"עבודה משמעותית"

מסלול ריפוי בעיסוק במכללת מבחר מציג פרוייקטים חדשים

יום הצגת פרוייקטים של תלמידות מסלול ריפוי בעיסוק התקיים במכללת מבחר בשבוע שעבר. התלמידות שיסיימו יקבלו תואר ראשון מטעם אוניברסיטת חיפה: "תועלת אמיתית לאנשי הצוות והמטופלים" (לימודים, שיווקי)

הצגת הפרוייקטים של תלמידות ריפוי בעיסוק במכללת מבחר. (צילום: יחצ)

תלמידות שנה ד' במסלול ריפוי בעיסוק במכללת מבחר הציגו ביום מיוחד את הפרוייקטים עליהם עמלו במהלך סמסטר שלם.

הפרוייקטים עוסקים בכל תחומי הפעילות של מרפאות בעיסוק: ילדים, מוגבלויות פיזיות ומחלות נפש. התלמידות קיימו סטאז' במהלך הסמסטר האחרון ובמהלכו נדרשו להכין פרוייקט שמטרתו לשלב טכנולוגיות חדשות בטיפול, העלאת מודעות בקרב מטופלים ואנשי צוות ליכולות המקצועיות של התחום והדרכת קבוצות.

במהלך היום ברכו את התלמידות ברכי גוטרמן, מנהלת לימודי נשים במכללת מבחר, על השקעתן הרבה לאורך שנות הלימודים עד לשלב הצגת הפרוייקטים . כמו כן ברכה את התלמידות גם פרופ' יוסמן מאוניברסיטת חיפה שהיתה ממקימות המסלול ללימודי ריפוי בעיסוק במבחר.

פרוייקט מרכזי שהציגה אחת התלמידות זכה להכרה מצד קופת חולים מכבי. התלמידה הפיקה שני סרטונים מצוירים המתארים את מהות העבודה של מרפאה בעיסוק.

אחד הסרטונים מתאר אשה שחלתה במחלה הנוראה והיא נזקקת לסיוע של מרפאה בעיסוק בכל תחום. הסרטונים הופצו בקרב רופאי קופת חולים מכבי וזוכים להערכה רבה בקרב אנשי הצוות הרפואי.

פרוייקט סרטונים נוסף עוסק בחיזוק חגורת שרירי הכף של ילד חרדי הסובל ממוגבלות פיזית – באמצעות עבודות בית המאפיינות בית חרדי. הסרטון מתאר את ההכנות לשבת ומציע פעילויות לחיזוק השרירים הרלוונטיים תוך כדי הכנות אלו. הסרטון מיועד להפצה לציבור הרחב ומשפיע ישירות על איכות החיים של המטופלים.

פרוייקט בתחום מחלות הנפש הוא פרוייקט בו ניהלה תלמידה במבחר מפעל מוגן. מפעל מוגן הוא מפעל המכשיר אנשים הסובלים ממחלות נפש לצאת לעבודה בשוק התעסוקה. במהלך עבודתם במפעל המוגן לומדים המטופלים כיצד להתנהג במקום עבודה, מהם כללי ההתנהגות ומהם התפוקות המצופות מהם.

תלמידת מבחר הכשירה מטופלים לעבוד כממייני דואר בסוכנויות דואר. ההדרכה שביצעה התלמידה הסתיימה בהצלחה והמטופלים אכן נמצאים בתהליך קליטה לעבודה.

שלי מרכוס, העומדת בראש המסלול לריפוי בעיסוק מטעם אוניברסיטת חיפה במכללת מבחר אומרת כי "השנה הוצגו 35 פרוייקטים שונים. זה מעיד על הצלחת המסלול ועל ההתפתחות המקצועית של התלמידות. הפרוייקטים עסקו במגוון רחב מאד של תחומים ואני מברכת את התלמידות על העבודה המשמעותית אותה הן ביצעו. אני מאמינה כי חלק מהפרוייקטים יוטמעו במערכות בו הם בוצעו ויביאו תועלת אמיתית לאנשי הצוות והמטופלים"

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר