בחירות 2015

בורסת השמות המלאה: מי יוצב במקום הרביעי ב'דגל'

הבחירות כבר מעבר לפינה ובורסת השמות בהתמודדות על המקום הרביעי ב'דגל התורה' גדלה. השמות המובילים: ר"מ רכסים יצחק רייך, מנכ"ל 'לב לאחים' הרב אליעזר סורוצקין, מזכיר המועצת הרב אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא סגן ר"ע בני ברק. גורם בכיר ב'דגל': "השם 'החם' כעת - הרב סורוצקין" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עו"ד משה מורגנשטרן והרבנים אליעזר סורוצקין ואברהם רובינשטיין (צילומים: יד לאחים, כיכר השבת, שלומי כהן)

מתח ב"דגל התורה": מי יאייש את המקום הרביעי? הסקרים המחמיאים המעניקים למפלגה החרדית אשכנזית "דגל התורה" שמונה מנדטים הפכו את הדיון והוויכוח על שאלת המקום השמיני במפלגה, שהינו בעצם הנציג הרביעי של תנועת 'דגל התורה', לרלוונטי מתמיד ובורסת השמות גדלה.

כיום מוצב במקום ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, אולם לאור מאבקיו הפנימיים עם הנהגת תנועת 'דגל התורה', ובראשם היו"ר, חבר הכנסת משה גפני, וכן לאור הכעס בבתי גדולי ישראל עליו, הרי שהוא צפוי להיות מוחלף, ובכך המאבק על המקום הרביעי נכנס להילוך גבוה.

כפי שפורסם בשבועות האחרונים, בורסת השמות כוללת עדיין נציגים רבים שחלקם מגובים בהמלצות חברי הכנסת המכהנים וחלקם "נדחפים" מלמטה על ידי דרישות מהשטח.

כזכור, בין השמות המובילים לתפקיד נמצאים: ראש מועצת רכסים יצחק (איצ'ה) רייך, מנכ''ל ארגון 'לב לאחים' הרב אליעזר סורוצקין, מזכיר מועצת גדולי ישראל הרב אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפלית של התנועה, המכהן בנוסף כסגן ראש עיריית בני ברק.

בימים האחרונים עלה שמו של עו"ד משה מורגנשטרן כמי שיקודם לתפקיד. מורגנשטרן נתמך על ידי פעילים המכונים "החרדים העובדים" המבקשים נציג שיכיר בהם וייצג אותם כראוי. "אין שום סיבה שציבור כה גדול ומכובד הנשמע כמובן לגדולי ישראל לא יקבל ייצוג במקום ריאלי" אמרו הפעילים.

שלשום נכנסו שלושת חברי הכנסת של תנועת 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לדון עמו בעניין ולקבל את הכרעתו.

בפגישה עלו השמות שהוזכרו, אולם על פי המסתמן, המועמד המוביל כעת הינו הרב אליעזר סורוצקין, שכבר בסיבוב הקודם, בבחירות שנערכו לפני כשנתיים, הוזכר כמי שהיה צפוי להתמודד במסגרת המקום השביעי (השלישי של 'דגל התורה').

גורם בכיר בתנועה אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "סיכוייו של סורוצקין בשלב הזה אכן נראים טובים ועדיפים, אולם מרן ראש הישיבה עדיין לא קיבל הכרעה סופית בעניין".

"מדובר באדם תורני הנחשב בנוסף לעסקן ציבור מצליח ובעל כושר ביטוי מעולה והוא יכול לייצג את היהדות החרדית בכבוד". אומר הגורם אולם מדגיש כאמור כי "עדיין לא נאמרה המילה האחרונה".

עם זאת, יש לציין כי ב'לב לאחים' רוצים שהרב סורוצקין ימשיך לכהן כמנכ"ל הארגון והדבר יילקח בחשבון ברגע ההכרעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר