גזים אצל התינוק • מה באמת עושים?

הילד מתכווץ בכאב, פניו מתעוותות בתחינה תינוקית חסרת מילים, ואת עומדת שם חסרת אונים בלי כל יכולת לעזור. גם תרופות הסבתא כבר לא ממש עוזרות ובנס לא מזיקות. אז מה באמת עושים? מדריך מיוחד

mame | כיכר השבת |

הילד מתכווץ בכאב, פניו מתעוותות בתחינה תינוקית חסרת מילים, ואת עומדת שם חסרת אונים בלי כל יכולת לעזור.

אז נכון, הסבתא הכבודה אמרה לך שכדאי לטחון לוקוס שלם לערבב עם שמן יונים ולטפטף לפיו של התינוק, עשית את זה בדיוק לפי ההוראות ו"למרבה הפלא" זה לא עזר, טוב. מזל שזה לא הזיק אחרי הכל "שמן יונים" לא ידוע כמועיל לבריאות של תינוק רך וענוג.

אז מה עושים?

לפני שאני פונה לעצות בוודאי מעניין אתכם למה זה קורה? ובכן אין לי מה לחדש לכן בנושא החוקרים כמו בדברים רבים אחרים עדיין לא איתרו את הסיבה.

קודם כל אנחנו צריכים לדעת שאכן מדובר בגזים ולא בבעיה קשה יותר, בכי לאורך זמן (3 שעות למחמירות) כמה ימים (3 למחמירות דלעיל) מראה שכנראה מדובר בגזים, בפרט אם התינוק מאגרף את ידיו ומצמיד את רגליו לבטנו. לפני שאתם מחליטות שזה גזים, כדאי לבדוק אם אין לילד איזו נפיחות אדמומיות שהוא חיוני, אין לו חום ובסך הכל בסדר.

טיפים לטיפול נכון בגזים אצל תינוקות

אחרי שאנחנו יודעים שאכן מדובר בגזים ננסה להקל על התינוק. ישנם כמה שיטות להקלה על התינוק להלן חלקם:

  • להחזיק את התינוק בידיים, אל תחששו שהילד יהפוך "מפונק" עד גיל שנה הבשלות השכלית של הילד לא מאפשרת לו להבין את ההקשר בן הבכי להרמה על הידיים. הילד זקוק לחום ואהבה העניקי לו אותם.
  • לערסל – להביא בעדינות את הברכיים לכיוון הבטן של התינוק, אני שוב מדגישה בעדינות.
  • עיסוי התינוק – אך ורק לאחר שקיבלת הוראות עיסוי מקצועיות (הכוונה לשיטה שנבדקה ואושרה על ידי משרד הבריאות או עלי ידי רופאים קונבנציונליים-רגילים, להבדיל מרפואות אלטרנטיביות שקריות על כל סוגיהם)
  • הנקה תמיד עוזרת אבל חשוב לא לחרוג מכמות ההנקות הרגילה, אחרת האכלת היתר תגרום להחמרה של תופעת הגזים אצל תינוקך.
  • סיבוב במכונית תמיד עוזר במיוחד אם ברשותך מכונית מרעישה במיוחד (מודל 98 למשל)

פעולות ההקלה הם מעולות, אבל כדאי גם להשתמש בתכשירים קונבנציונליים הנמכרים בבתי המרקחת שמועילים במידה רבה להפגת כאביו של התינוק, יחד עם זאת תעבור עליכם תקופה קשה של חוסר שינה וחוסר אונים בפני בכיותיו של התינוק, זהו זמן שבו המון סוחרים ברפואה האלטרנטיבית מציעים את מרכולתם להורים המיואשים, אל תתפתו בשום פנים רוב מוחלט של התכשירים מוכחים כלא יעילים וחלקם אף מסוכנים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית