פרסום ראשון

הילדים הספרדים ישובו ללמוד ב'זכרון גבריאל'

בפגישה משולשת בין ראש מועצת זכרון יעקב, הנהלת תלמוד תורה 'זכרון גבריאל' וההורים לבית משפחת ע', שבניהם בגן חובה וכיתה א' הוחרמו על רקע עדתי הוחלט כי הילדים ישובו ללמוד בתלמוד תורה החל ממחר. ראש המועצה, אלי אבוטבול ל"כיכר השבת": "הייתה פגישה מרגשת מאוד" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זכרון יעקב: הילדים עומדים מחוץ לת"ת הסגור (צילום: כיכר השבת)

סוף לסאגה? הצהרים (רביעי) התקיימה פגישה משולשלת בין ראש מועצת זכרון יעקב, הנהלת תלמוד תורה 'זכרון גבריאל' וההורים לבית משפחת ע' שבניהם בגן חובה וכיתה א' הוחרמו לטענתם על רקע עדתי. בפגישה סוכם כי הילדים ישובו ללמוד בתלמוד תורה החל ממחר.

הפגישה התקיימה בלשכתו של ראש המועצה, אלי אבוטבול, ובמהלכה איים ראש המועצה כי במידה והילדים לא ישובו ללמוד במוסד, כל חברי המועצה החרדים יפוטרו מהקואליציה באופן מיידי.

אחרי דין ודברים הגיעו הצדדים להסכמה כי שני הילדים ישובו מחר לספסל הלימודים ובכך תגיע הפרשה לסיומה מבחינת כל הצדדים, למעט משרד החינוך הממשיך להתעקש באופן בלתי מוסבר לסגור את המוסד.

ראש מועצת זכרון יעקב, אלי אבוטבול, אמר ל"כיכר השבת": "הייתה פגישה מרגשת, הייתה שמחה. היה שם אושר על הפיוס. הפיוס הוא שהילדים ישובו ללמוד במוסד 'זכרון גבריאל', והכול חזר על מקומו בשלום".

לדבריו, "ההורים העדיפו שלא לשלוח את הילדים למוסד וזאת משום שמדובר ביום קשה. רק היום כל התלמידים שבו ללימודים לאחר שמונה ימים בהם המוסד היה סגור. מחר בעזרת השם הם חוזרים ללימודים".

ראש המועצה מבהיר כי "המשפחה מתגוררת בזכרון יעקב ולא עברה דירה למקום אחר", ומוסיף, "בשורה התחתונה אני שמח שהכול חזר על מקומו בשלום. אני שמח על הפיוס, אני שמח שהשלום והשלווה חזרו לזכרון יעקב. אני שמח בעיקר על שתי נשמות טהורות - שני ילדים קטנים - שחוזרים למסלול הלימודים עם חבריהם".

"מבחינתי זה כול מה שחשוב שלא תהיה אפליה, שיהיה שלום ושמחה. שאר הדברים שהיו ונעשו ונאמרו הם כבר מאחוריי. אני מסתכל רק קדימה". הוסיף ראש המועצה.

בצהרים הבהירו במשרד החינוך כי אתמול הוצא צו סגירה נגד המוסד. המשרד הציג כתב אישום חריף כנגד התנהלות המוסד כלפי הילדים והמשפחה אותם נדרשו לקבל ללימודים. במשרד החינוך שבו והבהירו כי מבחינת המשרד הליך הוצאת צו הסגירה נמשך כרגיל.

באשר לכך אמר ראש המועצה "צריך להבדיל בין משרד החינוך לבין המועצה. אני לא מתערב בהחלטות משרד החינוך, אם הם סבורים שצריך לסגור את המוסד אז זה קשור אליהם. אף פעם לא התערבתי בנושאים של משרד החינוך. אני עשיתי את המעשה הזה למען שמירה על העולם הערכי של זכרון יעקב מבלי להיכנס לשיקולים אחרים של משרד החינוך".

"מה שהיה חשוב לי לומר הוא שאנחנו נעמוד כחומה בצורה כנגד כל אפליה של ילדים במועצה זכרון יעקב, זה מה שעשיתי ובזה הצלחתי". הוסיף ראש המועצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר