15 שנה אחרי

הרוג נוסף מהרעלת 'מתקפת מגדלי התאומים'

122 כבאים נהרגו במתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה, ב-11 בספטמבר 2001. השבוע נפטר כבאי נוסף, כתוצאה מההרעלה חסרת התקדים שנוצרה באזור ה'גראונד זירו' (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לוחמי האש, ברקע ענני האבק (צילום: שאטרסטוק)

2,977 בני אדם מצאו את מותם בפיגועי ה-11 בספטמבר, שהתרחשו במגדלי התאומים בניו יורק ובפנטגון, במתקפת הטרור הקטלנית ביותר בהיסטוריה.

השבוע, מת עוד לוחם אש שהשתתף בניסיונות החילוץ ב'גראונד זירו', והיה לכבאי ה-124 שנפטר כתוצאה משאיפת אוויר מורעל באתר: בריאן מאסטרסון בן ה-61, אב לשלושה וסב לנכדה אחת, נאבק ב15 השנים שחלפו מאז הפיגוע, בסרטן הוושט בו לקה בעקבותיו.

הקשר הישיר בין מחלתו של בריאן לבין היחשפותו לאבק רעיל במהלך עבודתו ככבאי באירועי 11 לספטמבר 2001 ובחודשים לאחר מכן, הוכח באופן מוחלט על ידי הרופאים. "בריאן הקדיש את כל חייו לעבודתו", ספדו לו חבריו בלוויה שהתקיימה ביום שישי האחרון בניו יורק. "במהלך השנים, הוא שרד כמה וכמה אירועים מסכני חיים הוא נחרט עמוק בלבם של אלו שהכירו אותו".

"מותו של בריאן מאסטרסון הוא תזכורת מצערת לכך שכבאי העיר ניו יורק ויתר אנשי כוחות ההצלה ממשיכים לסבול מנזקי פיגועי ה-11 בספטמבר", הם מדגישים.

כ-70 סוגים שונים של סרטן, מיוחסים לנזקים שנגרמו בפיגועי ה-11 בספטמבר, טוענים המומחים. הסיבה העיקרית לכך - חומרים הידועים כמסרטנים המשיכו לרחף באוויר של מנהטן גם זמן רב אחרי הפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר