הדאגה לראש הישיבה

בנו של הגראי"ל שטיינמן: "איפה יש עוד אנשים כמו אבא?"

הרב משה שטיינמן, בנו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מספר על הדאגה לגדול הדור: "אני כמעט לא יכול לעבור ברחוב, כולם שואלים מה שלום ראש הישיבה". החברותא: "אבא, אבא" (תיעוד)

(צילום: בעריש פילמר)

נמשכת הדאגה לשלומו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ומסביב לעולם נערכת תפילות נרגשות בהיכלי הכוללים והישיבות הקדושות להחלמתו המהירה.

הערב (שני) התקיימה עצרת תפילה מרכזית בבית המדרש בשיכון ה' בבני ברק, בראשותו של הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג רב השכונה ומקורבו של מרן ראש הישיבה. לפני אמירת פרקי תהילים, נשא במקום דברים הגאון רבי משה שטיינמן, בנו של מרן ראש הישיבה.

בנו של ראש הישיבה סיפר על הדאגה העצומה של כלל ישראל, כאשר "כל אדם מרגיש קשר ושייכות לגדול הדור ומבקש לקחת חלק בתפילות לרפואתו".

לדברי הרב שטיינמן: "כל אדם בישראל שחולה צריך לזעזע אותנו, מכל מקום זה לא אותו דבר כשאדם גדול חולה, כמו שאמרו קודם אם אדם קרוב חולה מרגישים יותר. הציבור רוצה לדעת" סיפר הרב שטיינמן על ההתעניינות הגדולה במצבו של ראש הישיבה, "אני כמעט לא יכול לעבור ברחוב, כל אחד שואל מה שלום הראש ישיבה, מה שלום הראש ישיבה".

הגר"מ שטיינמן הסביר את מעמדו המיוחד של גדול הדור, שהינו מעתיקי השמועה ומעבירי המסורה. "ישנם רבים לאורך כל הדורות שהיו צדיקים ויראים, אולם מעטים זכו למעמד של מעבירי הקבלה מדור לדור. זה לא 'רבים צריכים לו' אלא כולם צריכים לו".

"הרמב"ם מונה את שושלת הקבלה, ממשה רבינו ועד התנאים והאמוראים, יש הרבה הרבה תנאים שלא ברשימה, זה לא אומר שהם לא צדיקים, בצפת קבורים מאות תנאים ואמוראים שלא כתובים ברשימה. גם כיום זה כך, אולם מעטים יש שהינם תלמידים של גדולי הדורות שמעבירים את התורה מדור לדור משרשרת הקבלה. אבי מורי שיהיה בריא שימש הרבה הרבה את חכמי הדור הקודם. איפה יש לנו עוד אנשים ששימשו את מרן החזון איש?".

לאחר מכן, נשא דברים נרגשים החברותא המיתולוגי, הגאון רבי משה יהודה שניידר, שקרא: "אבא, אבא. אבא זה כולל את הכל. אבא ברוחניות. אבא בהכל. שנזכה מהר מאוד בעזרת השם שהראש ישיבה יהיה בריא ושלם ולבשורות טובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר