בית יהודי?

החרדים זועמים: השר בנט מסרב לחתום נגד חילולי השבת

שר החינוך נפתלי בנט מסרב לחתום על קריאת הח"כים החרדים לממשלה לדחות את החוק שמתיר חילולי שבת. "אם זו הייתה איילת שקד היינו מנסים להבין, אבל בנט? הוא נציג דתי" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסרב לחתום. השר נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בזמן שראשי המפלגות החרדיות מנסים להשיג את תמיכת "הבית היהודי" במאבקם למען השבת ומניעת פתיחת בתי עסק בשבת, ב'הבית היהודי' מסרבים להצטרף למאבק ו"יושבים על הגדר". יו"ר המפלגה נפתלי בנט ממשיך לעמוד בסירובו לחתום על מכתב החרדים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בש"ס ו'יהדות התורה' מאשרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי פנו מספר פעמים לשר נפתלי בנט בבקשה שיצרף את חתימתו בכדי להגדיל את כוח המאבק והמסר לנתניהו והממשלה נגד רמיסת כבוד השבת, אך יו"ר 'הבית היהודי', המפלגה הדתית לאומית, ממשיך לסרב לחתום על הקריאה.

"לא מצליח להבין את בנט" אומר גורם פוליטי שעסק בנושא, "בנט הוא ראש מפלגה דתית, יש שם חברי כנסת דתיים, זו מפלגה שמייצגת את הדתיים, שאין ספק מתנגדים לרמיסת השבת ופתיחת עסקים בשבת. איך הוא מסרב? אם זו הייתה איילת שקד היינו מנסים להבין, אבל בנט? הוא מפקיר את השבת".

הכותרת ב"כיכר השבת", השבוע

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שיגרו ביום שלישי מכתב משותף לראש הממשלה נתניהו ובו דרישה חד משמעית שהממשלה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה לדחות את חוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב המתיר לפתוח חנויות בשבת קודש. יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט סרב לחתום על המכתב.

במכתב המשותף כתבו הנציגים החרדים בין היתר: "אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור, ולפיכך, הננו דורשים כי ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל ("סטטוס קוו") האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה".

המכתב עליו בנט מסרב לחתום

הנציגים מציינים את חשיבות שמירת השבת כצווי התורה ומוסיפים גם את הנימוק הסוציאלי: "חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי".

יצוין כי מי שכן הצטרף לחרדים ושיגר מכתב בנושא לראש הממשלה הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ', חבר כנסת מטעם 'האיחוד הלאומי'.

השר בנט סרב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר