יום של לוויות: בזה אחר זה מובאים ששת ההרוגים למנוחות

יום מר ליהדות החרדית: חמשה מהרוגי "אסון 402" יובאו במהלך היום למנוחת עולמים. במהלך הלילה התקיימה הלווית לוי יצחק אמדדי ז"ל ביבניאל. בפנים: הפרטים ומועדי הלוויות (חרדים)

ישראל וינברג ז"ל (צילום: עזריאל שניצר)
ישראל וינברג ז"ל (צילום: עזריאל שניצר)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יעל | 17/02/20168
חני היתה מדהימה צנועה ומיוחדת
▾ דווח על תגובה זו  0 
יום אבל לאומי | 15/02/20167
אחותי היקרה, אמרו חז"ל אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין, לכן כל אשה שמכסה את ראשה ולא מפנה אליה מבטים ומושכת אליה תשומת לב מאנשים ברחוב, זוכה להיות מבורכת, אשה שמוכנה ח"ו לסכן את העולם הבא שלה רק כדי להיראות יפה כלפי חוץ לא רק שמפסידה את הברכה אלא שאינה יודעת מה היא מפסידה וכבר שמענו עדויות של נשים שמתו מוות קליני וסיפרו דברים מחרידים על הפאות אבל אין מביאין ראייה מן המתים.

קשה לפסוק באופן גורף או לאסור מכל וכל את הפיאות שמלפני 100 שנה, משום שאשתו של החזון איש הלכה עם פאה, אמא של החזון איש הלכה עם פאה של קש, אשתו של הרב בריסק הלכה עם פאה של קש, כמעט כל הנשים של ראשי הישיבות הספרדים הולכים עם פיאות של קש, גם הרב משאש (הרב הספרדי של ירושלים) וכן אשתו של הרב בן ציון אבא שאול הלכה עם פאה, לכן צריך לדעת את ההלכה ולפנות בעדינות ולא בצורה של שנאת חינם בה נוהגים אך ורק בורים ועמי ארצות שאינם בקיאים בהלכה.

הנה ביאור ההלכה ממש בקיצור: הפאות של קש שכמה פוסקים הותרו אז, לפני 50 - 100 שנה, הן פיאות קצרות ומכובדות ולא פיאות חלקות או מסולסלות ומעוצבות שמושכות תשומת לב, כבר אמרו חז"ל: "שיער באשה ערווה" משמע שכשהשיער נראה לעין הוא מושך תשומת לב כמו דבר שבערווה שמושך תשומת לב, כמו דברים שבפריצות שמושכים תשומת לב, אעפ"כ יש רבנים בעדות ומגזרים מסויימים (מדרנים) שמתירים בדיעבד לחבוש פאה, אבל אך ורק פאה המותרת בהלכה, פיאת קש קצרה ולא פיאת "קסטם" מודרנית ארוכה ומושכת עין, ולא פאה של עבודה זרה!

דבר נוסף שחשוב לבדוק ולא כדאי לקחת סיכון בו, רוב הפיאות מגיעות מהודו ומהמזרח הרחוק שם הם עובדים את הבודהה ממש ע"ז ומקריבים לו את השיער שלהם, והפיאות של השיער הטבעי כמעט כולן מורכבות מאותו שיער שמוקרב לעבודה זרה, גם מי שהתיר ללבוש פיאה נכרית לא התיר ללבוש פיאה של "קסטם" מודרנית ארוכה ויפה, לדעתי אשה שהולכת עם פאה יפה שאסורה בהלכה ברחוב מושכת עיניים של גברים אחרים מכל הכיוונים, נכון שגבר מחוייב לשמור על העיניים שלו, אבל בדיוק באותה מידה שאסור לאשה ללכת בחוסר צניעות כי זה גורם לאנשים להפנות מבט ולהיכשל בה, (ולהכשל בז"ל ח"ו עון החמור ביותר) כך אין מן הראוי שאשה תלך כמו היפייפיה הנרדמת בחוצות העיר ותכשיל את בני ישראל ביופייה.

יופייה של האשה צריך להיות שמור שאך ורק לבעלה, לכן אשה שהולכת שלא בצניעות עשויה ליתן על כך את הדין ויש לה גדר של "מכשילת הרבים" ואמרו חז"ל: "כל המכשיל את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה", לפני שאת מחליטה אם ללכת עם פאה או לא, תחשבי פעמיים לפני שתחליטי ללבוש פיאה. בגלל שרוב הנשים הלובשות פאה מכשילות בחורי חמד ואברכים בעבירות החמורות ביותר.

כתוב בשו"ת באר שבע (סי´יח) והשדה-חמד ועוד הרבה פוסקים, יסוד כיסוי הראש הוא ההופעה הצנועה, ולכן אם חובשים פאה נוכרית אין בזה שום תוספת צניעות ביחס לשערות הראש המקוריות, ולכן לדעתם מדאורייתא אסור לכסות את הראש בפאה נוכרית.

יש לי שאלה לכל הנשים היקרות, ששמות פאה לא צנועה ומושכת.. (לא הפאות של סבתות) מה אתן חושבות לעצמכן? שהירקן לא מזיל ריר עליכן? שהנהג באוטובוס לא נכשל בהרהורים? אתם מתלבשות בצורה מכשילה וגם אם היא צנועה, הפאה הורסת הכל,,אני רואה אברכים טהורים שלמדו בישיבות קדושות חנונים למדי, והאישה נראית דוגמנית מהשורה הראשונה, תעשי את זה בבית לא בחוץ יקירה שלי.

כבר לא קשור לרבנים או להיתרים, לא לעדות וחוגים, זה קשור למראה שלך, אוי כמה אברכים נכשלים בך שאת עולה לאוטובוס בבוקר עם הפאה הארוכה והמתקתקת שלך, כל הלימוד שלהם כל היום נהרס, כמה בחורי ישיבות יוצאים במיוחד בערבי שבת לראות אותך מטיילת ברחוב עם הבגדים הנוצצים ועם הפאה של שבת המטריפה שלך (יש עדות למי שרוצה מקור) שהיא באמת מטריפה את הראש שלו.. הם לא מחפשים לצאת לקניון לראות חילוניות פרוצות, את "בת ישראל" מעניינת הרבה יותר, את נוצצת יותר, כן את..את.. תזכרי שבגללך ישעבירה של ז"ל עוון הכי חמור בתורה, לא בגלל שחקניות פרוצות, רק בגללך!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעל | 15/02/20166
כשאסונות קורים לעל"נ, תמיד יוצאת קריאה לנשות ישראל להתחזק בצניעות, כאילו כל העול של עוונות העם מוטל על כתפיהן. בשנים האחרונות ירדו המסכים, ויותר נשים שנחשפו לפגיעות נוראיות מצד אברכים ובני תורה למיניהם, הפסיקו לשתוק,והתגלתה מציאות נוראה של תועבות ומעשי זימה שהדעת לא סובלת, שנעשו ונעשים תחת מיטריה ענקית של השתקה ותמיכה מצד ההנהגה של עולם התורה. כל האסונות שבאים על הציבור החרדי, האמון על צניעות, ודיני הרחקה, ודיני יחוד, ואיסור 'לא תחמוד..' והפרדה בין בנים לבנות, ואיסורי נגיעה ועוד, צריכים לעורר אותנו להבנה שהקב"ה אומר לנו: עד פה! אלוקי ישראל שונא זימה! מהיום שינוי גישה. הגנה על הקורבנות ועונשים כבדים מאד לפושעים ולסוטים!
▾ דווח על תגובה זו  0 
:( | 15/02/20165
כשבנות ישראל לא שומרות על הצניעות, בחורי ישראל מתים!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
sus  | 24/05/2016 
ככה כתוב

בעוון ניבול פה בחורי ישראל מתים!
▾ דווח על תגובה זו  0 
רבקה | 15/02/20164
▾ דווח על תגובה זו  0 
מני | 15/02/20163
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 15/02/20162
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
לשם שמיים | 15/02/20161
איפה דובר חברת אגד.

לא שומעים אותם ולא רואים אותם, איזה מין אחריות, וחברי הכנסת החרדים שותקים ,

חייבים לדרוש ועדת חקירה ובדיקה ובירור כל הנסיבות למחדל החמור הזה

אסור לעבור לסדר היום ללא מסכנות חותכות מי לוקח אחריות שמחר זה לא קורה שוב
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"