הרב רונצקי: לא הייתה החרמה מצדנו נגד החרדים

הרב אביחי רונצקי, מסביר ל'כיכר השבת', את הסיבה בגינה החליט להתמודד בבית היהודי ומצהיר כי הם לא החרימו את החרדים. לדבריו: "הממשלה הבאה תהיה חרדים ודתיים" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי (צילום: מתוך פייסבוק)

יום לאחר שהכריז כי בכוונתו להתמודד בפריימריז של מפלגת "הבית היהודי", תא"ל במילואים הרב אביחי רונצקי מדבר בראיון ל"כיכר השבת" על הסוגיות הבוערות ואומר כי מבחינתו החרדים הם שותפים טבעיים. באשר לגיוס החרדים הוא אומר כי אסור לגייס את העילויים.

הרב רונצקי הסביר את הסיבה להתמודדותו ואומר כי "אפשר להשפיע בכנסת יותר מאשר אני משפיע היום. אני חבר היום בסיעת הבית היהודי ומשתתף בישיבותיה מאז כינונה של הכנסת הנוכחית, אני הולך לכנסת כדי להשפיע יותר".

"אני לא יודע האם זה עדיף במקום לשמש כראש ישיבה אבל לפני כמה שנים עשיתי זאת בצה"ל כששימשתי כרב הצבאי הראשי", אומר הרב באשר להחלטתו. "מדובר על תקופה מסוימת ואחר כך חוזרים לסטנדר מתוך אמונה שבכנסת אפשר לעשות יותר".

הרב מחדד את דבריו ואומר כי במידה ויראה שלא ניתן להשפיע בכנסת, הוא יפרוש אפילו אחרי תקופה קצרה. "אני לא בא לשם לעשות קריירה. אני כבר לא צעיר אלא בגיל פנסיה. אבל אין פנסיה בעולם הזה ובעזרת השם נצליח והיה אם לא, אחזור למקום שאני נמצא בו היום".

הרב מתייחס להחרמת החרדים על ידי מפלגת הבית היהודי בממשלה הנוכחית. "חס וחלילה לא הייתה החרמה מצדנו נגד החרדים. אנחנו הוחרמנו על ידי ראש הממשלה. אף אחד לא רצה שנהיה בקואליציה אבל על ידי מהלך מבריק שנעשה נכנסנו לקואליציה עם הרבה עשייה ולא הייתה ברירה לקבל את יאיר לפיד".

"הממשלה הבאה תהיה חרדים ודתיים זה ברור", אומר הרב. "פשוט שזה כך. הברית שהייתה היא פוליטית ולא של תכנים משותפים שאפשרה לנו להיכנס לקואליציה".

באשר לגיוס החרדים לצה"ל מסביר הרב את עמדתו. "אני תומך בגיוס של כולם ולא בכפייה ובלי סנקציות פליליות. צריך להגיע להבנה כזאת שכולם צריכים להיות שותפים למלחמת המצווה הזאת. ללמוד לשרת. אני עושה מילואים, למה זה סותר? מי יגן על המדינה שלנו?".

"אני חושב שכל אחד שיש לו יכולת גופנית ונפשית לתת את חלקו למדינה שלנו כמו שהתורה וההלכה אומרים", מוסיף הרב.

תלמיד ישיבה צריך להתגייס? שאלנו. "אני אומר מה שאני אומר לתלמידיי, יש לנו תלמידים שלא התגייסו וגם חתן בן 36. יש עילויים שאסור להוציא אותם מלימוד התורה משום שהם מגנים יותר על המדינה אבל כולנו יודעים שמתוך עשרות אלפים ישנם כאלה שלא מסוגלים לשבת וללמוד אז הם צריכים לתת את חלקם למדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר