הערכה צבאית

קצין בכיר: ריבוי פיגועי הירי לא קשור לממשל טראמפ

עלייתו של הממשל החדש בארה"ב והשדרים היוצאים מכיוונו האוהדים את ישראל, במקביל לפיגוע ירי תכופים ביו"ש - יצרו את הרושם כי קיים קשר בין הדברים. הקצין הבכיר מכחיש (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיילי צה"ל בפשיטה על בתי מחבלים ביו"ש. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

בשיחה עם כתבים צבאיים שקיים היום (חמישי) קצין בכיר בפיקוד מרכז, הוא מסר את הערכתו המקצועית ולפיה הוא לא רואה קשר בין צעדיו של הממשל החדש בארה"ב בראשות דונלד טראמפ לבין העלייה בפיגועים בימים האחרונים.

עם זאת, בצה"ל מביעים חשש מריבוי פיגועי הירי בתקופה האחרונה ומעלייה של 300 אחוזים במחיר הנשק המאולתר בשטחים שהיא סימן היכר מובהק וקבוע לקיומם של חוליות ירי פעילות בשטח.

לדבריו, באוגדה מסמנים את פיגועי הירי כאיום המרכזי ביהודה ושומרון, על רקע שני פיגועי הירי שאירעו אתמול והסתיימו ללא נפגעים. לדבריו, מהנתונים עולה כי מרבית הפיגועים בשנת 2016 כוונו נגד כוחות צה"ל. מאז תחילת גל הטרור באוקטובר 2015 ועד סוף 2016 התרחשו ברחבי הארץ 281 פיגועים שמקורם ביהודה ושומרון - מתוכם 143 פיגועי דקירה, 89 פיגועי ירי ו-39 פיגועי דריסה.

הקצין הבכיר באוגדת איו"ש הוסיף עוד בנושא אחר, כי "הלוחמים שהיו מעורבים בפיגועים בשנה האחרונה לא חשו, לדבריהם, שהוגבלו בתפקודם בגלל פרשת אלאור אזריה".

מוקדם יותר היום, עלה חשד לפיגוע דריסה סמוך למעבר ביטונה ליד מחנה עופר. הולך רגל נפגע מרכב בכביש 436 ופונה לבית חולים בירושלים.

לפני כן, כזכור, הגיע מחבל לכביש 55 מכיוון הכפר עזון שבשומרון פתח בירי לעבר כוח צה"ל ששהה באזור. איש לא נפגע בעקבות הירי ולא נגרם נזק לרכוש, אך המחבל הצליח להימלט. תרמיל מהתחמושת של הפלסטיני נמצא בזירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר