מה את מעדיפה: בן או בת

הריון ולידה הם תהליך ארוך. מעבר להתרגשות הרבה, מדובר גם בתהליך רגיש, הכולל בדיקות שגרתיות שונות. נוסף להן, נדרשת התנהגות זהירה ואחראית מצד היולדת. כל אמא מייחלת ליום שביתה הבכורה תסייע לה בעבודות הבית, בטיפול באחים הקטנים ותהיה לה לעזר. מלחמת המינים, הבנים נגד הבנות.

בת אל מור | כיכר השבת |

הריון ולידה הם תהליך ארוך. מעבר להתרגשות הרבה, מדובר גם בתהליך רגיש, הכולל בדיקות שגרתיות שונות. נוסף להן, נדרשת התנהגות זהירה ואחראית מצד היולדת, על מנת שלא לגרום נזק או סיכון מיותר לעובר שברחמה. לכן סוגיית מין הילוד נשמרת בפרופורציות הנכונות. כך התשובה הנפוצה ביותר לשאלה: "מה אתם מעדיפים, בן או בת?" היא "מה שיהיה, העיקר שיהיה בריא".

בכל זאת, אחרי שעמדנו על החשיבות המזערית של השאלה הזו ביחס לכל שלבי ההריון והלידה, מה אתם מעדיפים? בנים או בנות? מה הכי טוב- בן בכור או בת בכורה? והאם באמת לא איכפת לכם אם תהיינה רק בנות במשפחה?

נראה כי רבים רוצים שתהיה איזו סימטריה בין מספר הבנים למספר הבנות במשפחה, ואם אפשר, אז בן-בת-בן-בת. אה כן, ואם יש כבר תאומים, אז שיהיו בני אותו המין.

יש לא מעט סברות והעדפות ללידת בן או בת, בעיקר כשמדובר בילד ראשון.

מי בעד בן בכור? "שתזכו לבנים זכרים" היא הברכה העתיקה והשכיחה שתופסת כל זוג צעיר שזה עתה התחתן. כבר נקודה אחת לטובת הבנים. בנוסף, יש מספר מצוות הקשורות ללידת בן, כמו ברית יצחק, ברית מילה ופדיון הבן, כשמדובר בבן בכור. כלומר, כשנולד בן, ישנה התרחשות, המולה ותכונה מסביב. וכשנולדת בת? סביר להניח שיהיו קרובי משפחה שהבשורה המשמחת לא תעשה דרכה עד אליהם.

ישנן אפילו מסורות שונות, בהן הציפייה לבן זכר כל כך עמוקה, בטח כשמדובר בבן בכור.

אם כל זה אינו מספיק, ידוע כי שם המשפחה, שמהווה את זכרון השושלת לדורות הבאים, נקרא על שם הבנים ולא הבנות.

מהפן האישי, לאב יש קשר טוב יותר עם בנו. הפנטזיות שרצות לו בראש על לימוד משותף, משחקים משותפים ובן שימשיך את דרכו, מתקשרים באופן טבעי לבנים ולא לבנות.

מי בעד בת בכורה? גם להן יש לא מעט יתרונות ביחס לבנים. הדבר הברור ביותר הוא שלבנות יש יותר אביזרים, בגדים ומלמלות מאשר לבנים. אפשר להלביש אותן בכל דבר. ניתן לקשט בסיכות, צמות, קוקיות, קשתות ופפיונים. לרגע לא נזניח את גזרת ההנעלה, שם לכל אירוע יש נעל משלה. נעל לק לבנה, אחת שחורה, נעליים אדומות, ורודות, כאלה עם פרווה ואחרות עם פונפון.

עוד נקודה לזכות הבנות היא שכל אמא מייחלת ליום שביתה הבכורה תסייע לה בעבודות הבית, בטיפול באחים הקטנים ותהיה לה לעזר. האם תלמד אותה את רזי המטבח, הניקיון והטיפול בילדים, והבת תעשה זאת בחן, במיומנות רבה ואף תעביר את הידע לשאר אחיותיה. נקודה נוספת היא, שבדומה לחיבור הטבעי בין אב לבנו, קיים חיבור וקשר דומה בין האם לביתה.

זו רק טעימה מ"מלחמת המינים" הזו. אני מניחה שלכל אחד יש עוד לא מעט נימוקים משכנעים לטובת הבנים או הבנות. אבל, כמו שציינתי בהתחלה, זהו החלק השולי ביותר, שאנו משתעשעים בו במהלך ההריון. אחרי הכל, העיקר הבריאות. אנו שמחים בילדנו, ללא קשר להיותם בנים או בנות, ומעניקים להם תשומת לב ואהבה גדולה, על מנת שיגדלו, יפרחו ויהיו שמחים ומאושרים בחלקם ובמשפחתם. ולגבי הקרבות הקטנים ביניהם? הם כבר יסתדרו לבד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית