מי אמר מאדוף ולא קיבל?

על "אדם לעמל יולד" שמעתם? מאיפה באה לכם המחשבה שאפשר לקצר דרכים, לעקוף את סדרי בראשית שהוכתבו בידי בורא עולם? (דעות)

הרצל קוסאשוילי | כיכר השבת |
זוסמן (אלי סגל)

שוב חוזר על עצמו סיפור הנוכל הממולח שמצליח להפיל ברשתו דגי נוי תמימים שכל חטאם היה... גרידיות ותאוות ממון קל ומהיר. כמה לא מפתיע.

לאחרונה צצים מקרים רבים, שלא לומר רבים מידיי, על מעשי נוכלות ומרמה של 'אנשי עסקים' מפוקפקים, המתחזים לסוכני השקעות מפולפלים ובעלי כריזמה וביטחון עצמי בלתי נגמרים, המבטיחים לנופלים ברשתם תשואות נאות ומופרכות בעד מיטב כספם שנצבר בעמל ובזמן רב, כספי חסכונות, פנסיה ואפילו את ביתם.

אחת לכמה שבועות יוצא המרצע מן השק, כשעכשיו הגיע תורו של מוישי זוסמן להכות בתוף, ולעורר את מחול השדים ההזוי הזה מחדש.

משום מה כולם מחפשים ומוצאים את ההשוואה המתבקשת לכאורה מאליה לברנרד מאדוף, הנוכל (היהודי, אלא מה?) הגדול ביותר בהיסטוריה, נכון לכתיבת שורות אלו.

יש כאן לעניות דעתי, זילות עמוקה בכל מושג הנוכלות, בעצם ההשוואה האוטומטית למאדוף.

בכל זאת, מאדוף "עקץ" בסכומי עתק בלתי נתפסים, שכל מעשה נוכלות כזה או אחר בידי דגי רקק אחרים, מתגמדים לעומת תקדים מאדוף. אז קצת כבוד בבקשה למאדוף ולפועלו.

לגופו של עניין, המסר שעולה ממקרים מצערים מעין אלה פשוט להכאיב. 'מטומטמים נמאסתם'.

האם לא שאלתם את עצמכם איך קורה שפעם אחר פעם 'נופלים' אזרחים תמימים מן השורה, אנשי עמל ויגיע כפיים נורמטיביים לחלוטין, ברשתם של הנוכלים בע"מ?

המציאות פשוטה מאוד ומבוססת על פתגם סיציליאני עתיק יומין שאומר כך: "מי שחמור אוכל קש" - חד וחלק.

הגרידיות הארורה הזאת שטמונה ב-DNA שלנו, ממשיכה ותמשיך להפיל 'חללים' בבורות הריקים האלה שאין בהם, לא מים, לא כסף ובטח שלא אבנים טובות ומרגליות. עקרבים ונחשים? יש ויש והרבה.

לכל המסכנים שחרב עליהם עולמם בבת אחת (כך הם אומרים, למרות שהשקעתם המפוקפקת נשאה פירות זמן מה, עד שאותו נוכל נעלם עם ערימות הכסף בידו) יש לי משפט אחד קצר שלבטח לא ינחם אתכם, אבל הוא מגדיר יפה את ייעודנו עלי אדמות.

על "אדם לעמל יולד" שמעתם? מאיפה לכל הרוחות באה לכם המחשבה שאפשר לקצר דרכים, לעקוף את סדרי בראשית שהוכתבו בידי בורא עולם.

כן, ההוא שבין היתר נפח בכם נשמת חיים ונתן לכם להרוויח את הכסף הזה שהפקרתם בידי חדלי האישים הללו, ולצאת עם השלל הגדול כשחיוך של ניצחון מרוח על פניכם?

גם מבלי להסתמך על ניסיון העבר וההיסטוריה המפוקפקת של הכסף הקל באמצעות השקעות פיקטיביות. אדם צריך להיות טיפש גדול בכדי להשליך את יהבו על נוכלים בדוגמת זיסמן ושות'.

תשואה חודשית דו-ספרתית אמורה להדליק נורה אדומה בכל ראש בריא. רק מה, כנראה שבמדינת ישראל בה השוק הכי שחור הוא בסך הכל אפור, כבר אין למה לצפות מאזרחיה שמפזרים את כספם לכל עבר.

מטומטמים, כבר אמרתי?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר