אבל ב"שובו בנים"

הרוגי התאונה: נתן דרוק ושמואל מאיר לנגלבן ז"ל

הבחור נתן דרוק ז"ל בן 15 והבחור שמואל מאיר לנגלבן ז"ל בן 20 מירושלים הם שני ההרוגים בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה באמסטרדם שבהולנד. מנהיג קהילת "שובו בנים", הגאון רבי אליעזר ברלנד, שמע על התאונה והאסון הקשה והגיב כי שני ההרוגים היו "קדושים וטהורים" (דיין האמת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שמואל לנגלבן ונתן דרוק ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

אבל ב"שובו בנים": הבחור נתן דרוק ז"ל והבחור שמואל מאיר לנגלבן ז"ל מירושלים הם שני ההרוגים בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה לפנות בוקר (רביעי) באמסטרדם שבהולנד, בשעה שעשו את דרכם לפגוש את מנהיג קהילת "שובו בנים", הגאון רבי אליעזר ברלנד.

השניים נסעו עם רכבם מלונדון יחד עם שניים נוספים מבני קהילה, כאשר במהלך הנסיעה ומסיבה שאינה ברורה, רכבם התנגש בעץ ליד העיר ברוק. צוותי הצלה מקומיים שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי לארבעת הפצועים, בשניים מהם אף בוצעו פעולות החייאה אך צוותי ההצלה נאלצו לקבוע את מותם.

המנוח נתן דרוק ז"ל בן 15 בפטירתו, גדל והתחנך בירושלים באזור מגוריו. אביו הרב יוסף דרוק, מחשובי קהילת "שובו בנים" נמצא באמסטרדם, על התאונה הוא התעדכן מחבריו של בנו.

המנוח שמואל מאיר לנגלבן ז"ל, בן 20 בפטירתו, התגורר בירושלים יחד עם הוריו לאחר שעלו מארצות הברית. בשנים האחרונות למיד בישיבה בפקיעין, שם מספרים על תלמיד מתמיד שהיה מקפיד להגיע ללמוד בזמן בסדרי הלימוד בישיבה.

מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד ששמע על התאונה מאת גבאיו השוהים עמו בהולנד, אמר להם כי הנפטרים היו "קדושים וטהורים".

במשטרה המקומית דורשים את נתיחת גופותיהם של שני ההרוגים וזאת בכדי לבדוק האם הנהג היה תחת השפעת אלכוהול או סמים. מאז התקבלה דרישתם, בארגון זק"א פועלים באמצעות קונסול ישראל בהולנד להבאת גופותיהם לארץ.

בתאונה נפצעו שניים מחבריהם ששהו עימם ברכב, פצוע אחד שוחרר מבית החולים ופצוע נוסף מאושפז במצב קשה והוכנס לחדר ניתוח.

יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב, אמר ל"כיכר השבת" כי "את הבחור הראשון נתן דרוק ז"ל זיהינו מייד יחד עם אביו אך את ההרוג השני שמואל לאנגלבען ז"ל לא הצלחנו לזהות בתחילה משום שלא היו לו מסמכים. בסוף הצלחנו לזהותו לאחר שאיתרנו את ההורים".

"העברנו אמצעי זיהוי מהארץ להולנד וכן להפך. לכאורה אין עיכובים מבחינת השלטונות שם אלא מבחינה פרוצדורלית כמו מסמכים שונים. אנחנו נעזרים באמצעות משרד חוץ", הוסיף משי זהב.

הציבור נקרא להתפלל עבור הפצועים נתן בן שרה מלכה יגלניק יהודה בן חווה בדיחי, בתוך שאר חולי ישראל.

נתן דרוק ז"ל
שמואל מאיר לנגלבן ז"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר