גדי אייזנקוט התייצב בפני ועדת טירקל

הרמטכ"ל המיועד הופיע בפני הוועדה למינוי בכירים בראשות השופט יעקב טירקל. חברי הוועדה יבחנו את כשרות בחירתו, לאחר מכן השר יעלון יסביר מדוע בחר באייזנקוט (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרמטכ"ל המיועד, גדי אייזנקוט (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל המיועד של צה"ל, האלוף גדי אייזנקוט, הופיע היום (שלישי) בוועדה למינוי בכירים בראשות השופט יעקב טירקל, כדי שזו תבחן את מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל.

מייד אחריו יתייצב שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בכדי להסביר את הסיבה בגינה החליט למנות את האלוף אייזנקוט לתפקיד ולא אלופים אחרים שהתמודדו מולו כמו האלוף יאיר נווה ויאיר גולן.

במידה ולא יהיה משהו דרמטי ברגע האחרון, מינויו של אייזנקוט צפוי לעבור שוב לשולחן הממשלה בכדי שזו תאשר אותו סופית. ייתכן שההצבעה לכך תתקיים ביום ראשון הקרוב.

גדי, בן 54, נולד בטבריה, גדל והתחנך באילת למאיר שנפטר לפני 18 שנה ולאסתר. במשפחתו אומרים עליו כי למרות היותו אדם המוגדר כחילוני, הקרבה שלו לדת גדולה והוא מתייעץ מעת לעת עם רב המתגורר בירושלים, "יש לו רב בירושלים. הרב כל כך אוהב אותו", מגלה אמו.

אייזנקוט צפוי להחליף את גנץ ב-15 בפברואר 2015. עבור האלוף יאיר נוה, שהיה בין המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל, מדובר באכזבה של ממש, זאת לאחר שנשאר בצה"ל ב-18 החודשים האחרונים כפרויקטור בעיקר לצורך ההתמודדות. כעת הוא צפוי לפרוש מהצבא באופן סופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר