"שקרן, רמאי, נוכל" מה אמר ליברמן על נתניהו - סרוגים

"שקרן, רמאי, נוכל" מה אמר ליברמן על נתניהו

במשך שנה תקף ליברמן את נתניהו וכינה אותו שקרן, רמאי ו"לא איש ימין אלא המנהיג של מחנה ישראבלוף". בליכוד הגיבו "ליברמן הוא אופרטוניסט שמתחפש לימין". מה השתנה?

author-image
"שקרן, רמאי, נוכל" מה אמר ליברמן על נתניהו
  (צילום: אביר סולטן, ישראל סאלם/פלאש90)

ממשלת האחדות. יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן מתכוון להיכנס לממשלת נתניהו, וזה זמן להיזכר בהתבטאויות שלו על נתניהו עצמו ועל התנהלות ממשלתו.

לפני פחות משנה, אמר ליברמן, בעקבות החלטת בג"צ להרוס את הבתים בבית אל "ההתנהלות הכושלת של רה״מ ושר הבטחון, … הם פשוט שלומיאלים שאינם יודעים לשלוט ולנהל כראוי. בכל מקרה, נתניהו ויעלון אינם ראויים להנהיג את המדינה״.

לאחר הפיגוע בראש השנה בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' אמר ליברמן: "ראוי שראש הממשלה יבקש סליחה מאזרחי ישראל בכלל וממצביעיו בפרט על הבטחות השווא שפיזר בנוגע לכך שהוא ישמור על הביטחון וידאג לכלכלה. לאחר בקשת הסליחה ראוי שהוא גם יתפטר."

לאחר שהחוק ההשעיה של ח"כים טורפד החריף ליברמן את הטון נגד נתניהו: "בענין הזה פרס נובל בתחום השרלטנות הפוליטית"  והוסיף: "זו ממשלה תבוסתנית שאין לה שום יכולת להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל, הדבר היחיד שמחזיק אותה זו הידבקות לכיסאות. יש מספיק אנשים מוכשרים ואלטרנטיבות לנתניהו. כבר ברור גם לאנשים בתוך הליכוד וגם לשותפים בממשלה מהמפלגות האחרות שנתניהו לא יכול להמשיך״.

נכנע לחרדים, לא אצטרף לממשלתו

החודשים עוברים, וליברמן רק מחריף ומקצין את ההתבטאויות נגד נתניהו. בנאום בועידת ישראל ביתנו הוא רמז כי לא יצטרף לממשלתו גם בבחירות הבאות.

"אני שמח שהיום כבר לא שואלים אותי למה לא הצטרפתם לממשלה הזאת, כי היום כבר לא צריך להסביר. היום כבר כולם מבינים בעצמם. הטרור הנמשך כבר 5 חודשים, שגבה חייהם של למעלה מ- 30 בני אדם, מאות פצועים, שיקום המנהרות ההתקפיות מרצועת עזה לשטח ישראל, אי היכולת של הממשלה להגיע להסדר עם ארה"ב על גובה הפיצוי הביטחוני בעקבות החתימה על ההסכם עם איראן, המשך העליה במחירי הדיור וביטול החוק לשיוויון בנטל.", מנה ליברמן ככשלונות של נתניהו.

וכאן עבר ליברמן לברית של נתניהו עם החרדים, שלדבריו תימשך לעולמי עד. "כשהלכנו לנשיא לאחר הבחירות המלצנו על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה ללא תנאים מוקדמים. לא ניסינו לדבר איתו לפני ההמלצה או לקבל הבטחות מראש. אבל אני מכיר את האיש טוב, אפילו טוב מאוד. לכן אמרתי שאני לא אחתום על ההסכם הקואליציוני לפני שאראה את ההסכם עם החרדים. היה ברור לי שלפני שנתניהו פיזר את הקואליציה הקודמת והלך לבחירות הוא הגיע להבנות עם המפלגות החרדיות.

כשראיתי את ההסכם הבנתי דבר נוסף, שההבנות שלו עם המפלגות החרדיות הן לא רק לגבי הכנסת ה-20, אלא גם לגבי הכנסת ה-21, הכנסת ה- 22 וכן הלאה. בקיצור לגבי כל הכנסות העתידיות וכל מערכות הבחירות בהן הוא מתכוון לקחת חלק. ותאמינו לי הוא מבחינתו מתכוון להישאר במערכת הפוליטית עד לשנת 2069."

"המשמעות של זה היא שבכל קואליציה עתידית השוּתָפוׄת הראשונות הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן." הצליף ליברמן.

מנהיג מחנה הישראבלוף

ליברמן המשיך והצליף בנתניהו: "קודם כל לנתניהו אין שום קשר לא לימין ולא למחנה הלאומי. מי שתמך בהתנתקות והצביע בעד ההתנתקות בכנסת הוא שלוקח את קולות הימין ומנהיג  מדיניות של שמאל. נתניהו לא מוכן להילחם בטרור. לא מוכן לבנות בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות בירושלים. הוא מסרב להנהיג עונש מוות למחבלים ולתמוך בחוק שימנע מבית המשפט העליון להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נתניהו הוא המנהיג של מחנה ישראבלוף".

הליכוד על ליברמן: אופרוטוניסט שהתחפש לימין

מהליכוד מסרו אז בתגובה לאותו של נאום ליברמן: "למי שעוד היה ספק לגבי מיקומו של ליברמן על המפה הפוליטית, קיבל הערב הוכחה ניצחת. כל הסיסמאות והתירוצים הפאתטיים של ליברמן לא יכולים להסתיר את העובדה הברורה לכל: בניגוד להבטחותיו  המפורשות, ליברמן בגד במצביעי הימין וכעת הוא חובר לשמאל במטרה להפיל ממשלת ימין. כל השאר ברבורים ותירוצים שנועדו לכסות על כך וכולם מבינים זאת היטב.

נראה שמדובר בכנס הכנה לחג הפורים בו לפיד מתחפש למרכז וליברמן מתחפש לימין. הציבור מבין היטב שליברמן הוא אופרטוניסט שמתחפש לימין כשם שלפיד שעומד בראש מפלגת שמאל מתחפש למרכז."

לא שרד ישיבת קבינט

לפני חודש תקף ליברמן את הממשלה כדרכו "הממשלה אימצה מדיניות שגויה: היא מאפשרת לחמאס להמשיך לבנות את תשתית הטרור ולעסוק בבנין הכח שלו כדי שיוכל לצאת למערכה בזמן שנח לו. ‏אם אומרים כולם שהעימות הבא הוא בלתי-נמנע, למה מאפשרים לחמאס להמשיך ולהתעצם? כדי לצאת למערכה בזמן שיהיה נח להם?״

עוד הוסיף ליברמן "הממשלה הזו מנהלת מדיניות תבוסתנית ורופסת, זו הנהגה שלא בנויה ולא מסוגלת, לא מנטאלית, לא פסיכולוגית ולא אישית, להתמודד עם האתגרים שעומדים על סדר היום. ממשלה שלא יודעת להחליט ופוחדת להילחם מול הטרור. ‏חייבים להכריע את הטרור ולא להכיל אותו״.

עם צאת השבת, שיגר הליכוד מתקפה קטלנית בחזרה: "ליברמן מנסה לעשות הסבה מקצועית מפרשן פוליטי כושל לפרשן צבאי שלא עומד בתנאי הסף", נכתב בהודעה שהוציא דובר הליכוד והמשיכה בפגיעה בבטן הרכה של ליברמן, שירותו הצבאי, חוסר יכולת הפיקוד שלו והתנהלותו בישיבות הקבינט. "אדם שהכדור היחיד ששרק לו ליד האוזן הוא כדור טניס, אדם שלא הוביל מימיו אפילו לא חייל אחד לשדה הקרב ולא קיבל החלטה מבצעית מימיו, אדם שלא שרד ישיבת קבינט אחת מתחילתה ועד סופה, לא יכול להיות פרשן צבאי."

"ואם לא פרשן אז נשאר רק פוליטיקאי קטן וקשקשן שמתעקש להשיא עצות למי שמנהיגים את המדינה בתקיפות ובאחריות. ליברמן חבר לשמאל אחרי הבחירות ובימים אלה עובד על ריצה משותפת עם לפיד במטרה להמליך ממשלת שמאל. הוא הוכיח דבר אחד: ברגע האמת, ליברמן בוחר בשמאל."

מה השתנה במערכת הפוליטית מאז נאמרו הדברים? לא הרבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לא משנה, מהמהלך השזה כולם יוצאים כ"כ רע
~~~~ | 18-05-2016 17:34
2
מה דחוף להדגיש את הפערים בניהם?!!
| 18-05-2016 18:03
3
שניהם צודקים אבל שכרגע ינצרו אש ויתחילו לעבוד פה על השפיות וכוח ההרתעה שנשחק
| 18-05-2016 18:40
4
מי ששכח ליברמן הפיל את הממשלה האחרונה
| 18-05-2016 19:15
הוא ממש לא ימני.
5
כבר בזמן העתיק ידעו שפליטיקה היא
צחי | 18-05-2016 19:28
רבי יעקב העמדין למד את שפת המדחנה מהתרגום לתנך כשהגיע למילה פוליטקה לא מצא שמופיעה בתרגום התנך אז הוא החליט ללמוד מההקשר של הדברים לאחר שקרא מספר מאמרים הכוללים את המושג פוליטקה הוא אמר שהוא מבין שפוליטקה זה:אחד בפה ואחד בלב
6
אבל הרצוג בסדר כמובן!
| 18-05-2016 19:36
הרצוג מעולם לא תקף את נתניהו, מעולם לא אמר שלא יצטרך לעולם ליחדה. רק ליברמן
7
יש כאלו שקיבלו על עצמם לרדוף אותו ומפיציםמשקרים
אחד שיודע | 19-05-2016 6:46
בפי קשר לכתבה, ענינו רואות איך שיום יום עושים לו לינץ תקשורתי, בשקרים, שכל מטרתם זה להשתלט עליו, ולקלקל את שמו כדי להרוס את חייו.
8
כל השקרים שהפיצו עליו כמובן בגל פרשת טימור, כאמור ראשון זוכה והאחר בוכה
| 19-05-2016 7:06
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם והם הופכים את הכל ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שהוציאו ממנו גט, ובגדה ולכן לא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת את הראש והאף והשיניים של ילדיה שהיא שוברת צלחת ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל ושמו חתולים וזרקו אותם בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומלמדת את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה שקרים.