מסגד משודרג בבית החולים רמב"ם: "התייעצנו עם גדולי תורה"

בית תיפלה משודרג עבור מוסלמים נחנך בבית החולים רמב"ם לטוב המבקרים המוסלמים. רב בית החולים הרב שמואל קפלן, סיפר בשיחה ל"כיכר השבת" כי בתמורה לאישור בניית המסגד הוא דרש לשפץ את בית הכנסת שמשמש את המתפללים היהודים

הרב קפלן (באדיבות המצלם) (צילום: שאטרסטוק)
הרב קפלן (באדיבות המצלם) (צילום: שאטרסטוק)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
לא להגזים | 29/03/20184
המסגד לא קשור לבית כנסת

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש | 21/07/20163
עבד כנעני הוא יהודי וחייב במצוות כאשה.

הנה ציטוט מויקיפדיה:

יהדותו של הורדוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממצאים ארכאולוגיים מתקופת הורדוס מעידים כי הורדוס נתפס בעיני עצמו ובעיני בני תקופתו כיהודי, באופן התואם את הידוע לנו על גיורם של האדומים. עם זאת, בתקופה מאוחרת הרבה יותר גרסו חכמי התלמוד כי מבחינה הלכתית היה הורדוס במעמד עבד כנעני[8]. זהו מעין מעמד ביניים שבו נמצא גוי שנמכר לעבדות ליהודי, ולדעת חז"ל הוא חייב רק במצוות שחייבת בהן אישה יהודייה.

בכתבי יוסף בן מתתיהו ניתן למצוא תיעוד לדבריהם של בני התקופה בנושא:

ניקולאוס איש דמשק היסטוריון החצר של הורדוס, קבע כי משפחתו הייתה בין משפחות היהודים הראשונות ששבו לארץ בשיבת ציון מגלות בבל. יוספוס פלביוס עצמו מפקפק בדברי ניקולאוס, וטוען כי הם נאמרו רק מפני קרבתו של ניקולאוס להורדוס.[9]

בעת המצור של הורדוס על ירושלים, קרא לו אויבו הראשי, המלך החשמונאי האחרון מתתיהו אנטיגונוס השני: "הדיוט אדומי". ויוספוס מבאר: "יהודי־למחצה".[10]

כאשר התעוררה המריבה בין תושבי קיסריה היהודים והנוכרים, טענו היהודים כי קיסריה צריכה להיות שלהם מאחר שבנה אותה הורדוס, שהיה "יהודי על פי מוצאו".[11]

ההיסטוריון היווני פלוטרכוס (המאה ה-1 לספירה) מכנה אותו "הורדוס היהודי"[12]. מבחינת רומא הוא היה שליט נוח ליהודה, שכן הוא היה מעורה היטב הן בתרבות היהודית והן בתרבות הרומית.

מהאמירה הסאטירית המיוחסת לאוגוסטוס ("עדיף להיות חזירו של הורדוס מאשר בנו")[5] משתמע כי ידוע היה שהורדוס נמנע ממאכל חזיר (שהרי להבדיל מבנו, את חזירו אינו הורג).

לפי המקובל במחקר כיום[13] היה הורדוס יהודי לפי דתו ולפי עמו. עם זאת, הורדוס גדל בערים ההלניסטיות מרשה ואשקלון, שאוכלוסייתן ברובה היתה פניקית ואדומית, שעברה תהליך יסודי של הלניזציה. מכאן שחינוכו היה הלניסטי. מאוחר יותר, קיבל מיוליוס קיסר אזרחות רומית. ניתן לומר, אם כן, כי להורדוס היו כמה זהויות במקביל: הוא היה אדומי מצד אביו, ערבי-נבטי מצד אמו, יהודי מכוח גיור אבותיו, הלניסטי בחינוכו ורומי באזרחותו. אולם בפועל, מכל הזהויות הללו לא נתגבשה זהות ברורה וחד משמעית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיכאל | 21/07/20162
צר לי לחדש לך, אבל עם כל חסרונותיו, דת האיסלם לא מוגדר בהלכה כע״ז עבור גויים, ולכן מסגד אינו בית תיפלה אלא בית תפילה. לגבי הנצרות יש דיון גם בראשונים וגם באחרונים והדעות חלוקות (אע״פ שהמון העם חושבים שזה עניין פשוט, ואכמ״ל)

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי  | 20/07/20161
בין המוסלמי שכיבד גם את בית הכנסת וגם את המסגד שלו , לבינכם שאתם קוראים למסגד שלו "בית תיפלה".

בסופו של דבר , אנחנו והמוסלמים מתפללים לאותו אל , ולכן גם המסגד שלהם הוא מקום קדוש.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חרדית מלידה | 21/07/2016 
לפסוק לנו.

אני מבינה שאתה עדין בשלב האורות, כשתנחת בכדור הארץ תקרא את המשך התגובה שלי.

לידעתך, לכנסיה קוראים בית תיפלה, כי הם מתפללים ל"שילוש": אלוקים, מריה וישו, שזו עבודה זרה בשיתוף (ע"ז רגילה זה לעבוד עבודה זרה, ע"ז בשיתוף זה לעבוד ע"ז ולאלוקים ביחד). לכן לכנסיה אסור להיכנס, אסור להקשיב לתיפלות (לא תפילות אלא תיפלות) ולהתנצר זה עברה.

האיסלם מאמין אך ורק באלוקים, הוא מאמין שמוחמד היה *נביא של אלוקים* לא חלק מאלוקים (ח"ו). לכן מסגד אינו בית תיפלה, עונים אמן על תפילות שלהם(!!!), ואם אומרים לאדם תתאסלם או תמות מותר לו להתאסלם.

איסלם לא מוגדר ע"ז.

אני מקווה שעמ"י שכמוך מבין סוף סוף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחת | 21/07/2016 
לאותו מוסלמי לא אכפת גם לרצוח "בשביל" אלוקים מבחינתו מוחמד יותר חשוב מאלוקים שהוא מוכן לעבור על לא תרצח

ואולי גם לא תגנוב...
▾ דווח על תגובה זו  -1 
א | 20/07/2016 
על ההבדלים...
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"