כבר לא הילד הרע של המוזיקה הדתית: הפנים החדשות של איציק דדיה

הוא התחיל כילד צעיר ומלא בגימיקים, מילא אולמות עם להיטים כמו "רבי נחמן" ו"בתפילה", בחודשים האחרונים דדיה שבר את תקרת הזכוכית והפך לזמר בוגר ובשל • צפו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

בקיץ האחרון הוציא איציק דדיה את אלבומו השלישי. הרשת הגיבה כצפוי עם כתבות אוהדות, ראיונות בכלי התקשורת, השמעות בתחנות הרדיו וחגיגה גדולה סביב האלבום. המסר שהועבר שוב ושוב היה: "התבגרתי". איציק דדיה של האלבום הנוכחי הוא לא איציק דדיה שהכרנו. לא עוד הילד הרע של המוסיקה הדתית, לא עוד זמר צעיר ובועט אלא אמן בוגר שמקדיש מחשבה נוספת לשירים, מעורב בהפקה ובוחר טקסטים בעלי משמעות שנוגעים לליבו באופן אישי.

בינתיים חלפו מספר חודשים ובפרספקטיבה של זמן נראה שהבחור לא רק מדבר אלא גם מספק לא מעט קבלות. עם קריירה צבאית מרשימה כסולן להקת הרבנות וסיבוב הופעות אישי ברחבי העולם - כשבאמתחתו מופע מושקע בליווי תזמורת בת 14 נגנים - נראה שאט אט מתמקם איציק דדיה כשחקן מרכזי במגרש של הגדולים. בחודש האחרון הספיק איציק להופיע בארמון הנשיאות הגרמני, לקפוץ לגיחות בז'נבה ופריז ובחנוכה כבר מתוכננות לו הופעות ענק בכיכר האריות בלונדון ובציריך. ראשי הקהילות היהודיות בעולם מצאו כתובת חדשה לאירועים חגיגיים ואיציק מצדו מספק את הסחורה על הצד הטוב ביותר.

אז נכון, הוא התחיל כילד צעיר ומלא בגימיקים, מילא אולמות עם להיטים כמו "רבי נחמן" ו"בתפילה" אבל השינוי שעבר והסגנון החדש שסיגל לעצמו, מוכיחים יותר מכל את הדרך החדשה שאליה יצא. לא חסרים זמרים טובים במוזיקה היהודית – חסידית, אבל בודדים הזמרים שידעו לשבור את תקרת הזכוכית ולפרוץ את המעגל ממרחב הנוחות האישי שלהם אל העולם הגדול. איציק דדיה, במעבר מהפופ המזרחי עד למיינסטרים שמותאם לכל ז'אנר ולכל סגנון – עשה את זה. מי האמין שהילד הצעיר מנתיבות יגיע עד לבמות הגדולות ביותר באירופה וארה"ב.

"ראיתי את איציק לפני מספר שבועות ולא האמנתי למראה עיני", אומר לנו בכיר בתעשייה, "הבחור הפך לפרפורמר מהרמות הגבוהות ביותר. שולט על הבמה, מפלרטט באלגנטיות עם הקהל ומגיש את השירים בצורה מעוררת כבוד. עצם העובדה שבחור בגילו מחזיק הופעה שלמה בעצמו היא לא מובנת מאליה. זמרים מנוסים ומבוגרים ממנו משלבים אמנים נוספים במהלך ההופעה ומסתמכים גם עליהם.

בברנז'ה המקצועית יש המון כבוד לדרך שעשה ולמקום שבו הוא נמצא כיום והוא הרוויח את זה ביושר. אנחנו רגילים לראות את שוואקי ופריד ממלאים את קיסריה, אבל לא אתפלא אם כבר בקיץ הקרוב נראה את האמפי רועד לצלילי ׳מכוון אל האור׳".

כעת ממשיך איציק לשלב הבא בקריירה, את האלבום הבא הוא כבר כותב ומלחין בעצמו ובקרוב נוכל לשמוע סינגל ראשון פרי עטו שייצא מתוך האלבום.

"זה המקום שאליו שאפתי תמיד", הוא אומר, "פה אני מרגיש בנוח, יושב עם הפסנתר באולפן, כותב טקסטים שקרובים לליבי ומלחין אותם עצמי. זה החלום של כל אמן יוצר. אני מודה לקב"ה שזכיתי לכך."

בימים אלו יוצא לאור אלבום הDVD של אירוע ההשקה שנערך בקיץ ואנחנו מקבלים הצצה קטנה לפרומו מתוך המופע. ללא ספק, מדובר בהפקה בליגה אחרת מכל מה שהכרנו פה.

כעת נותר לנו רק לחכות ולראות איך יתגלגל הסיפור הזה. עם כשרון כזה ויכולות כאלו רק השמיים הם הגבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר