גפני: "ביבי הולך למשבר רק כשאין לו ברירה, היה לנו נס גלוי"

גפני נאם בפני מנהלים וסירב להרחיב על חוק הגיוס "כי אז בג"צ יתערב" • קרא למנהלים לדאוג "שגם ההורים ייהנו מהתקציבים לחינוך החרדי" • על נתניהו: "הוא לא יוצר משברים, היה לנו נס גלוי" (צפו)

ח"כ משה גפני (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90) (צילום: כיכר השבת)
ח"כ משה גפני (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90) (צילום: כיכר השבת)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
מישהו | 27/12/201518
▾ דווח על תגובה זו  0 
בחילה לדורות | 26/12/201517
הוא אומר שגדו'י אפילו לא שאלו מה המשא ומתן בעניין חוק הגיוס. מה היה ומה הוא צריך לענות להם.

אז זה פשוט, אם הרב שטיינמן הוא מנהיג הדור, והוא סומך על גפני להפוך את כל סדרי המדינה ואת הסטטוס קוו בעניני הגיוס, בעצמו, בלי לשמוע ובלי להורות לו כלום, אז יחי גפני מנהיגנו החדש!!! הוא אפילו המנהיג של הגראיל!!!!

אין עליו!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כת מושכי... | 27/12/2015 
משתחווי הפסל?
▾ דווח על תגובה זו  0 
שפוי | 27/12/2015 
הוא התכוון לאלו המתנגדים שמתנגדים בלי לשאול אלא רק צווחים לא לא לא

כי אחרת אין להם זכות קיום: אין מקומם איתנו - הבדלו מעלינו!!!! ואין להם את עגל הזהב לרקוד סביבו ''חוק הגיוס''

לא נורא לקח קצת זמן אבל בסוף הבנו מה קורה כאן!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
בחילה לדורות | 26/12/201516
▾ דווח על תגובה זו  0 
שואל | 25/12/201515
גפני אומר בדקה 7:00 שגדולי ישראל לא שאלו אותו כלל מה יש בחוק

האם זה ייתכן או שמישהו יסביר לי את דבריו
▾ דווח על תגובה זו  0 
בחילה לדורות | 26/12/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
בחילה לדורות | 26/12/2015 
והכל בשם התרוץ המפגר שלו, שאם בגץ ישמע, הם עוד יערערו על "ההישגים הנפלאים של חוק הגיוס"
▾ דווח על תגובה זו  0 
שואל | 25/12/201514
גפני אומר בדקה 7:00 שגדולי ישראל לא שאלו אותו כלל מה יש בחוק

האם זה ייתכן או שמישהו יסביר לי את דבריו
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי גאה | 25/12/201513
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא זורקים... | 25/12/201512
לפרסם את מוסדות שזורקים ילדים עקב שהורים לא תורמים למוסדות!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארי | 24/12/201511
מי מתערב אף אחד. תתחשבו בהורים ותורידו שכר לימוד

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
לעשות לזה סוף | 25/12/2015 
יש תלמוד תורה שתחת ש"ס בביתר שזורקת ילדים לרחוב

.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לאדון שיגץ... | 24/12/201510
הרב ארלנגר: “הח”כים לא חרדים; הלוואי שלא יהיו בעולם” במהלך כינוס רבני הפלג הירושלמי נגד תיקון חוק הגיוס תקף הרב סנדר ארלנגר את כל חברי הכנסת החרדים ואמר כי היום שורצים חרד”קים בכל מקום, צריכים להקיא את כל אלו חוק הגיוס המתוקן: הרב הצדיק רבי סנדר ארלנגר נשא נאום חריף בכינוס ראשי הישיבות ומרביצי התורה, המזוהים עם “הפלג הירושלמי”, בראשותו של הגר”ש אוירבך, שהתקיים במוצאי שבת האחרון באולמי תמיר בירושלים. בכינוס נטען כי מטרת החוק היא הקטנת עולם הישיבות לטובת השירות הצבאי והיציאה למעגל העבודה. בכינוס הוכרז בשם הרב אוירבך כי אין להתייצב בלשכות הגיוס.

הנה עיקרי דבריו של רבי סנדר ארלנגר. “עת לחשות ועת לדבר, קשה לדבר אבל עוד יותר קשה לשתוק. אני נמצא פה בשליחות גאב”ד העדה החרדית הרב וייס שליט”א כדי לחזק את המערכה נגד הגזירה הרעה של הגיוס, חלק מהגזירה היא גם ההסכמה עם הגזירה הזאת. וגם אם לא יקרה כלום ואני מקווה שיהיה כך, הרי זה חילול השם איום ונור”א.

הרב ארלנגר עבר להתקפה חריפה נגד חברי הכנסת החרדים הפועלים בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל ואמר כי “החילונים חוגגים ומתלוצצים עלינו איך אפשר למכור את כל התורה שלנו תמורת תקציבים עם הסכמים ופשרות על-ידי חברי כנסת חרדים, ‘חרדים’ במרכאות, הלוואי שלא יהיו כאלו ח”כים בעולם, הם לא חרדים ולא כלום. הם לא שלוחי דידן ולא שלוחי דרחמנא. יבושו כל עובדי פסל המתהללים באלילים, זה חילול השם שלא היה כמוהו איך הוציאו חצי מליון אנשים לרחובה של עיר עבור חילול השם. על החילול השם הזה צריכים להוציא כמה מיליונים לרחובה של עיר.

יש בעם ישראל יהודים בני שמונים ותשעים מזקני תלמידי החכמים שבדור, שהכירו את הבריסקער רב את החזון איש ואת הטשיבינער רב והם אומרים לנו מה הייתה דעתם, מרן ראש הישיבה אמר שהטשיבינער רב נאלם דום כשרק שמע שמדברים עם הצבא”,

המשיך הרב ארלנגר, “רבותי, מה היה אומר על החוק הסטייפלער, מה היה אומר החזון איש והבריסקער רב? זה הרי איום ונורא. אין כבר גדולי ישראל? שכחנו את כל העבר? יש אתנו עדות חיה מתלמידי הבריסקער רב ומבניו, תלמידי החזון איש, תלמידים של ר’ חצקל אברמסקי, והם אומרים לנו מה היו אומרים אותם גדולי ישראל אם הם היו חיים עמנו היום.

הרב ארלנגר המשיך בדבריו: “שומר ישראל שמור שארית ישראל. לא בחיל ולא בכוח, לא בח”כים ולא בפשרות. החזון איש כתב על אלו שניסו להוביל פשרה בגיוס בנות, כי יש אנשים ששמחים בשיברנו ורואים הצלחה בכך שפותחים להם פתח כחודו של מחט. אסור לפתוח להם פתח אפילו כשל מחט, אסור להתייצב כפי שפסק הראש ישיבה שליט”א ועוד גדולי ישראל. לא אלמן ישראל, יש הרבה מנהיגים בכלל ישראל ויש הרבה גדולי ישראל ולאורם ניסע ונלך.

הדלקנו נרות בחנוכה ואמרנו בימי מתתיהו בן יוחנן כהן גדול, זה המהות של חנוכה; תפקידם של גדולי הדור להכניס רוח של מסירות נפש, המחנכים וראשי הישיבות צריכים לחנך למסירות נפש לקב”ה ומצוותיו, ולהאמין שיש לכלל ישראל כוחות לעמוד נגד כל הגזירות.

להגיד שאין היום מסירות נפש ושאין לכלל ישראל את הכוחות לעמוד במסירות נפש, זה להחליש את המושג הנצחי של עמינו ‘נצח ישראל לא ישקר’. כתוב בספרים הקדושים שהכוח של מסירות נפש בכלל ישראל הוא למעלה מהטבע. הנצחיות של עם ישראל זה המסירות נפש. גזירת הגיוס היום היא לא פחות מגזירת גיוס הבנות שהחזון עמד על כך שלא יתפשרו אפילו על כחודו של מחט, הבריסקער רב כבר פסק שלהתגייס לצבא זה בגדר של ‘יהרג ואל יעבור’ וכך גם מביאים בשמו של החזון איש.

כשרצו להעביר את חוק ‘שירות לאומי’ לבנות ישראל, ראו אז גדולי ישראל של אותה תקופה לפני הימים הנוראים של ראש השנה ויום הכיפורים שאין אפשרות לבטל את הגזירה והכריזו בבתי הכנסיות ששירות לאומי זה יהרג ואל יעבור ובקריאת שמע כשזועקים כולם יחד בבתי כנסיות את שמע ישראל ואת ברוך שם כבוד מלכותו, לכוון ממש על מסירות נפש ועל דעת כן שיתכן ויצטרכו למסור את הנפש ממש. וזה מה שביטל את הגזירה!

“זה הכוח של כלל ישראל וזה הנצחיות שלו, נצח ישראל לא ישקר, ואסור להגיד שאין את הכוח למסירות נפש. מסירות נפש נפסק ברמב”ם בהלכות יסודי התורה, לא בגילוי עריות לא בשפיכות דמים ולא בעבודה זרה, וצריכים להחדיר את הידיעה הזאת אצל בחורי ישראל ואצל הילדים והנשים. אמת ואמונה חוק ולא יעבור. לא יהיה חוק ולא כלום מכוח המסירות נפש.

בשלב זה שב הרב להתקפה נגד הח”כים ואמר כי כל חברי הכנסת האלו ומי ששלח אותם חושבים שהם שלוחי דרבנן, הם לא שלוחים שלנו, לא שם חלקינו כהם וגורלנו ככל המונם. עם ישראל בעולם נחרדים, כלל ישראל יקיא את הגזירה הזאת מקרבו, הוא לא יכול לעכל את זה. לא יכול להיחרט בנשמת ישראל דבר כזה. ומי שנשמת אלוקים בקרבו לא שייך שישלים עם החוק משום טענה שבעולם.

זה הדעת תורה שקיבלנו מרבותינו הקדושים כל אחד מהרב’ה שלו וכל אחד מהגדולים שהכיר. אם זה מי שזכה להכיר את הבריסקער רב איך שנלחם על ענייני הקודש וכך גם כל מי שזכה להכיר את הרב שך במלחמותיו.

אנחנו מתגעגעים למרן הסטייפלער שבעל עבירה לא יכול לעבור על מפתן ביתו. ומה קורה היום, כל בעל עבירה יכול לחייך ולהיכנס בכל מקום. איפה הסטייפלער שהקדושה שלו לא סבלה בעל עבירה, היום שורצים חרד”קים בכל מקום, ואם יהודי צועק עליהם, מכים אותו. סר מרע משתולל. צריכים להקיא את כל אלו. את החר”דקים ואת כל אלו ששלחו אותם ותומכים בהם, כלל ישראל לא יכול להכיל חוק כזה שמעודד כאלה”.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אברך פשוט | 24/12/20159
האם הייתה לכך השפעה על האנשים הפשוטים? האם זה השפיע על הוזלת שכר הלימוד במוסדות? האם האברכים הרגישו העלאה במלגות?

ועכשיו שחזרו התקציבים - האם זה יורגש?

לא נראה בעליל שיהיה איחוי בנתק בין המוסדות לציבור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאחורי הקלעים | 24/12/20158
האשה שמאחורי הקלעים של הממסד החרדי
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 24/12/20157
המכללות כילו כל חלקה טובה בישיבות, מיטב הבחורים בחרו בחיים של פרנסה וכלכלה. ותורה היתה עלולה להיות מונחת בקרן זוית. בזכות הנס אפשר להתפרנס בכבוד מלימוד תורה, לא תהיה עזיבה, אלא רבים שיצאו לעבודה, יחזרו לכולל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
yakov | 24/12/20156
מזל שהוא טרח להזכיר למנהלי המוסדות שכל ההטבות שהשיגו זה לא רק בשבילהם, ובשבילם לטוס לחו''ל על בנות זוגם first class, ןלקנות דירות לילדיהם, אלא שוואלא , יש גם עובדים במוסדות - חידוש , והכי חשוב, לקוחות למסודות , שזה ההורים , שספק עם החזירות של המנהלים ונשותיהם, הלקוחות ירגישו בכלל בהטבות אלו. כנראה שעוד מאה שנה שבשם התוירה ימשיכו לחגוג על אותם יהודים תמימים וד''ל...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אייל | 24/12/20155
הקמת מדינה סביב אויבים זה לא נס....
▾ דווח על תגובה זו  0 
פישמן | 24/12/20154
יש תקציבי ענק.

לא משרתים בצבא

לא עובדים

כך נהנים מהחיים על חשבון המדינה של הציונים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 24/12/20153
עכשיו בוא נראה את מנהלי המסודות שייללו שנתיים. חותכים כיתות. מורידים שכר לימוד בתתים והישיבות. ושלא יילך לעוד דירה להשקעה או וואן נוצץ

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
בחילה לדורות | 26/12/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אייל | 24/12/20152
▾ דווח על תגובה זו  +1 
בחילה לדורות | 26/12/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רואה ונראה | 24/12/20151
אין כמוהו, בולדוזר של עשיה, רטוריקן מטורף, עוצמתי ומוכשר אגדי, ומעל הכל צנוע וענו.

ירבו כמותו בישראל.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"