"ניסיון לקעקע את הממסד הרבני"

עו"ד אבי חימי: "אין אבק פלילי בשיחת הרבנית פינטו עם איילה ברכה"

עו"ד אבי חימי מתייחס היום לתמליל השיחה של הרבנית פינטו עם רעיית אפי ברכה וקובע כי בשיחה "שמץ דבר פלילי אלא רק אהבת אדם ורצון לסייע". לדבריו יש ניסיון לקעקע הממסד הרבני (משפט)

(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

המסמך שהוסתר: אחרי חשיפת תמליל השיחה בין אשתו של תנ"צ אפרים ברכה לרעייתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מתברר כי אכן לא היה מקום כל להעמיד לדין את הרבנית פינטו באשמת שוחד.

המסמך שהוסתר מהרב פינטו: פגישת הרבנית עם איילה ברכה

בראיון לתכנית שמונה עד עשר עם מרדכי לביא, ברדיו קול ברמה, אמר עו"ד אבי חימי: "עיינתי עיין היטב בתמליל הזה, ולא מצאתי בו אבק של פליליות, מצאתי שיחה של אישה אוהבת אדם שבאה לסייע ולעזור, ללא שום מחשבה פלילית, ואכן למקרא התמליל שוב ושוב אנני מצליח לההבין כיצד אשת הרב עמדה בעין הסערה, ועמד מי שעמד להגיש נגדה כתב אישום בגין הפגישה הזאת".

חימי שב וחיזק את דבריו: "כשקוראים את התמליל, רואים הכל, רואים אישה אוהבת אדם, ואין ולו שמץ של דבר פלילי".

העו"ד הבכיר הסביר את השתלשות הדברים בפרשה: "כאשר הפרשה יצאה לאוויר העולם והחקירה התחילה, החלו לנהל משא ומתן, עם הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר, בעוד החקירה נמשכת, בעוד הזכות הבסיסית של חשוד להחשף לחומר הראיות קופחה. הרב היה מודע לכך שכל החומרים לא נתנו לעיונו.

"אנחנו אכן מדינת חוק אבל צריך לזכור שחלק מחומרי החקירה היו לכאורה חסויים, כל משפטן יודע שחומר הראיות היה צריך להיות מועבר לרב, אבל הרב לא היה מוכן שאשתו תועמד לדין, ולכן הרב היה מוכן ללכת למהלך הזה.

"היום בדיעבד כשכל חומרי החקירה גדלויים, אנחנו מבינים שניצלו את החולשה של הרב, משום שהרב כלפי כל אדם, פועל ממניעים של עזרה לזולת, והרב אמר שהוא יתמודד עם הדברים ולא יתן שתיפול שערה משערות ראשו של מישהו".

"אני מעריך מאוד את המהלך של הרב, אבל עכשיו בפתחו של הערעור, אנחנו בוחנים את הדברים ואנחנו יודעים שאשת הרב לא עברה שום עבירה, אלא מהשיחה רואים רק אהבת אדם ועזרה לזולת. אני מקווה ומצפה שהעוול הזה יתוקן לאלתר", אמר חימי.

חימי הוסיף, "הרב לעולם לא דן לגופו של איש, הרב עוסק בעשייה למען הציבור בחיזוק מורשת ישראל, בעזרה לאנשים רבים וכאשר כל אדם יהודי עומד בצרה והרב יכול לסייע לו על חשבונו, על חשבון גופו על חשבון בריאותו, הרב עושה את זה.

"כל מי שמכיר את הרב מבין שנעשה פה דברים גדולים למען עם ישראל, מנגד התקשורת פתחה במסע שיסוי נגד הרב, מבלי שהיא מכירה אותו, לפני שבועיים אחד הפרשנים הבכירים בעיתון כלכלי גדול, מנגח באופן אישי את עורך דינו של הרב אביגדור פלדמן, ואני שואל לאן הגענו, אביגדור פלדמן הוא מגדולי עורכי הדין שקמו לעם היהודי, זוכה לקיתונות של ביקורת, אך ורק מסיבה אחת שהוא נטל על עצמו את הייצוג הרב ואומר בקול גדול "המערכת שגתה".

בנוסף תקף חימי את ההחלטה לחייב את הרב להגיע היום לארץ, למרות מצבו הבריאותי הקשה, "אינני מבין את הארגונים כמו איכות השלטון שמגישים בג"צים, הרב בימים אלו לצערנו בריאותו רופפת, אם הוא יגיע השבוע או שבוע הבא, כל זמן שאין מועד קבוע לדיון למי זה משנה".

בסיום הראיון תקף חימי את ההתנהלות ואמר: "אני אומר לך כאדם, כאזרח, כמשפטן אני מודאג מאוד מאוד, משום שזה ניסיון לקעקע באמצעות הרב ועל גבו את הממסד הרבני, את המורשת המפוארת של המשפחה הזאת, משום שהם אומרים שכל מה שקשור לרבנים ולאהבת אדם, אנחנו באמצעות הפרשה הזאת ננגח.

"יש כוחות בישראל שלא אוהבים כל מה שקשור למורשת ישראל, לחיזוק הדת לאהבת אדם באופן שבה הרב נוהג מדי יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר