כובשת את הבכורה

פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם

יצרנית הרכב הגרמנית ייצרה בשנה שעברה 10.3 מיליון רכבים וזכתה בתואר היצרנית המובילה לשנת 2016 כשהיא חולפת על פני טויוטה היפנית וג'נרל מוטורוס האמריקאית (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פולקסווגן הבטיחה שתהיה היצרנית הגדולה בעולם עד 2018 אך כבר השנה היא זוכה בתואר היוקרתי.

למרות שערוריית 'דיזלגייט' בה התגלה כי החברה זייפה את נתוני זיהום האוויר של המנוע, שפגעה בה תדמיתית בעיקר בארה"ב, יצרנית הרכב פולקסווגן - על שלל מותגיה - מסתמנת כמנצחת הגדולה של התחרות הבלתי-רשמית בתעשיית הרכב, על תואר היצרנית הגדולה בעולם. קרב שמתנהל זה שנים בעיקר בין שלוש יצרניות - טויוטה, פולקסווגן וג'נרל מוטורס. כך על פי סוכנויות הידיעות.

בשנה האחרונה ייצרה פולקסווגן 10.3 מיליון כלי רכב בקירוב. זאת לעומת טויוטה שפירסמה כי סך כלי הרכב שייצרה השנה עומד על 10.2 מיליון.

יצוין, כי קונצרן פולקסווגן מייצר מלבד מותג הרכב המוכר גם את אודי, פורשה, סקודה, סיאט, בנטלי, משאיות סקניה, מאן ואחרים. טויוטה מחשבת בסך כלי הרכב שייצרה גם את לקסוס, דייהטסו ומשאיות הינו. היפנים מדווחים על צמיחה של 0.2 אחוזים לעומת 2015, בעוד פולקסווגן מציגה עלייה משמעותית בהרבה של 3.8%.

החלפת המקומות בין הקונצרנים הגדולים מסיימת ארבע שנות בכורה עבור היפנים, אשר נטלו את הכתר מקונצרן הרכב האמריקאי GM ב-2012. גם בארבע השנים שקדמו לכך, החזיקה טויוטה במקום הראשון עד אסון רעידת האדמה והצונאמי שפגעו קשות ביפן בכלל ובפסי הייצור שלה בפרט.

את הזינוק הגדול של פולקסווגן השנה מסבירים מומחים בנתונים מצוינים שהציגה בשוק הסיני העצום, שם זינקה בלמעלה מ-10% ב-2016.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר