מנדלבליט לנתניהו: לא אגן על חוק ההסדרה בבג"ץ

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי לא יגן על חוק ההסדרה אם יעבור מחר במליאת הכנסת. מנדלבליט דורש מהמתיישבים לחזור בהם ולהיצמד להסכם (חדשות, בארץ)

אביחי מנדלבליט. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg פלאש 90 )

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יגן על חוק ההסדרה אם הוא יעבור מחר במליאת הכנסת. הדרג המדיני קיבל הודעה ממנדלביט ולפיה לא ייצג את המדינה בבג"צ אלא אם תושבי עמונה יחזרו בהם מההודעה האחרונה לפיה הם נסוגים ממתווה עמונה שסוכם עימם.

היועמ"ש סבור כי חוק ההסדרה אינו חוקתי, גם לאחר התיקונים שעבר בתהליך החקיקה בכנסת. מנדלבליט הביע חשש כי החוק - אפילו המתוקן - יביא לזירוז הבדיקה המקדימה המתנהלת נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בעניין ההתנחלויות. בדיקה זו עשויה אף להפוך לתביעה שישראל תתקשה להתמודד עמה.

יצוין כי אמש הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן להביא לאישור הכנסת עוד השבוע את חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית.

בפגישה שערכו אנשי נתניהו עם תושבי עופרה נאמר לתושבים כי ראש הממשלה נחוש לקדם את החוק ולקדם את בנייתן של 68 יחידות דיור בעפרה שיתנו את המענה לתושבים שיתפנו מעמונה. מחר (שני) צפויה להתכנס ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת ותדון בהצעת החוק והצבעה לקריאה שנייה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר