מלחמת הריגול: רוסיה רוצה לאסור את השימוש אייפון

הצעת חוק שתוגש ברוסיה מבקשת לאסור על פוליטיקאים ופקידים בממשל הרוסי את השימוש באייפון של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל בטענה כי האייפון הוא בעצם מרגל (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: נסים פרץ)

מלחמת הריגול המקוון עולה שלב? הצעת חוק שיגיש בימים הקרובים חבר הפרלמנט הרוסי דמיטרי גורובסטאב, מבקשת לאסור על פוליטיקאים ופקידי ממשל רוסיים שעלולים להחזיק במידע רגיש על המדינה, את החזקת מכשירי הטלפון החכמים של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל. זאת בעקבות טענות לריגול המתבצע אחר משתמשי מכשירי האייפון.

הצעת החוק מגיעה לאחר שלפני כשלושה שבועות פורסם ברוסיה כי הצבא הרוסי אוסר על חייליו המשרתים בשירות קבע לעשות שימוש במכשיר האייפון. על פי הדיווחים, הסיבה לכך היא מודל מערכת ההפעלה הסגורה שמשמשת את מכשירי האייפון, כשהרוסים חוששים שהיא עלולה לכלול "כניסות אחוריות" שמאפשרות צפייה בנתוני המשתמשים.

לפי הדיווח, הצבא אסר את השימוש בעקבות העובדה כי חברת אפל היא חברה אמריקנית בלבד, וככזו היא כפופה לחוק האמריקני באופן כמעט בלעדי כשהרשויות האמריקניות יכולות לחייב את החברה לחשוף את כל הנתונים הנמצאים בידי החברה.

הדיווח על איסור השימוש במכשירי אפל על ידי חיילים הוכחש מאוחר יותר על ידי שר ההגנה הרוסי איגור קונושנקוב, שטען כי הצבא אינו אוסר על שימוש במוצרים של חברות ספציפיות. אך ההכחשה לא מנעה מחבר הפרלמנט להגיש את הצעת החוק שנועדה לטענתו להגן על הסודות השמורים של רוסיה.

כזכור, לפני כשנה וחצי חשף הסוכן הבכיר לשעבר בסוכנות הביון ה-NSA, אדוארד סנודן, כי חברות אמריקניות רבות העוסקות בתחום הטכנולוגיה כמו מיקרוסופט, גוגל, יאהו, אפל, פייסבוק ועוד מעבירות לסוכנות לביטחון המולדת מידע אישי רב על משתמשים, לפי דרישה המגיעה מרשויות האמריקניות. לטענתו, חלק מאותן החברות מאפשרות לסוכנות הביון לחדור למחשביהן באמצעות "כניסות אחוריות" לשרתים שלהן, ובכך לאסוף מידע רב ביותר על כל המשתמשים.

מאוחר יותר באותה השנה, זכה אדוארד סנודן למקלט מדיני ברוסיה, כאשר הנשיא פוטין העניק לסונדן את המקלט המיוחל לאחר שמדינות רבות סרבו להעניק לו אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר