דו"ח מכון טאוב: החרדים בישראל עניים, אבל בריאים יותר

החרדים עניים, אבל נהנים מאריכות ימים הנבדלת משמעותית משאר האוכלוסיות, בעלי הון חברתי גבוה במיוחד ורק מעטים מהם דיווחו על בדידות. נתוני דו"ח "מצב המדינה" של מכון טאוב (חרדים)

ההון החברתי במגזר גבוה במיוחד (צילום: אוראל כהן, פלאש 90) (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
ההון החברתי במגזר גבוה במיוחד (צילום: אוראל כהן, פלאש 90) (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
ותודה לה'.

למרות שבכל העולם עוני קשור לרמת בריאות נמוכה ותוחלת חיים נמוכה - בכל זאת אצל החרדים זה בדיוק הפוך.

והנתונים אפילו יותר קיצוניים כי החרדים אוכלים פחות פירות וירקות משאר הציבור מה שהיה אמור להוביל לתוצאות גרועות ברמת בריאות ותוחלת חיים. אבל לא,עדיין החרדים בריאים יותר יחסית ובעלי תוחלת חיים ארוכה יותר.

מה שמראה שיש בעל הבית לעולם. והאושר האמיתי זה רק רוחניות ולאו דווקא כסף.

ושלא תגידו שכל דת נותנת כביכול תחושת אושר כי זה לא קיים בדתות אחרות שהן בעצם רוחניות מזוייפת ואין שם נתונים המצביעים על יתרון בתוחלת חיים ובבריאות.

עושי רצון ה' זוכים לשני עולמות. גם הרבה יותר מאושרים(היה סקר קודם ש-60% מהחרדים מאושרים מאוד בחיים לעומת 40% מהדתיים לעומת 31% מהמסורתיים לעומת 26% בלבד מהחילונים)

ככה הקב"ה משגיח על עולמו בצורה נסתרת מבלי לשדד את מערכות הטבע. משאיר טביעת אצבע בולטת מבלי לפגוע בזכות הבחירה בטוב וברע של כל אחד ואחת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 23/12/20159
▾ דווח על תגובה זו  0 
עדינה | 23/12/20158
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדית | 23/12/20157
נתנו צדקה בשנה האחרונה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברור | 23/12/20156
כאשר אין עול פרנסה וזורקים את העול על ציבור משלמי המיסים הישראלי, אין לחצים והחיים נוחים, אומנם עם לחם צר ומים לחץ אבל בלי לדאוג למחר ובלי להיות מעורב בכל עשייה חברתית, פוליטית, טכנולוגית, הנדסית וכדו'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 23/12/20155
על הפסוק "אם מחוט ועד שרוך נעל" אומרים חז"ל שונא מתנות יחיה. שואל המהר"ל מדוע משתמשים במילה הקשה "שונא"? ומסביר כי כתוב "וימצאו שם באר מים חיים" כאשר חופרים באר, מגיעים למים שהם של הבאר, לכן נקראים מים חיים, לעומת זה כתוב "והבור ריק אין בו מים" מדוע לו מים חיים?. כי כאשר חופרים בור הוא ריק, ומחכה למי הגשמים שיטו איתו חסד ויכנסו לבור, לכן הבור חי מצדקה ועני חשוב כמת

לכן אומר דוד המלך "יגיע כפיך כי תאכל, אשריך וטוב לך" אשריך בעולם הזה, וטוב לך בעולם הבא. ומסביר המהר"ל, כי נשמה החיה מצדקה בעולם הזה, רע לה בעולם הזה, וגם בעולם הבא, כי שם אין צדקה, לעומת מי שחי מיגיע כפיו, טוב לנשמה בזה ובבא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים ציליאק | 23/12/20154
קצרה יותר !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דסי | 23/12/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אי אפשר לדגום | 23/12/20153
כי הטרור החרדי לא מאפשר להתלונן

כל חרדי איפה שהוא בלב בודד וחרד, כשמו כן הוא חרד=חרדי
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאמי מיימון | 23/12/20152
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבנר | 23/12/20151
כשמטפלים בהורים כהורים ובאחים כאחים אז יש סיבה להמשיך לחיות. כשבכל בית ענק יש רק שני ילדים וכלב וכל היום הבית סגור וחשוך אז מה הצפיה להמשיך לחיות
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"