להרגיש מלכה בערב שבת

כמה פעמים הבטחת לעצמך שאת השבת הבאה תקבלי רגועה ומחייכת? אבל שוב מגיע יום שישי, את מתרוצצת, מאחרת, צועקת, מתעצבנת ומקבלת את פני האורחים עייפה ומותשת. אז כיצד משלבים בין "שבת" ל"שלום"?

דינה פלר | כיכר השבת |

אי שם בארצות לא ידועות ישנן עקרות הבית שלא מבינות מדוע אצל רבות מאתנו שבת היא לא רק עונג, אלא גם אתגר. להספיק לנקות, לבשל, לערוך, להתכונן... הלחץ של יום שישי מקלקל את מצב הרוח כבר מיום רביעי. אך אם לא מדובר באירוע חריג כלשהו, למשל אירוע משפחתי גדול או ביקור של חמות קשוחה במיוחד, לרוב מדובר במספר טעויות בסיסיות שחוזרות על עצמן.

בישול. אכן, אנו חיים בעידן השפע, אך אין שום צורך להביא את כל השפע הזה לשלוחן השבת במשפחה הפרטית שלך. סופו של אוכל מיותר להזדקן בצער במקרר או להיזרק לפח. בני הבית לא ששים לאכול אוכל שמחכה להם ימים ארוכים במקרר, ובמקרים רבים הילדים מחממים שניצלים מהסופר ומתעלמים מבשר איכותי שמנשאר מארוחת השבת.

לא מומלץ להכין יותר מסוג אחד של כל מנה: בשר, דגים, תוספות וכו'. מאידך, חשוב לוודא שעל השולחן תהיה מנה שילדים יאהבו וגם לפחות מנת ירקות אחת למקרה של חבר צמחוני או דודה בדיאטה. ככל שמנה עיקרית מורכבת יותר כך התוספות והסלטים אמורים להיות קלילים ופשוטים יותר. כשהמנה העיקרית מגיעה עם פחמימות בפנים, למשל עם אורז או תפוחי אדמה כחלק מהתבשיל, גם אין צורך להכין תוספת חמה בנפרד וניתן להסתפק בסלטים וירקות בלבד.

ניקיון. בית מסודר עדיף על בית מצוחצח. אם לא מדובר בביקור של חמות קשוחה אף אחד לא יראה מעט אבק בצד הפנימי של המשקוף. אבל פריטים שלא שייכים לחדר כן יוצרים תחושה של חדר מבולגן, גם אם הרצפה בו מבריקה והוילונות זה עתה יצאו מהכביסה. לכן אין שום הצדקה להשאיר את ניקיון הבית ליום שישי הלחוץ. את כל הניקיונות והשטיפות ניתן לעשות בכל יום אחר ואת הזמן המעט שהוקצב לניקיון ביום שישי עדיף להקדיש לסידור החפצים המשוטטים ברחבי הבית. זה גם לוקח הרבה פחות זמן וגם מותיר את הדירה מסודרת ונקייה.

בגדים. המדענים עוד יתנו את דעתם בדבר הופעת כתמים בלתי מוסברים על בגדי השבת שנכנסו לארון כשהם נקיים לגמרי והוצאו מהם שעה לפני כניסת שבת עם כתם ענק במקום הבולט ביותר. באותו זמן בטח נקבל הסבר גם להיעלמות גרביים בודדות מתוך מגרה סגורה וההצטמקות הפתאומית של החצאיות באזור המותניים.

כל עוד אין לנו הסבר לתופעות מחרידות אלה, עלינו רק ללמוד להתמודד אתן. הדרך הקלה ביותר היא דווקא להעביר את הכנת בגדי השבת ליום חמישי. אם ביום חמישי לפני השינה כל אחד מבני המשפחה יוציא את כל מה שבכוונותיו ללבוש ביום שבת ויוודא שהבגד הנבחר מתאים למידותיו וכל הפריטים המשלימים נמצאים במקומם, גדל הסיכוי לקבל את השבת ללא ויכוחים מיותרים.

תכנון. אף אחד מאתנו לא יודע לקרוא מחשבות ואף אחד מאתנו לא אוהב לקבל משימות ברגע האחרון. המוגבלויות הללו מובילות לחלק ניכר של מריבות של יום שישי. אם המשימות יחולקו מבעוד מועד, גדל הסיכוי שכל בני המשפחה ישלימו עם גורלם ויבצעו את המוטל עליהם. ובכך יחסכו קצת כוח ושפיות לאשת חיל שלהם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית