הנהג שהפך לגיבור משחזר את רגעי פיגוע הטרור

הרצל ביטון, נהג קו 40 שנאבק עם המחבל והפך לגיבור משחזר את רגעי האימה בתוך האוטובוס. את הצרחות, את הדקירות, הדם והמאבק עם המחבל הרצחני • האזינו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

ימים אחדים אחרי שנפצע בפיגוע הדקירה בסמוך לגשר מעריב בתל אביב, נהג אוטובוס קו 40 של חברת "דן" שהפך לגיבור כשהציל את הנוסעים, משחזר בפעם הראשונה את שאירע.

ממיטת חוליו בבית החולים סיפר הרצל ביטון בן ה-42 למנכ"ל חברת "דן" את השתלשלות האירוע בהקלטה שפורסמה בערוץ 10: "לא הייתה לי ברירה, הייתי חייב להציל את הנוסעים. הוא דקר אותי בזמן נהיגה, בזמן נהיגה במהירות 60 קמ"ש דקר אותי והלך לאמצע האוטובוס".

"המפרקית כבר הייתה מלאה, הוא התחיל לדקור לי את הנוסעים, אני רואה שהנתיב לבית מעריב רמזור אדום, אני מתקרב במהירות של 60, לקחתי את המסלול הימני, ימינה פניה חדה, התחלתי לטלטל את האוטובוס שמאלה ימינה שמאלה ימינה, שאנשים יראו שיש בעיה. עכשיו כל פעם שאני מטלטל אותו הוא עובר ממושב למושב, טלטלתי אותו שמאלה הוא דוקר אנשים, טלטלתי אותו ימינה הוא דוקר אנשים". הוסיף הנהג.

הנהג שהבין כי הוא חייב לנקוט בצעד שימנע את המשך הפיגוע, סיפר על מעשה הגבורה בו נקט: "אמרתי אין לי ברירה מה לעשות, רק להביא אותו אליי. למה, הדלתות לא נפתחות בנהיגה אתה מבין? לחצתי על הברקסים, משכתי אותם חזק. הוא עף כמו ציפור, הגיע אליי, עף עד השמשה. הוא הגיע אליי, נעצרתי מהכיסא, תפסתי לו את יד שמאל, התחלתי לרסס אותו בגז מדמיע שהבן שלי קנה לי. ונותן לו בעיטות לפנים, אגרופים. לא עוזר כלום, אני נותן לו אגרוף הוא מחזיר לי אגרוף אבל את היד אני לא עוזב. עכשיו, כשלחצתי על הכפתור הרביעי הוא פתח את כל הדלתות".

מנכ"ל דן שאל את הנהג "אנשים התחילו לצאת מהאוטובוס?". הרצל ביטון השיב "התחלתי להיאבק איתו ליד הדלת שלי, מרוב שירד לי הרבה דם, הייתה שלולית של דם לידי. אז הוא החליק. החליק, יצא מהאוטובוס והתחיל ללכת לכיוון יצחק שדה בריצה. אני יצאתי, התחלתי לרדוף אחריו".

בסיום השיחה אמר לו מנכ"ל דן "אנחנו מאד גאים בך, בכל מה שעשית, פשוט מעשה גבורה. שתהיה לך רפואה שלמה. אנחנו כל משפחת דן איתך. אני באופן אישי איתך. אזרחי ישראל, אמרתי לך, גאים בך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר