מילה זו מילה: שטרסלר חבש כיפה בגלל נפילת חוק מע"מ 0

בשיא המאבק על חוק מע"מ אפס הצהיר נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי הנודע, כי אם יצליחו החרדים לעצור את החוק - הוא יחבוש כיפה או יניח תפילין. עכשיו הוא מקיים (ברנז'ה, אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שטרסלר והכיפה. מילה זו מילה (צילום: מתוך פייסבוק)

טובי ובכירי הכלכלנים במשק התנגדו בחודשים האחרונים לחוק מע"מ אפס של יאיר לפיד וטענו כי מדובר בחוק שיגרום להעלאת מחירי הדירות ולא יסייע בפתרון מצוקת הדיור, אך רובם ככולם העריכו כי החוק יעבור בשל התעקשותו של שר האוצר וכוחו בממשלה ובכנסת.

עד כדי כך היו פני הדברים, שהכלכלן הבכיר והעיתונאי הכלכלי הנודע נחמיה שטרסלר מעיתון "הארץ " פרסם כי אם ליצמן וחבריו יצליחו לעכב את החוק, הוא יחבוש כיפה או יניח תפילין. גם הוא לא האמין בסיכוי לעצור את החוק.

אלא שפעילותם הבלתי פוסקת של חברי הכנסת החרדים משה גפני ויעקב ליצמן גרמה לכך שהחוק יידחה שוב ושוב ובכל יום שעבר, כך שעוד ועוד כלכלנים ופוליטיקאים הצטרפו בינתיים להתנגדות לחוק, ובצורה איטית החוק נדחה למושב החורף ומשם לאחרי החגים, כאשר הסוף ידוע לכולם - האיבה בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר לפיד הובילו לבחירות ולכך שהחוק ייגנז.

הערב, מפרסם הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר תמונה שלו עם כיפה, "מילה זו מילה" אומר שטרסלר ל"כיכר השבת". "אמנם נכון שהפראנויה של נתניהו שיחקה כאן תפקיד מרכזי הרי מי יכול להאמין שהחרדים יתנו את המלוכה למי שקיצץ בנטיעותיהם ושלח את בניהם לצבא, ברור שזו אגדה חסרת בסיס, אבל מי שתדלק את האגדה הזו היו גפני, ליצמן וחבריו ולכן יש להם חלק בהפלת החוק הרע הזה חוק מע"מ אפס. לכן אני חובש כיפה".

שטרסלר אומר כי מי שהזכיר לו את התחייבותו היה יועץ התקשורת החרדי ירח טוקר: "ירח טוקר כתב לי שהתחייבתי לחבוש כיפה אם חוק מע"מ לא יעבור, אז האמת היא שאמרתי שאם ליצמן יצליח לטרפד את החוק אני אחבוש כיפה, אבל אין חוק ואני חובש כיפה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר