כל סודות הבשמים

לפעמים אישה שחולפת על פנינו משאירה אחריה ענן רך ועדין מלא בניחוח נהדר. ואז כעבור מספר שניות חולפת על פנינו אישה אחרת ואנחנו לא מפסיקים להתעטש ולכעוס על הגברת ששופכת על עצמה בושם כמו שמן על המחבת. בושם הוא מרכיב חשוב ברושם שאנו יוצרות וכדאי ללמוד להשתמש בכלי הזה היטב

דינה פלר | כיכר השבת |

ראשית, עלינו להבדיל בין הבשמים הקלאסיים לבשמים המודרניים. בעבר הלא רחוק כל כך הבשמים נוצרו מתמציות טבעיות. לבושם טבעי היו הרבה יתרונות וחסרונות. ההבדל המשמעותי בין הבושם הטבעי לבושם הסינטטי הוא הייחודיות שלו. לשתי נשים שהשתמשו באותו בושם טבעי היה בסופו של דבר ריח שונה. השילוב בין העור לתמצית הטבעית נתן כל פעם תוצאה שונה. לכן עד אמצע המאה ה-20 בחירת הבושם היה תהליך אישי ומורכב. אחרי שהאישה מצאה בושם שהתאים לה בצורה מושלמת היא בדרך כלל השתמשה בו במשך שנים ארוכות או אפילו במשך כל חייה. הריח של הבושם הזה היה הריח האישי שלה, מעין כרטיס ביקור שלה בחברה.

הבשמים של היום הם לרוב בשמים על בסיס סינטטי, מלאכותי. לכן הריחות שלהם זהים, כלומר אישה שאהבה ריח הבושם של חברתה יכולה להיות די בטוחה שגם עליה הריח הזה יהיה זהה. מחד, זה מקל מאוד על בחירת הבושם, מאידך, שולל מאתנו את הייחודיות הקלאסית של הבושם. בשמים סינטטיים גם מתנדפים מהר יותר מאשר בשמים טבעיים, לכן היום ניתן להשתמש בבושם אחד לשעות הבוקר, וכבר בשעות אחר הצהריים להשתמש בבושם אחר.

אך גם בבחירת הבשמים המודרניים חשוב לשמור על הכללים שגובשו לפני שנים רבות. ראשית, אל תמהרו. שימו טיפת בושם על פרק כף היד והמתינו 5-10 דקות. בדקות הראשונות אתן מריחות בעיקר את הריח הכוהל ותוספי הריח החזקים ביותר. רק כעבור מספר דקות אתן מסוגלות להרגיש את הניחוח האמיתי של הבושם, בעצם הריח שילווה אתכן במשך היום במידה ותחליטו לקנות את הבושם הזה. אגב, לבדוק את ריח הבושם ניתן רק במקרה שבאותו יום עוד לא השתמשתן בסבון ריחני, קרם ידיים או כל תכשיר קוסמטי אחר. אחרת במקום הריח האמיתי של הבושם תרגישו תערובת מוזרה בין ריח הבושם לריח הסבון. אם אתן לא בטוחות בניקיון הידיים שלכן עדיף להשתמש במפית. ואל תנסו לבדוק בבד אחד יותר משני בשמים. החל מהבושם השלישי אתן לא תהיו מסוגלות להבחין בגווני הריח. אם בכל זאת חשוב לכן לבדוק מספר סוגי בשמים, קחו אתכם מעט קפה טרי טחון בצנצנת. לריח של קפה יש יכולת מוכחת "לטהר" את האף שלנו ולהכין אותו לבדיקות ריח נוספות.

היום, בשונה מהתקופות הקודמות, גם לא נהוג להתאים את ריח הבושם לגיל האישה. היום דווקא מתאימים את הבושם לעונה ולשעות היום. כשחם בחוץ עלינו להעדיף בשמים קלילים יותר, ועונת החורף היא עונה של הבשמים "הכבדים", האוריינטליים. גם בבוקר, בשעות העבודה לא מומלץ להעמיס על הסביבה ניחוחות כבדים ושתלטניים. שעות הערב ואירועים הם דווקא רקע מושלם לבשמים חזקים ובעלי נוכחות.

כדי שהריח ילווה אתכן במשך שעות רבות תשימו את הבושם על עור רטוב. העור המתייבש יספוג את הריח יחד עם המים. המקומות המומלצים ביותר על הגוף הם מקומות עם עור דק ככל האפשר, מקומות בהם אנו מרגישות את הדופק, למשל, צוואר ופרק כף יד. אבל אסור לשכוח שבושם על עור חשוף תחת קרני השמש החזקה מהווה גורם סיכון נוסף להופעת כתמים. לכן גם על הצוואר מומלץ לבחור במקומות לא חשופים, למשל, מאחורי האוזניים ולא בצד הקדמי של הצוואר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית