נחשפה חוליית יהודים שביצעה 'פיגוע הצתה'

הפעם זה לא גבה קרבנות בנפש, אך זה יכל להסתיים אחרת: כמה נערים החליטו לממש רצון נקמה שפעפע בהם לאחר הפיגוע בשרונה בתל אביב, והציתו רכבים ערביים בצפון. הם הודו במעשה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר למעשה (צילום: מצלמת אבטחה תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

השב"כ, בשיתוף עם היחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, מודיע היום (חמישי) על חשיפתה של חוליית צעירים יהודים שביצעה הצתת רכב לפני כחודש, בפאתי הכפר הערבי יפיע שליד נצרת, ואף ריססה כתובות נקמה.

את מעשי הוונדליזם הללו, הם ביצעו - לטענתם - בתגובה לפיגוע שבוצע במתחם שרונה בתל אביב בו נרצחו שלושה בני אדם ואשה אחת מתה מדום לב, ונפצעו 16 איש. שלושה קטינים מנתה החוליה שנלכדה: קטין בן 16 תושב כרמיאל, קטין בן 15 תושב אלון מורה וקטין נוסף בן 16 תושב בלפוריה.

מפרטי חקירתם עלה, כי הם תכננו לאורך זמן לבצע פיגוע כתגובה לפיגועים שבוצעו לאחרונה על ידי פלסטינים, אך בעקבות הפיגוע הקשה במתחם שרונה החליטו לבצע את מעשיהם. הם שיחזרו את ההצתה המדוברת, במהלך חקירתם.

בעקבות פעולות שביצע השב"כ, נאסף עוד מידע אודות קשרים בין חברי החולייה לבין פעילים 'גבעונים', תושבי גבעות בנימין והשומרון, ובעיקר אלה השוהים במאחז 'גאולת ציון' שבקרבת ההתנחלות עדי-עד.

בשב"כ מציינים בסיפוק, כי פענוח הפיגוע ומעצר החשודים הוא נדבך נוסף ברצף פעולות שנועדו לסכל פעילותן של חוליות טרור יהודי שביצעו פיגועים בשנתיים האחרונות. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי מכלול צעדי האכיפה שבוצעו בחודשים האחרונים הביאו לירידה משמעותית בהיקף ובחומרת אירועי האלימות והטרור המבוצעים כנגד פלסטינים וערבים אזרחי ישראל.

בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום כנגד חברי החולייה, על ידי פרקליטות מחוז צפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר