שמואל ארגמן מחבר "הילדה שברחה מהמנזר" ל"כיכר השבת": "נזהר מתדמית של מיסיונר"

את "הילדה שברחה מהמנזר" הוא חיבר לפני כארבעים שנה ואין כמעט נער חרדי אחד שלא התוודע אליו. הסופר שמואל ארגמן מחדיר אמונה בספריו ונזהר מאוד "שלא ייראה כמיסיונריות". שוחחנו איתו במסגרת הפרויקט המיוחד של "כיכר השבת" לשבוע הספר (תרבות)

 (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יהודי | 10/06/201510
לא סתם ר חיים ולדר אמר שהוא גדל עליו.כולנו גדלנו על הרב ארגמן.

הסופר הכי רהוט ומעניין.
▾ דווח על תגובה זו  0 
כהן גדול | 10/06/20159
כזכור מזה תקופה ארוכה נעשים נסיונות שונים ע”י פלג הבני ברקים לפרוץ פרצות בחומת החינוך הטהור ובפרט בחינוך של “בית יעקב”, באמצעות כרסום סידרתי ומתמשך שתכליתו להחדיר בצוותי ההוראה תוארים, דרגות והשתלמויות, שלא נעשו בעבר.

רבינו עט”ר מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל עמד כחומה בצורה נגד מגמות אלו ובשעתו קרא לקיים כנסים מיוחדים שבהם ייקרא הציבור לחזק את ידיהם של מנהלי הסמינרים לבל ייכנעו לשלל לחצים ופיתויים שתכליתם להחדיר השתלמויות אלה. בפרט הביע דעתו נגד רעיון שעלה לפיו יבוצעו השתלמויות לתואר שני אקוויוולנטי (השווה לדרגת אם.איי. אקדמית) והורה שאין להסכים בשום אופן לפירצה זו”.

יצויין, כי ‘מועצת גדולי התורה’ של אגודת ישראל שהתירה לאחרונה לנשים חרדיות ללמוד לימודים אקדמיים לשם קבלת תואר שני (M.A), התירה בתנאי שמדובר בתואר אקוויוולנטי שאינו משקף זכות לתואר אקדמי אלא רק לשכר המקביל לזה של בעלי תואר דומה. תנאי נוסף הוא שהלימודים יתקיימו רק “במרכזי ההשתלמויות” בשל חשש שהן יפנו ללמוד במכללות או אוניברסיטאות, דבר שכבר אסרו בעבר כל גדולי ישראל. “והחלטת המועצת היא הדרך הגורמת להתדרדרות עד הגהינום ופריצת גדר שגבלו ראשונים”.

בני ביתו של מרן משחקים טוב בשמו, למה לא אוסר? למה שלא ישמעו לו? כך דרך הערב רב של זמנינו והמבין יבין. אם הוא נגד שיגיד!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 10/06/20158
▾ דווח על תגובה זו  0 
דודי | 10/06/20157
▾ דווח על תגובה זו  0 
קוראת אותו... | 10/06/20156
מספריו מהעבר שאותם אני קראתי כשהייתי קטנה ועד ספריו החדשים - אחד הה סופרים. - שמואל, תודה על תוכן המעניין והכתיבה המצויינת
▾ דווח על תגובה זו  0 
שושנה | 10/06/20155
▾ דווח על תגובה זו  0 
ינקי  | 10/06/20154
ולדר תיאר עצמו כמיסיונר וארגמן מקפיד להדגיש אומנותו. ולדר מדבר על סופרים חילונים ממקום של השוואה וארגמן מסביר כי זה פשוט אחרת בגלל אורח החיים. לי ברור למה ארגמן סופר חרדי טוב . 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רחלי | 10/06/2015 
בבית הורי קראנו ספרים נקיים של ציבור לא חרדי . אז ר' ארגמן ואחרים היו על המדף כולל בספרייה של חנ"ע ליד הסופרים הכלליים . הרמה הייתה ההרבה יותר גבוהה מאשר ספרות הילדים הדלה היום.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמי | 10/06/20153
אני נסעתי באוטובוס קו 402 ביום שני כא סיון בערך בשעה 7 וחצי בערב מבני ברק לי-ם, ומאחוריי ישב אדם מבוגר, לפתע קיבל טלפון מאחד בשם ישראל כהן מכיכר השבת, כך שמעתי משום שהלה חזר על הדברים בקול ואמר לו אהה אז אתה ישראל כהן מכיכר השבת ואתה רוצה לראיין אותי וכו', אח"כ אותו מבוגר אלמוני דיבר עם בנו ושאל לו מיהו אותו ישראל כהן מכיכר השבת והבן שלו אישר לו ואמר לו שזה בסדר להתראיין אצלו וכו'. כרעג שאני רואה את הכתבה אני מבין שאותו ''מבוגר אלמוני'' הוא ר' שמואל ארגמן המחבר הנודע שעל ספריו נתגדלנו כולנו בילדות, ואני אומר תודה לישראל כהן שבטח מאשר את דברי כאן שכשהתקשר בפעם הראשונה לארגמן הוא אמר לו שכעת נמצא בנסיעה (וחוזר מראיון בקול חי..) ועוד שעה וחצי יגיע לבית ויבדוק במייל.... חחחחח מה לעשות שהוא ישב ממש מאחוריי ודיבר בקול גדול.................
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 10/06/20152
▾ דווח על תגובה זו  0 
נועם | 10/06/20151
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"