"אם אתם לא יכולים לנצח אותם- הצטרפו אליהם"

בחירות 2013- מה לא עבר על מדינתנו הקטנה מאז הבחירות הקודמות, הרי תמיד יהיו אנשים שיקומו כנגדנו, מדינות שיתלוננו עלינו, מקומות שיקומו ויתחילו מלחמה איתנו.. מי באמת יכול להשפיע במדינה? מי באמת יכול לשנות את פני המדינה? בסופו של דבר כל המפלגות הם אותו דבר, לא?!

mame | כיכר השבת |

בטח כולם כבר המתינו לשמוע מה דעתי על מערכת הבחירות הנוכחי, אז לטובת העניין החלטתי לדחוק הצידה את כל עיסוקי ולחשוב – מה בעצם דעתי על מערכת הבחירות הנוכחית??

למען האמת, בניגוד למערכות בחירות קודמות- אפשר לומר שהפעם דווקא יותר קל לי.

תמיד הייתה לי את הבעיה הזאת כשאני נכנסת לקלפי ומתחילה להתבלבל בין כל האותיות, מה שייך למי? איזה מפלגה היא שמאלנית? ומי סתם מחמם כיסאות? (רמז: בצד הימני של המליאה...)

זה לא שהזיכרון שלי השתפר במהלך שלוש השנים האחרונות, יש סיכויים טובים שאפילו להיפך...

זה פשוט ההבדל.

מה ההבדל? ההבדל הוא ברשימות.

אם תסקרו היטב את הרשימות החדשות למפלגות – ודאי תופתעו לגלות שרשימות רבות נכסו לעצמן מועמד רבני. זה כאילו מישהו החליט הפעם שנושא הבחירות השנתי יהיה בסימן של: "אם אתם לא יכולים לנצח אותם- פשוט הצטרפו אליהם".

וכל המפלגות (טוב נו, לא באמת...) – בלי שום צל של מקוריות החליטו להשתמש באותה טקטיקה ולהכניס רב לרשימה.

רוצים דוגמאות? בבקשה!

מפלגת "יש עתיד" – היא מפלגה אופטימית במיוחד. מעבר לכך שהיא עדיין מזגזגת בין מספר סוגים של אג'נדות שאין בינהן שום קשר, (וחקרתי לפחות עד אבא של ראש המפלגה) ועוד מאמינים שם שמישהו יקנה את הבולשיט הזה. הרב שי פירון הוא לא הרב היחיד ברשימה, אבל כדי לטשטש את העניין הזה הוכנסו עוד כמה נושאי משרות כמו- פרשן ספורט, קראטיסט, ראש עיר, ראשת עיר, דוקטורים למיניהם, ואפילו אתיופי. יש להם עתיד? "יש עתיד".

מה קורה עם "עם שלם"? נכון להיום הרב אמסלם לא סגור על הרשימה. מה שבטוח שבכדי לשדרג את המצע המפלגתי – חובה להכניס רב, אבל במדינת ישראל 2013 גם סלבריטאים זה מצרך לא פחות חשוב. כדי לא לתפוס שני מקומות – יש סיכוי שהמועמד הכי מתאים לעניין יהיה הרב"ס אבי זרקי. יש משהו מאד סימבולי בח"כ שהוא גם מוהל. קצת מזכיר את הבדיחה הישנה: מה הקשר בין ברית מילה לישיבת בכנסת? לרבח"כ זרקי פתרונים.

האיחוד הלאומי זו מפלגה עם עקרונות. אחרי כל הפלגנות, הוויכוחים והפרישות – הדבר הברור היחיד הוא שיש רב ברשימה- אליעזר מזרחי איש חב"ד- כולי תפילה שיעשה את שליחותו נאמנה.

במפלגת העבודה – כפי הנראה לא יהיה רב כי כולם שם רבים זה עם זה ועדיין לא הגיעו לשום הבנה מעשית בעניין הרבנים. בכל זאת טיפ קטן בנושא – אם תבחרו בשלי יחימוביץ'- סביר להניח שאת מצע המפלגה ירפדו יותר רבניות מרבנים.

אהוד ברק לעומת זאת – לא מצא שום רב שיסכים לחבור אליו – ולכן הוא נאלץ לנקוט במהלך מפתיע כל כך. חבל, אם היא היה שואל אותי – אני חושבת שבעם שלם לא היו מתנגדים להכניס אותו.

ולהפתעת הבחירות – אני בוחרת את מפלגת (רגע.. איך קוראים להם...?) כן, כוח להשפיע! זה נכון שלרב אמנון יצחק יש ניסיון רב בהשפעות למיניהן, וההצהרות הדרמטיות שנשמעו בכנס ההשקה נשמעות פנטסטיות לגמרי. אבל ההרגשה שלי עוד מבלי להתייחס לרשימה חסרת הניסיון הפרלמנטרי. עם כל הכבוד שיש לי אל הרב – שהמהלך הדרמטי הזה – יכול להיות מעולה כשלעצמו, אך מה שהוא יגרום בסופו של דבר – זה הסלמה של השמאל החילוני שיגרום להם לרוץ לבחירות ולהצביע ביד רמה למרץ או ליש עתיד או אפילו לאמסלם. אז מסתבר שדווקא לרשימה הזאת – עוד רב עלול להזיק יותר מלהועיל. בסופו של דבר עדיין קשה לי להאמין שהדבר הזה רציני.

בסופו של דבר, עבורי כבוחרת התוספת של רבנים לרשימות יכולה רק להועיל- במקסימום, אם אשכח במי הייתי צריכה לבחור, הפעם בטח שיש סיכוי שאבחר ברב כלשהו...

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית