קרחים מוערכים יותר

תתעודד: מחקרים מוכיחים שקרחת תשפר את התדמית שלך

לפני שאתה מלווה בריבית או מחליט לשקול פאה נוסח טראמפ, המחקר הבא יוכיח כי קרחת יכולה לשפר לך את התדמית ולגרום לאנשים להעריך אותך יותר (סטייל)

תודו שזה מנחם... (צילום: רדיו קול חי)

אם אתה מוטרד מכמות השערות המדאיגה שנותרה לך על הראש, תתעודד, כי בנקודה הזאת החיים שלך רק יתחילו להשתפר. מחקר שנערך באוניברסיטת פנסליבניה מצא כי גברים קרחים נתפסים לעתים קרובות כיותר מוצלחים ודומיננטים מגברים עם בלוריות שופעות.

עורך המחקר, המדען האמריקאי אלברט א. מאנס (ניחוש: הוא קירח) ניסה לבדוק איך אנשים מגיבים למראה אדם קירח ע"י שהציג להם סדרת צמדים של תמונות. המשתתפים נדרשו להצביע על האדם שנראה בעיניהם יותר מצליח, חכם או דומיננטי. בכל זוג תמונות הוצג אדם עם שיער שופע בתמונה אחת כשבתמונה השניה נראה אדם עם קרחת.

רוב המשתתפים דיווחו כי הגברים הקרחים עשו עליהם רושם טוב יותר, זאת לפני שידעו שבשתי התמונות הופיע אותו אדם בדיוק. המחקר מצא גם כי נשים נוטות לסמוך יותר על גברים ללא שיער, ורואות בהן דמות חזקה, מצליחה וסמכותית יותר.

ממחקר נפרד שנערך באוניברסיטת Saarland עולה כי לא רק שהגברים הקרחים נראים מצליחים יותר, הם גם נתפשים, כך מסתמן, כחכמים יותר.

ההסבר ההגיוני לתופעה הזו נעוץ בעובדה כי קרחת מהווה אמירה מיידית וברורה על הגבר והיא משווה לו מראה של אדם מבוגר שכבר עבר דבר אחד או שניים בחייו, ושיש לקחת אותו ביתר רצינות.

"אני לא אומר שקרחת גורמת לך להיות מוצלח יותר, אבל היא נותנת לך נקודת פתיחה גבוהה יותר", אומר סת' גודין, יזם היי טק מצליח (וקירח) ל'וול סטריט ג'ורנל'. עכשיו נסו לנחש מה משותף לאולמרט, מנחם טוקר וישראל פרידמן. ובכן, גם מדובר במקרה, שלושתם נמצאים בעמדות ציבוריות משפיעות וחזקות בארץ.

הקאץ' טמון בעניין שרבים נופלים בו, המחקר הנ"ל לא כולל את המכחישים והמלווים בריבים, המראה המדובלל הזה לא יתרום למראה האינטלגינטי, אז בפעם הבאה שאתם עומדים מול המראה ומנסים להלוות בכח תחשבו חכם כדי שלא תצאו קרחים מכאן ומכאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר