נחשף פרוטוקול נדיר

הגר"ע יוסף: אין להתיר פשרה בכותל המערבי

פרוטוקול נדיר מישיבת הרבנות הראשית לפני 25 שנה חושף את דעתו הנחרצת של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שאין להתיר פגיעה בשום חלק של הכותל המערבי, כולל הדרומי וכלל הרחבה העליונה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

השבוע נחשף פרוטוקול נדיר ממועצת הרבנות הראשית, ממנו מתבררת דעתו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל וגדולי ישראל ביחס לקדושת הכותל המערבי וההיתכנות להקמת כותל רפורמי בחלקו.

המסמך שנחשף הוא תיעוד של ישיבת מועצת הרבנות הראשית בנשיאות הראשל"צ הגר"ע יוסף זצ"ל, בכ"ט בסיון תשמ"א, בה התקבלו שלוש החלטות הקשורות לכותל המערבי על כל חלקיו השונים:

1. רב הכותל כפוף ישירות לרבנים הראשיים לישראל, ויפעל לפי ההנחיות שלהם במקום.
2. הרחבה התחתונה והעליונה (!) צריכות להתנהל בקדושה - כל מה שנמצא לכותלו של הר הבית אין להפקירו.
3. "לפי ההלכה היהודית, כל רחבת הכותל המערבי עד הפינה הדרומית, וכן רחבת הכותל הדרומי עד לחומת העיר [העתיקה] - דינם כדין מקומות קדושים, וכל ההגבלות והאיסורים החלים על מקום קדוש הם בתוקף גם ברחבות הנ"ל, ולכן יש למנוע את הפיכתם לכל שימוש אחר".

החלטה היסטורית זו כמובן שלא מאפשרת שום הקצאה של חלק מהכותל למנהג שלא לפי מסורת ישראל ומורידה מהשולחן כל פשרה שהיא בעניין הכותל הרפורמי.

הפרוטוקול נחשף בכנס של "ציון וירושלים" בהשתתפות למעלה מ-700 רבנים ומחנכים ועסק בהתמודדות עם השפעת הרפורמה על זהותה היהודית של מדינת ישראל.

בכנס נשאו דברים הרב הראשי הרב דוד לאו, הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, ראשי ישיבות ומחנכים נוספים מכל רחבי הארץ.

הדוברים סקרו את ההשפעות השונות של ארגוני הרפורמה בנושאים שונים, בתוכם -הנסיונות פירוק הרבנות הראשית כגוף ממלכתי, החדרת תכנים זרים למערכת החינוך, החלשת רוח הלחימה של הפיקוד הבכיר בצה"ל ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר