בריא או חולה

תעלומה מסקרנת: מה קרה לבשאר אסד?

זה כמה ימים שבתקשורת הערבית מסתובבות שמועות על כך שמצבו הבריאותי של הנשיא הסורי אינו טוב. על פי חלק מהן הוא הורעל או לקה בשבץ. בארמון מכחישים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

איפה אסד? הנשיא הסורי שמצליח להחזיק בכסאו למרות מלחמת האזרחים שמתחוללת בסוריה כבר יותר מחמש שנים נעלם בימים האחרונים. מתנגדיו וכלי תקשורת בלבנון ובסעודיה, טוענים בימים האחרונים כי הוא אושפז בחשאי. מנגד, הודעת הכחשה גורפת יצאה אתמול (שני) מארמון הנשיאות בדמשק ולפיה "העם הסורי מחוסן מפני שקרים ושמועות שווא, והנשיא בריא ומתפקד".

זה כמה ימים מתפרסמים באתרי החדשות של האופוזיציה הסורית ובעיתונים בעולם הערבי דיווחים על אשפוזו המסתורי של בשאר אסד בן ה-52 בבית-החולים 'א-שאמי' בדמשק.

מה קרה לו? זה גם תלוי במקור הדיווח. לפי הדיווחים בסעודיה, אסד הורעל. לעומת זאת, לפי הדיווחים בביירות, הוא לקה בקריש דם במוח. כך או כך, אסד לא נראה בציבור כבר שבוע - מאז פגישתו עם חברי קונגרס אמריקאים.

השדר הבכיר בערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה, פייסל אל-קאסם, טען אתמול כי רופאים הוזעקו ממוסקבה כדי לטפל בנשיא הסורי, שנמצא בהכרה מלאה. לעומתו, השחקן הסורי דורייד לחאם, שהוא תומך מוצהר של אסד, טען אתמול כי "הנשיא הסורי בריא לחלוטין" והוא אף הוסיף וסיפר כי אסד טס אתמול במסוק צבאי למחוז הולדתו קרדאחה.

במקביל הפיצה אתמול עיתונאית המזוהה עם האופוזיציה הסורית הקלטה של שיחת טלפון שקיימה עם מנהלי בית-החולים א-שאמי. העיתונאית התחזתה לעובדת בארמון הנשיאות, ובשיחה היא ביקשה לוודא שאסד אכן שוהה שם באשפוז ואסרה על מנהל בית-החולים לשוחח עם התקשורת.

בינתיים אין הוכחות ברורות לדברים, כשהדרך היחידה של אסד להזים את השמועות היא פשוט להופיע בציבור, דבר שהוא לא עשה עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר