בחירות 2015

הרצוג ולבני הודיעו על ריצה משותפת: "רק ביחד ננצח"

על רקע הסקרים המחמיאים האחרונים, יו"ר מפלגת "העבודה" יצחק בוז'י הרצוג ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני כינסו מסיבת עיתונאים בה הודיעו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות ועל הסכם רוטציה בראשות הממשלה במידה וייבחרו • הרצוג: "צריך ללכת ביחד - כי רק ביחד ננצח" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
לבני והרצוג (צילום: גיל יוחנן - ynet. וידאו: ירון שרון - ynet)

השמאל מתאחד: שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני ויו"ר העבודה יצחק בוז'י הרצוג ערכו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת בתל אביב, במסגרתה הודיעו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות ועל הסכם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה במידה וייבחרו.

"כיכר השבת" העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.

הרצוג פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "נבחרתי בכדי להציג אלטרנטיבה לנתניהו בכל התחומים - כלכלי, חברתי, מדיני וביטחוני. הורים לא מסוגלים לרכוש דירה, אין חינוך ויוקר המחיה קשה. הציבור שואל את עצמו 'האם זו גזירת גורל? האם המדינה הפכה לעול על האזרחים?'.

"הציבור מוטרד ואיבד אמונה. לנתניהו כבר שש שנים אין תשובה. הגיע הזמן לשינוי. יש דרך אחרת. איחוד השורות והליכה משותפת למען המדינה" אמר הרצוג.

לדבריו, "צריך ללכת ביחד כי רק ביחד ננצח. הערב אני ויו"ר התנועה ציפי לבני מציעים תקווה חדשה לממשלה אכפתית שתעשה יותר ותדבר פחות. אנחנו מציעים מודל של הנהגה משותפת בה כולם עובדים יחד ולא עובדים בשביל להרוס אחרים.

"נפעל על פי עקרונות מגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית עם שוויון לכל האזרחים. אזרחי ישראל, בבחירות האחרונות מחנה המרכז לא הצליח להיות ביחד ובגלל זה קיבלנו התדרדרות בביטחון ובכלכלה. הבטחתי לעצמי שיותר זה לא יקרה. לבני ואני מכירים שנים רבות, ניהלנו דיאלוג ארוך ועמוק".

הרצוג הצהיר: "החלטנו לשלב ידיים והסכמנו על כך שהעבודה תוביל רשימה משותפת וכאשר נקבל מנדט מהנשיא, אני אכהן כראש ממשלה בשנתיים הראשונות ולבני תכהן כראש ממשלה בשנתיים שלאחר מכן.

"אין לי ספק שהמהלך יעורר שאלות אבל אני לא נרתע מכך. אנו מציגים מודל חדש, מודל מנהיגות אחר. הציבור רוצה מנהיגות אחרת. זה יוצר תקווה חדשה ואמיתית. אני קורא לכל מי שהמדינה חשובה לו ורוצה לשנות, בואו איתנו. אנחנו ביחד וביחד ננצח".

השרה לשעבר ציפי לבני אמרה: "אני כאן כדי לייצר את מכפיל הכוח שיחליף את השלטון במדינה. אני מאמיניה שיצחק הרצוג יכול וצריך להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. הרצוג הוא אדם ראוי וערכי ויהיה ראש ממשלה מצוין".

"העובדה שאנחנו רצים ביחד מבוססת על הכרה עמוקה שהאחדות הזאת תאחד את כל המחנה הלאומי שקץ בשלטון הנוכחי. שנינו ינקנו מורשת שונה אבל ערכים משותפים. המכנה המשותף הזה מביא אותנו להקים מחנה משותף" אמרה.

לדבריה, "המהלך נולד מתוך אהבה למדינה ולא מתוך פוליטיקה. החברות בינינו היא שהביאה למהלך הזה. אנחנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הזה לחבור אלינו ולהחליף את השלטון הרע של הימין הקיצוני".

אמש פרסם ערוץ 10 סקר המעניק לאיחוד בשמאל אפשרות לקחת את השלטון מהליכוד. את הסקר ערוך מכון הסקרים של קמיל פוקס, ולפיו, אם הבחירות היו מתקיימות היום הרי ש'העבודה' המאוחדת עם לבני תזכה ל-22 מנדטים. הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יורדת למקום השני עם 20 מנדטים בלבד.

'הבית היהודי' בראשות השר נפתלי בנט מתחזקת לפי הסקר ל-15 מנדטים. מפלגתו של השר לשעבר משה כחלון תזכה לשלושה עשר מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי ממשיכה לצנוח לשבעה מנדטים בלבד ו'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים. מר"צ עם שבעה מנדטים והמפלגות הערביות עם תשעה מנדטים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר