רכב טויוטה CHR מבחן רכב - מבחני ריסוק: אאודי, לנדרוב או טויוטה?
רכב טויוטה CHR מבחן רכב (צילום: אוראל כהן)
אאא

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של שישה דגמים חדישים, שרובם ימכרו או נמכרים כבר כעת בישראל. חלק מהדגמים זכו לציונים מחמיאים אך חלקם זכו לציונים מביכים וביקורת מצד הארגון. הדגם הראשון שנבחן הוא טויוטה CHR – המשווק בישראל זה מספר שבועות. ה-CHR קיבל ציון גבוה של חמישה כוכבים מתוך חמישה. מניתוח תוצאות מבחן הריסוק של ה-CHR עולה כי תא הנוסעים נותר יציב הן בריסוק חזיתי והן בריסוק צידי. ב-EURONCAP מציינים לטובה גם את רמת הבטיחות שמספק CHR במקרים של פגיעות "צליפת שוט". EURONCAP מציין גם לזכות את הימצאן של מערכות הבטיחות המובנות של טויוטה, אשר מותקנות גם ברכבים שמיובאים לישראל.

לצד הטויוטה נבחנה גם אאודי Q5 שקיבלה אף היא ציון מלא של חמישה כוכבים. שיווקה של אאודי Q5 בישראל יחל החודש. לפי הארגון' תא הנוסעים של ה-Q5 עמד היטב במבחן הריסוק אך ב-EURONCAP מדגישים שההגנה לנוסעים מאחור במבחן ריסוק המדמה פגיעה מן הצד היתה "מספקת" בלבד. לצד צמד רכבי הכביש שטח נבחן רכב שטח גדול' הדיסקאברי של לנד רובר. הדיסקאברי קיבל ציון של חמישה כוכבים, כלומר ציון מלא, אך בארגון העבירו ביקורת על העובדה שכרית האוויר שלפני הנהג אומנם התנפחה כראוי אך לא מנעה אפקט של צניחת ראשו של הנהג אל מתחת לכרית.

במבחן הריסוק הצידי המדמה פגיעה ברכב מצידו ספג הדיסקאברי ביקורת לאחר שבארגון ציינו כי ההגנה לנוסעים בפגיעה צידית היא "מספקת" בלבד וכי דלת הנהג התנתקה מציריה בשעת מבחן הריסוק הצידי. בנוסף מתריעים ב-EURONCAP מפני צליפת שוט.

לצד רכבי השטח נבחנה גם סיטרואן C3 ששיווקה בישראל יחל החודש. הסיטרואן קיבלה ציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה לנוכח העובדה שתא הנוסעים שלה עמד אומנם היטב בתוצאות הפגיעות שספג מצדדיו ובחלקו הקדמי אך ה-C3 אינה מצוידת במערכת המסוגלת לבלום את הרכב בשעת חירום' מה שגרע נקודה אחת מציונה.

לצד הסיטרואן נבחנו שני דגמים נוספים: פורד קא (שאינה משווקת בישראל) וגרסתה המחודשת של פיאט 500. הפיאט 500 שמשווקת זה זמן מה בישראל קיבלה ציון מאכזב של שלושה כוכבים בלבד במבחן הריסוק. מניתוח תוצאות המבחן עולה שראשה של בובת הריסוק שישבה במושב הנהג היטלטל בפראות בשעת הפגיעה ומנע מתן נקודות כלשהן לרכב בסעיף בטיחות הנהג. גם בובת הריסוק שישבה במושב הנוסע נפגעה וצללה תחת תגורת הבטיחות. בנוסף איבדה ה-500 גם נקודות קריטיות מכיוון שאינה מצוידת במערכת בלימה המסוגלת לבלום את ה-500 בשעת חירום.