נכנסה לעזרת גברים וצעקה בערבית: "אני רוצה להתגייר"

זהו סיפורה המפתיע של נוצרייה ממצרים, שהחליטה לחולל מהפך. אלא שבפניה עומדים אתגרים לא פשוטים: לישראל היא לא יכולה לעלות, והמוסלמים במצרים מתחזקים (יהדות)

ורד עשור | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

על הילה שמענו בפעם הראשונה לפני שנתיים בערך. קיבלנו שיחה מהנהג של הרב זמיר כהן על אישה תימהונית, דוברת אנגלית רצוצה במבטא ערבי כבד, שנכנסה לעזרת גברים בכותל והתחילה לצעוק על הציבור הקדוש שהיא רוצה להתגייר ולגור בישראל.

לאחר שיח מלווה בתנועות ידיים הובנה הבעיה. הלה היא תיירת נוצרייה ממצריים. היא הגיעה למסקנה שהיא רוצה להיות יהודייה והיא רוצה להתגייר לאלתר ולהישאר בישראל... הבעיה הופנתה לרב ששוחח אתה ארוכות בטלפון ונדהם לגלות שהלה כתבה תואר שני ארוך בנושא דתות על יהדות מול נצרות, בו היא מוכיחה ללא כל ספק שהנצרות היא דת השקר והיהדות היא דת האמת.

מי את הילה?

הילה גדלה בעיר אלכסנדריה. היא טוענת שאימא שלה מראשי הכנסייה הקופטית אליהם השתייכה (ואין דת קרובה יותר לדת הפרעונית המצרית מהזרם הספציפי הזה...). בגיל מבוגר החלה להעלות שאלות שלא היו להן מענה ומשם להבנה שהיהדות אמת והנצרות שקר הדרך הייתה קצרה.

מה עושים איתך גברת?

הבעיה שנצבה כרגע לפנינו הייתה סבוכה. הלה אינה אזרחית ישראלית והיה ברשותה אישור שהייה שתוקפו עשרה ימים בלבד. הסיכוי שמישהו יוכל לעזור לאזרחית מצרית להישאר בישראל שאף לאפס. גיור כידוע אורך זמן ומצריך השתלבות בקהילה יהודית – דבר שלא קיים במצריים היום. הלה נפגשה עמנו, אולם ידנו קצרה מלהושיע. היא נאלצה לשוב עם הקבוצה לירדן ומשם למצרים תוך שהיא זועקת כלפינו בשיחות נואשות שהיא אוהבת את ישראל ואת העם היהודי.

לא אפשר היה להשיג לה ויזה לישראל כפי שרצתה, והלה מתקשרת אתנו דרך הפייסבוק, ממשיכה ללמוד יהדות, מבקשת תמונות של הכותל ("איך אני אוהבת את המקום הזה! עוד מעט המשיח יבנה את הכותל!") ולאהוב את עם ישראל ("הגעתי למסקנה שעם ישראל הוא המשיח של עמי העולם"), וגם לשאול שאלות ("מי המשיח?").

תם ולא נשלם

מיהודייה שגדלה באלכסנדריה והיגרה בגיל צעיר לארצות הברית שמעתי שיש סגולה מיוחדת באלכסנדריה למי שרוצה שיקרו לו ניסים – עליו ללכת לבית הכנסת היהודי 'אליהו הנביא' באלכסנדריה ולהתפלל שם. פעם, כך אומרת לי החברה, התגלה שם אליהו הנביא בעצמו. אולם הכניסה לבית הכנסת אסורה למקומיים בשל המצב הביטחוני הרגיש. הלה מתפללת בכניסה לאתר.

לישראל אין מרשים לה להיכנס יותר "אתם לא אוהבים אותי? מדוע? אני אוהבת את עם ישראל!" מחשש שתסרב לצאת מהארץ בתום זמן השהייה.

המצב במצרים עדין והעתיד לנוצרים שם לוטה בערפל בשל התחזקות האסלאם וקבוצות הטרור השונות. יהודים אין במצרים כידוע. כאישה שגדלה במסגרת מסורתית היא חוששת לנסוע לבד למדינות שאינן אירופאיות ואירופה סוגרת את שעריה בפני אזרחי מדינות ערביות.

ללמוד מהצרות של האחרים

נשאר לנו רק לעמוד משתאים אל מול התופעה הזו של אישה שגדלה בתרבות נוצרית בזרם שמקורב לתרבות האלילית של מצריים העתיקה, מעריכה ומעריצה את התרבות היהודית, למרות שאין יהודים שגרים באזור מגוריה, ושהגיעה למסקנה שהיא רוצה להתגייר מתוך חקירה עצמית פנימית וגילוי עצמי של תשובות לשאלות ששאלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר