לאחר מאבקים

חוק המקוואות אושר בוועדת הפנים לקריאה שניה ושלישית

החוק שעורר סערה פוליטית רחבה אושר בוועדת הפנים לקריאה שניה ושלישית ובסיומו של התהליך ימנע מהרפורמים להשתמש במקוואות של המועצות הדתיות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אורי לנז, פלאש90)

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה היום (רביעי) לקריאה שניה ושלישית את חוק המקוואות של ח"כ משה גפני וקבוצת ח"כים מיהדות התורה, ש"ס והבית היהודי. חוק שמשמעותו מניעת הטבלות גיורים של הרפורמים והקונסרבטיבים במקוואות של המועצות הדתיות.

גפני הדגיש בדבריו כי בחוק אין פגיעה במי שרוצים לטבול. "אין שינוי בסטטוס קוו. מועצה דתית, ואני מציע להוסיף לזה גם רשות מקומית, רשאית שלא להתקשר בהסכם עם כל אחד. מקווה מוקם לצורך טבילה. אסור למנוע מאף טובל לטבול. נוצרה בעיה שהשכירו מקוואות לצורך דברים אחרים שאינם טבילת טהרה רגילה, אז החוק מאפשר למועצה הדתית שלא לעשות הסכם".

ח"כ יהודה גליק הציע שהחוק לא יחל באופן מיידי אלא רק לאחר תקופה, "אני מציע שתחילת החוק תהיה במקום בעוד 9 חודשים, מיד למחרת הקמת המקוואות לרפורמים ולקונסרבטיבים".

ח"כ אורי מקלב תקף בדיון את הרפורמים וחברי הכנסת שתומכים בהם ואמר: "עולם הפוך. עולם השקר. לא מעניין אותם מקווה. מכפישים. מקווה מים זה כל מקום שמכיל מים. אני לא מבין מה רוצים ממקווה הטהרה? יש ברכות שחיה מקורות. זה יותר נקי. תלכו לשם, תלכו לחמאם".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שעסק בחוק הרגיש אמר: "החוק לא עוקף בג"ץ. הוא פותר, יחד עם ההכרזה שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בדבר הקמת 2-4 מקוואות אלטרנטיביים, פותר את הבעיה שבג"ץ הצביע עליה. זה פתרון משולב. אין בעיה להיכנס למקווה".

"כל אחד יכול. מה הבעיה? בתהליך הגיור, הסוף זה טבילה. נקים באמצעות הסוכנות 2-4 מקוואות לצורך זה. העלות מיליון וחצי שקל. יקח חודשיים-שלושה. משפטית – אם לא נקים את המקוואות האלטרנטיביים לא נוכל להגן על החוק בבג"ץ. לכן הטענות שצריך להגביל בחוק תוך כמה זמן לא רלוונטיות", אמר ביטן כשהוא מתייחס להצעתו של גליק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר