אומר ועושה

טראמפ דורש: תוכנית להשמדת דאעש בתוך 30 יום

הנשיא דונלד טראמפ ממשיך אל יעד נוסף מהבטחות הבחירות שלו - המאבק בדאעש. טראמפ קרא לצבא באמצעות צו נשיאותי להגיש תוכנית לחיסול דאעש בתוך 30 ימים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ במסיבת העיתונאים (צילום: הבית הלבן)

טראמפ ממשיך להפתיע ולקיים את הבטחות הבחירות שלו. לאחר שעורר סערה בסוף השבוע כשהורה למנוע כניסת מוסלמים משבע מדינות לארצות הברית, אמש (מוצ"ש) פרסם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שורת צווים נשיאותיים חדשה. אחד הצווים קרא לצבא ארצות הברית להציג לטראמפ תוך 30 יום תכנית כיצד להביס את דאעש.

בעקבות דרישתו זאת, הפנטגון צפוי לבחון אופציות לשימוש אגרסיבי יותר בנשק ובכוחות אמריקנים נגד הארגון האסלאמי הקיצוני והאלים. אבל גורמים אמריקנים העריכו כי בכירי הצבא לא צפויים לשנות את האסטרטגיה המרכזית שלהם מימי ממשל אובמה - התבססות על כוחות מקומיים בלחימה בסוריה ובעיראק מבלי לסכן חיי חיילים אמריקאים.

"התוכנית היא להביס את דאעש בסוריה ובעיראק. אני חושב שזה יהיה מוצלח מאוד", אמר טראמפ במעמד חתימת הצווים החדשים בחדר הסגלגל בבית הלבן. בכך מימש טראמפ את אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו, הבטחה שעליה חזר גם בנאום ההשבעה.

מזכיר ההגנה האמריקני החדש, ג'יימס מאטיס, תומך גם הוא בגישה תקיפה יותר נגד דאעש, אך עדיין לא ברור איך הוא יממש את השקפותיו בפועל.

גורמי צבא אמריקניים אמרו כי ארה"ב יכולה להביס את דאעש במהירות אם תשתמש בכוחות לוחמים אמריקנים במקום לוחמים מקומים. על פי הגורמים, הניצחון ידרוש מהאמריקנים אבדות רבות בנפש ובסופו של דבר יתרום רק מעט לסכסוך שמתנהל במדינות לא יציבות עם רגשות אנטי-אמריקנים גדולים. ייתכן מאד וטראמפ יתמוך בהתקפות עזות וממוקדות יותר מהאוויר במטרה להימנע מ"כניסת מגפיים" אמריקאיות למדינה השסועה.

יצוין, כי קריסתה של המדינה האסלאמית היא אינטרס גם של רבות ממדינות אירופה שספגו בשנתיים האחרונות פיגועי טרור רצחניים במיוחד על ידי אנשי הארגון הקיצוני.

אמש פורסם ב'הארץ' כי העיכוב של ממשל טראמפ בעניין העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים נובע מבקשת בכירים ישראליים - כך על פי עו"ד מארק צל, היו"ר המשותף של המפלגה הרפובליקאית בישראל. צל ציטט מקורות ישראליים ואמריקאיים, ואמר ש"טראמפ תומך חד משמעית בהעברת השגרירות, ולא חל כל שינוי בעמדתו", אולם "הוא נוהג בזהירות בגלל חששות שהעלו בעלי תפקידים בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר