רגעים של קסם

מתגעגעים לזוגיות ולאהבה? תתחילו לשחק על זה

ערכת המשחקים "רגעים של קסם", התחילה לכבוש את הזוגות בציבור החרדי והדתי. השגרתיות והטכניות שבקשר הפכו לבעייה יום-יומית. אז איך מחזירים את הרגש? מרב לביא, יועצת זוגיות בראיון מיוחד (משפחה, שיווקי)

לשבור את השגרה היומיומית בזוגיות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מרב לביא רק בת 32 וכבר נחשבת ליועצת זוגית בעלת שם בציבור הדתי והחרדי. אך בחודשים האחרונים עלתה לכותרות בעקבות ערכה זוגית מיוחדת במינה שכבשה את ליבם של כל אלו שרכשו אותה. והפכה לשיח בציבור הדתי והחרדי על כל סוגיו.

התגובות הנלהבות וההדים ברשתות החברתיות גרמו לנו לרצות להבין קצת יותר מה זו הערכה הזו ומה גורם לכך שכל זוג שנתקל בו רוצה אותה לעצמו ואחר כך גם רוכש אותה מתנה לחברים.

לשם כך, פגשנו את מרב לביא וניסינו לתהות על קנקנה.

אז קודם כל מי את מרב לביא ומה את עושה?

במהלך שבע השנים האחרונות אני עוסקת בתחום היעוץ והטיפול הזוגי, לאחרונה הוכשרתי גם כמטפלת CBT ואני מטפלת בזוגות וגם ביחידים. בין לבין, אני נוסעת ברחבי הארץ ומעבירה סדנאות לנשים וזוגות ומוסרת הרצאות בתחום הזוגיות.

לשבור את השגרה ולהחזיר את הניצוץ | לרכישת הערכה לחץ כאן

איך אנשים מגיעים אליך ומה גורם להם להגיע דווקא אליך?

אנשים מגיעים בעיקר מפה לאוזן, כמה שזה מפתיע. אנשים מוצאים את הדרכים להמליץ בלי להסגיר שהם ממליצים מנסיון אישי. לא פעם גם מגיעים אלי אנשים בעקבות הרצאות, סדנאות או אפילו כתבות שכתבתי.

למה דווקא אליי? הזוגות שמגיעים אליי, לא פעם אחרי שעברו אצל כמה מטפלים מדווחים שיש כאן משהו אחר. עמוק יותר, שינוי מהותי בקשר – מה שכמובן הלך והתפתח עם השנים, הלימוד וההדרכות הבלתי פוסקות וכמובן הנסיון. ויש כאלו שיגידו שזה משהו בי, לא בטוחה אם אני יודעת להסביר למה הם מתכוונים ומה הם רואים. האמת שלפעמים אני מופתעת מעצמי ומרמת שביעות הרצון של הזוגות שעומדים מולי. ברוך ה', זו בראש ובראשונה מתנת שמים.

ערכת המשחקים שצברה תאוצה בציבור. רגעים של קסם. צילום: יחצ

ומה זו הערכה הזו שעשתה הדים כל כך גדולים?

הערכה הזו שנקראת "רגעים של קסם" היא ערכת משחקים זוגית. היא מכילה 4 משחקים שגורמים לחיזוק הקרבה הרגשית בין בני הזוג.

כל משחק בה הוא ייחודי בפני עצמו ושונה במהות והסגנון, אבל התוצאה שווה בכולם. גורמים לקרבה מיוחדת ולהעמקה של הקשר שלא נגרמת כך סתם ביומיום.

איך הגעת לזה?

שאלה טובה. דבר ראשון, הגעתי לצורך הזה להעצים את הטוב, ולשבור את השגרה השוחקת, מהחיים האישיים שלי. ברוך ה' אנחנו הורים לשישה ילדים שיהיו בריאים, והיומיום הוא תובעני כל כך, וקל מאוד שהקשר יהפך לטכני, תעשה, תביא, תלך.

כשאני חוויתי את זה וזה הפריע לי, קודם כל כבן אדם ביחד עם המודעות שלי כאשת מקצוע, עשיתי דברים כדי לשבור את השגרה הזו וזה היה מועיל ומחזק את הקשר. וכמו בכל דבר שעובד, אתה רוצה לחלוק אותו עם אחרים.

בנוסף לזה, במהלך השנים ראיתי דבר שחוזר על עצמו אצל כל הזוגות שמגיעים לטיפול. זה לא שהם לא יודעים מה לעשות, אלא יותר לא יודעים איך לעשות את זה נכון.

יש הרבה אנשים שחווים שהשני לא מספיק רוצה לשוחח, או להיות בחברתם בזמן איכות, או שלא יודעים איך לייצר זמן איכות ולמלא אותו בתוכן נכון שאכן יעשה את מה שזמן כזה אמרו לעשות. כשעושים את זה בצורה אחרת, זה הרבה פעמים מפתיע לגלות שאנשים שנחשבים לא מדברים ולא חולקים רגשות, פתאום נעשים רגשנים ודברנים. תלוי רק בנסיבות.

לשבור את השגרה ולהחזיר את הניצוץ | לרכישת הערכה לחץ כאן

הערכה הזו מבוססת על תאורית הכיף שאומרת שכשכיף לך, אתה תעשה גם דברים שאתה פחות רגיל או אוהב ואפילו דברים קשים.

אני רואה את זה כל הזמן עם הזוגות שמגיעים אלי וכמובן רואה את זה בחיים האישיים שלי. זה מה שהביא אותי לייצר משהו שהוא במעטפת החיצונית משהו קליל יחסית, משחק כיפי ומקרב, ועל הדרך, בלי לשים לב, מושחלים בו אלמנטיים מעולם הטיפול ובכך בעצם הייחודיות שלו. זוג יושב לשעת משחק, נהנה, צוחק ומתקרב, בלי לדעת בעצם שיש שם הרבה מעבר...

להחזיר את הקרבה גם ביום-יום. אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל פלאש90.

מה לדעתך גרם לערכה להיות כל כך פופולארית בתוך זמן כל כך קצר?

אני רואה שוב ושוב שכל מי שרק קורא את הדף נחיתה שמסביר על הערכה, מיד רוצה אותה לעצמו.

לדעתי זה פשוט בגלל שיש פה משהו אחר. אנשים כותבים לי שוב ושוב ומודים לי על כך ש"מישהו סוף סוף הרים את הכפפה בציבור הדתי והחרדי". אנשים רגילים לראות קלפים טיפוליים, סדנאות שמיועדות לשיפור הקשר, והרבה זוגות לא מרגישים שהם במצב כזה שהם זקוקים לזה. כאן יש משהו, שהוא אחר לגמרי. משהו חיובי. משהו שמיועד לא רק לשיפור קשר מעיק, אלא להפך, למשהו שיהפוך את הקשר, מכל מקום שבו הוא נמצע לאיכותי יותר, מעמיק יותר וקרוב יותר.

זאת הסיבה שזה גם נמכר בכאלה כמויות. בגלל שזו ערכה חיובית כל כך, אנשים קנו אותה לעצמם ולבני הזוג כמתנה, ליום הולדת, יום נישואין, אפילו לחתונה. בהמשך, התקשרו אלי הגיסים והגיסות, החברים והחברות ואנשים דאגו לי לקבוצות רכישה. בשונה מזוגות שהלכו ליעוץ, שנמנעים מלדבר על כך בגלוי, כשיש משהו טוב, אנשים ממליצים בקלות, ומצהירים שקנו וגם שנהנו.

בנוסף, זה שיש כאן ערכה זוגית שהיא נקיה מתכנים לא הולמים, שנעשתה על ידי יועצת זוגית חרדית, ויועדה לציבור הדתי והחרדי, זה, מסתבר, מיוחד בפני עצמו.

אני כל הזמן מקבלת פידבקים מנשות מקצוע שממליצות למטופלים שלהם, נשים מובילות שרוצות לשווק את הערכה ואפילו רבנים שרכשו ופנו אלי כדי לחזק את ידי.

האם התכוננת לכזאת היענות?

האמת שתמיד הייתי סקפטית לגבי דברים שמיעודים לזוגות שטוב להם. תמיד האמנתי, גם מתוך נסיון עם דברים אחרים, שכשטוב לנו, אנחנו לא נשקיע כסף בלהפוך את הטוב למצויין. מסתבר שזה לא כך וזה ממש הפתיע אותי. זוגות שמעידים על עצמם כמאושרים, וכותבים לי כמה הערכה הזאת עשתה להם טוב.

דווקא בגלל שאני נפגשת עם אנשים שחווים קושי ברמות שונות, שמחתי לראות את המודעות של האנשים לחיזוק והשימור של הקשר הקיים.

אז למי באמת מתאימה הערכה הזו? יש אנשים שזה לא מתאים להם?

התשובה שלי מבוססת על משוב ששלחתי וקיבלתי ממאות זוגות. רוב הזוגות שנהנו מהערכה דיווחו על כך שהקשר שלהם טוב ואפילו מעולה וזה בכל זאת עשה להם את זה והעמיק את הקשר, ומצד שני כמו שכבר אמרתי, זוגות שפחות מצליחים לשבת ביחד, מצאו בזה דרך מעולה לפתוח את הלבבות ולעשות דברים שלא הצליחו לעשות בכוחות עצמם. כך שזה לגמרי מתים לכולם. אגב, גם רבים מהסקפטיים הופתעו לגלות שנהנו לשבת ביחד ולשחק.

וכיון שחשוב לי שתהיו מרוצים – המחיר כולל משלוח עד הבית. ויש גם אחריות מלאה, והכי חשוב: אם לא אהבתם - תקבלו את כספכם בחזרה, כך שאתם יכולים רק להרוויח.

לשבור את השגרה ולהחזיר את הניצוץ | לרכישת הערכה לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר