השקר והחנופה / חיים כהן

"הם עסוקים כל הזמן בלרכל, בלקמבן ובלסכסך - וכל זה מתוקף תפקידם, כי כביכול אין ברירה". חיים כהן מציע לשלוח את יועצי הפוליטיקאים הביתה, בטח בתקופת הבחירות (דעות, חרדים)

חיים כהן | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו. באדיבות מגזין "עמי")

1. בימים האחרונים, אחרי התקיפה של ישראל בסוריה לפי פרסומים זרים, היו כאלה שטענו שנתניהו הוא זה שיזם את התקיפה, משיקולי בחירות. וכמובן מיד אחר-כך קמו גם תומכי נתניהו, כאלה שטענו: איך בכלל מעזים לתקוף את נתניהו ולחשוד בו שהוא עשה את זה משיקולי בחירות?

כמו כן, השבוע הכריז ח"כ מסוים מ'יהדות התורה', כי "לא יכול להיות חיבור בין 'יהדות התורה' לבין בוז'י הרצוג".
אז בואו ונעשה סדר בדברים:

בנימין נתניהו הוא זה שכשר האוצר הלך ו"חתך" במו ידיו בקצבאות הילדים, מה שאף-אחד לא העז לעשות קודם לכן; בנימין נתניהו הוא זה שהרכיב את הממשלה הנוכחית, וביחד עם בנט (כן, בנט) נתן יד להחרמת החרדים בממשלה; בנט ונתניהו הם אלה שנתנו יד לגזירת הגיוס והצביעו בעד הסנקציות הפליליות נגד בני הישיבות; בנט ונתניהו הם אלה שקיצצו ופגעו בעולם התורה.

בניגוד למה שמנסים "להפיל" בימים האחרונים על אביגדור ליברמן, כביכול הוא זה שמנע מהחרדים להיכנס לקואליציה, אני טוען שדווקא טוב עשה ליברמן בתקופה האחרונה שעמד על כך שהחרדים לא יכנסו לקואליציה, כדי שעל-ידי זה יהיה סיכוי להכות באותם אנשים, שהם-הם האשמים האמיתיים בהחרמת החרדים מהקואליציה.

ואותו נתניהו, יום לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת הלך והצהיר שהוא נגד להכניס אברכים לכלא בגלל גזירת הגיוס; ואותו נתניהו, שדחה לפני חודשים ספורים בלבד את ההצעה של עמיר פרץ על הורדת מע"מ ממוצרי יסוד, פתאום הלך והצהיר כעת, אחרי פיזור הכנסת, שזה מה שהוא הולך לעשות בממשלה.

כעת, תשפטו אתם האם נתניהו פועל משיקולי בחירות או לא. ואתם תשפטו גם עד כמה הגיונית ההצהרה של אותו ח"כ מ'יהדות התורה' על 'קווי היסוד' של יהדות התורה שכביכול מתנגשים בקווי היסוד של בוז'י הרצוג ו'העבודה'. עם המצע של בוז'י הרצוג קווי היסוד הללו לא מתאימים, אך עם המצע של בנט ונתניהו כן?

2. בשורות הבאות אני רוצה לתת עצה קטנה לחלק מראשי המפלגות:

ידוע שראשי המפלגות מחזיקים מסביבם חבורת יועצים ועוזרים, שחלק מהמטרה שמוטלת עליהם היא לשרת את הציבור. אבל מה לעשות שבין היתר הם עסוקים לעתים בדברים בהם הם פועלים על דעת עצמם? לפעמים הם מרגישים שהם מוכרחים לפעול כדי לחסוך עוגמת נפש ולפתור בעיות שונות, בדרכים שהן על דעת עצמם בלבד בניגוד מוחלט לדעת ראש המפלגה שלהם, שכלל לא יודע לעתים על מעשיהם.

כתוצאה מכך, הם עסוקים כל הזמן בלרכל, בלקמבן ובלסכסך - וכל זה מתוקף תפקידם, כי כביכול אין ברירה. הרי חייבים לטפל בבעיות, ואי-אפשר להפריע ליו"ר המפלגה בכל שטות.

וכך יש לא מעט מהציבור שיש בלבם על המפלגות השונות, כשלעתים הכעס הזה בא בכלל בגלל אותם "יועצים" ו"עוזרים", כאשר הציבור לא מודע לכך שלפעמים מעשים או אמירות שונות נעשו או נאמרו כלל לא על דעת היו"ר. לכן, העצה שלי היא שאם רוצים כעת, בתקופה הזו של הבחירות, שהציבור יקרב את אותם ראשי מפלגות ויחבק אותם, הרי שכדאי לשלוח את כל החבורה האמורה לחופשה קצרה ולהביא פנים חדשות ומחויכות, כאלה שהציבור יוכל להתחבר אליהם בלי חשבונות קדומים וישנים.

אני מבקש סליחה מאותה קבוצת עוזרים ויועצים, אך זה באמת לטובתם. כי אם בסופו של דבר אחרי הבחירות תהיה תוצאה שלילית, ממה נפשך זה הרי "יפול" עליהם, ואילו אם תהיה הצלחה - זה יוכיח שהמהלכים שהם הציעו היו מהלכים נכונים.

ואסיים בסיפור קצר: ביום שישי האחרון הלכתי לנחם את ידידי הרב שמואל זעפרני, ראש לשכתו לשעבר של הראשל"צ המקובל רבי מרדכי אליהו זצ"ל, והוא אמר לי בשמו של הגר"מ: בזמן תיבת נח ביקש ה"שקר" להיכנס גם הוא אל התיבה, אך נח עצר אותו באומרו: לכאן נכנסים רק בזוגות. הלך השקר והביא אתו בת זוג, את החנופה.

ומה קרה עם הזוג הזה לאחר המבול? מבני הזוג הזה, השקר והחנופה, נולדה הפוליטיקה.

הטור פורסם היום ב"כל ישראל" מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר