לא להאמין: 8 בתים יפהפיים שנבנו מחומרים ממוחזרים

כן, חומרים ממוחזרים הם זבל, בגדול. אבל התוצאות שהם יכולים להפיק? מדהימות. 8 בתים יפהפיים ומרשימים שנבנו בבנייה ירוקה (בעולם)

בנייה ירוקה, מיחזור, פחי אפשה נפרדים - כל אלה חלק מתהליך גלובלי לשמירה על כדור הארץ. המדע מצטרף לחגיגה ומוצא דרכים יצירתיות לנצל את הפסולת הרבה שאנו מייצרים, ולמנוע הצטברות מיותרת שמתבטאת ב"הרי זבל" מזהמים. בין השאר, חוקרים מאוסטרליה הצליחו להפוך בדלי סיגריות לבלוקים לבנייה.

אך הם לא היחידים שהפכו חומרים ממוחזרים לארכיטקטורה מדהימה. הנה 8 בתים יפהפיים שנבנו בבנייה ירוקה:

ספינת אדמה | נורמנדי, צרפת

האדריכל האקולוגי מייקל ריינדולס יצר את ספינת האדמה הראשונה בעיר טאוס שבניו מקסיקו. ספינות האדמה הן בתים בלוק עתידני עשויים מחומרים ממוחזרים חזקים, יציבים וידידותיים לסביבה.

על המראה הלא-ממש אסתטי שלהן, מפצות ספינת האדמה בצירופים מתוחכמים, כמו הבית כאן בתמונה, הממוקם בנורמנדי. הקירות החיצוניים עשויים מצמיגים מבודדים, והקירות הפנימיים עשויים מבקבוקים מלאים במלט שמורכב מבוץ וקש.

חלקי מטוס | ניו יורק, ארה"ב

הבית הבא נבנה עבור טייס שפרש לגמלאות, וכמחווה לכך שבילה את רוב ימיו באוויר, ביתו נבנה מחלקי מטוס ישנים, רובו עשוי זכוכית עם גרם מדרגות המעניק תחושת המראה והבית עצמו עומד מעל שתי גופי מים - ברכת שחייה ואגם קטן.

גינה על הגג | סונומה קאונטי, קליפורניה

בית ידידותי לסביבה המשתרע על 170 דונם, כשקירות הקומות העליונות עשויות חבילות קש והמון עץ לתמיכה מסיבית, ועל גגות הבית צומחות גינות.

בית מקרטונים | הולנד

הקרטונים זכו לעדנה לאחרונה, ובאפריל האחרון נבנה הדבר הבא: בית זעיר עשוי 24 שכבות של קרטונים מודבקים זה לזה בדבק מגע. אנחנו רק תוהים מה קורה כשיורד גשם?

בית קפה טייק-אוויי | טקווילה, וושינגטון

"Drive Thru" זה פורמט המציע שירותי אוכל שפותח בארה"ב ב-1930, כך שניתן לרכוש אוכל מבלי לעזוב את המכונית. סניפי סטארבאקס לנהגים בטקווילה, וושינגטון ובמדינת ויומינג, עשויים מקונטיינרים ישנים של ספינות ועצי אורן.

פתרונות דיור להמונים | מומבאי, הודו

לא רק סטארבאקס מנצלים מכולות, הארכיטקטים של CRG הציעו פתרון דיור בקנה מידה גדול שיכול לספק דירות ל-5,000 אנשים בשכונות העוני במומבאי. הפרויקט טרם יצא לפועל, אך הרעיון מבורך.

5,000 בקבוקי בירה | לאס וגאס, נבדה

הקירות החיצוניים של הבניין בתמונה עשויים מ-5,000 בקבוקי בירה ממוחזרים. Realm of Design היא חברת מעצבים הידועה בשימוש באבנים ירוקות העשויות מזכוכית ממוחזרת וחומרים מתחדשים, ומה יותר מתאים מלבנות את מתקן החברה עצמו - מאותם חומרים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר