צה"ל תיגבר כוחות ביהודה ושומרון

בשל מות השר הפלסטיני זיאד אבו עין, חוששים בצה"ל מפני החרפת המהומות. בעקבות זאת תוגברו הכוחות באזור • בתוך כך פלסטינים פתחו במהומות באזור מערת המכפלה (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יריות כבוד בהלווית אבו עין (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל הגביר את כוחותיו באזור יהודה ושומרון ובמקומות נוספים ברחבי הארץ בשל חשש ממהומות מצד ערבים בעקבות הלוויתו של זיאד אבו עין, השר לענייני התנחלויות ברשות הפלסטינית.

הבוקר (חמישי) הגיעו עשרות פלסטינים למערת המכפלה בחברון, שם הם החלו ליידות אבנים ולהשליך צמיגים בוערים לעבר עמדה צבאית, וזאת כחלק ממחאה שפרצה מאז היוודע מותו של השר הפלסטיני. כוחות הביטחון שנמצאים במקום משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

בתוך כך, על פי הפלסטינים, נתיחת גופו של השר העלתה כי הוא מת כתוצאה מחבלה שספג ומשאיפת גז מדמיע. השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח, אמר בראיון לסוכנות 'רויטרס' כי מקבילו מת בין היתר בעקבות שלא קיבל טיפול רפואי בשטח האירוע.

מנגד בישראל לא מקבלים את דבריו וטוענים כי על פי ממצאי נתיחת גופתו עולה כי הוא מת כתוצאה מהתקף לב.

זיאד אבו עין, שימש כאחראי על המאבק בהתנחלויות ברשות הפלסטינית ונפגע בעת שהפגין בתורמוס עיא נגד המאחז הבלתי חוקי עדי עד. על פי הדיווחים הפלסטינים אבו עין מת מפצעיו בבית החולים ברמאללה, לאחר שהוכה על ידי חיילי צה"ל ונפגע מרימון שהושלך לעברו.

יו"ר הרשות אבו מאזן הכריז מיד לאחר מכן על שלושה ימי אבל כלליים, ואמר כי "הפגיעה בזיאד אבו עין היא ברברית ולא ניתן יהיה לשתוק עליה או לקבל אותה. ננקוט בצעדים הנדרשים אחרי שנדע את תוצאות חקירת מותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר