המירוץ לברית מילה: כך תתכונני בשמונה ימים

הלידה מאחורייך בשעה טובה, החדר מלא בבלונים עם הכיתוב "It's a Boy!" אבל אין לך זמן לנוח, העבודה רק מתחילה. בתקציב דל של שמונה ימים בלבד את אמורה להרים את אירוע ברית המילה והרבה החלטות מונחות בפנייך. למי יש כוח?! אנחנו כאן כדי לעשות סדר בהחלטות, ושיהיה במזל טוב!

בת אל מור | כיכר השבת |

גם אם את ובן זוגך ידעתם שבעוד מספר חודשים ייוולד לכם בן, וגם אם ביקשתם מהרופא לא לגלות לכם, ולהיות מופתעים בעת הלידה, אין לכך משמעות מבחינת ההכנות לטקס ברית המילה. יש איזו אמונה כזו, שלא מכינים שום דבר לתינוק שעוד לא נולד.

מזל טוב, ילדת, יש לך בן. את נרגשת, עייפה וכואבת. יש תפרים במקרה הטוב, התאוששות מניתוח קיסרי במקרה המועדף פחות. את שוכבת בבית החולים, מקבלת את פני המבקרים, בזמן שבעלך מתרוצץ בין חנויות לתינוקות ומטריד אותך בטלפון האם לקנות בקבוק קטן עם פטמה צרה, או הבקבוק גדול עם ציור של דובי. בין כל זה, יש לכם שמונה ימי חסד. בימים האלו, עליכם להחליט על שם לתינוק החדש, וכמובן, היכן עורכים את הברית- בבית הכנסת? בבית? בחצר בית ההורים? באולם? לכל אופציה יש יתרונות וחסרונות. למזלכם, אין לכם יותר מידי זמן להתמהמה בנושא.

הכי טוב בבית

את בבית, לידך יש יצור קטן שמעביר את זמנו באכילה, יללות ומעט שינה. את עדיין לא במיטבך, תשושה, שלא נדבר על הגזרה והבטן שעוד נשארה. הדבר האחרון שמתחשק לך לעשות הוא לקחת את עצמך (יחד עם תינוקך בעגלה) לחנות הבגדים הקרובה לביתך, ולרכוש בגד חביב לברית המילה. אה כן, וגם לחייך לאורחים, לשוחח עימם, להודות להם שבאו ולהצטלם איתם. את מגיעה להבנה שהכי טוב שהברית תהיה בבית. אתם, המשפחה המצומצמת, בורקסים ושתייה. פשוט, צנוע, ובעיקר קרוב לבית.

אולי אירוח ביתי עשוי לפתור כמה בעיות, אך מה יעשו אלה שיש להם מוזמנים רבים, או שביתם לא ערוך לאירוע מסוג כזה?

הכי טוב בית הכנסת

בית הכנסת הוא כמו הבית השני שלנו. יש מתפללים קבועים, שכנים, חברים ומשפחה מורחבת. אי אפשר לעשות ברית מילה ולא להזמין את השכנים, או את באי בית הכנסת, מחשש לתקריות דיפלומטיות לא רצויות. לכן בכל בית כנסת כמעט ישנו אולם קטן, שבו ניתן לקיים אירועים ושמחות. עכשיו רק צריך להחליט אם עושים אירוע צנוע שכולל: בורקסים, חמוצים, נקניקים או קיגל (תלוי בזרם אליו אתם משתייכים), או האם להזמין קייטרינג בשרי עם תפריט עשיר ומגוון, ממש כמו באולם (שגם זה תלוי בזרם אליו אתם משתייכים).

כן אבל.... אם כבר עושים אירוע עם קייטרינג, אז לא יהיה צלם? לא תהיה מוסיקה? כבר עדיף לעשות אירוע באולם וזהו. שלפחות יהיו תמונות יפות, לא?

אז הכי טוב באולם

אולם לברית לא צריך להיות גדול במיוחד, אלא כזה שלא מיועד לחתונות. ישנם אולמות שמאופיינים כאולמי בריתות ובר מצוות, כך שרבע מהדרך לעבר בחירת האולם נעשתה. מקובל גם שמנות המיועדות לברית מילה זולות יותר ממנות לחתונה, אך גם מחיריהן לא עונה להגדרה "זול". מה עוד נשאר? צלם, מוסיקה, הזמנות, להתלבש יפה ולהגיע לאולם.

מבעד להתעסקויות, כמעט שכחנו משהו- מוהל, וגם... לבחור שם, אופס!

בחירת שם זה כבר נושא לפעם אחרת. ובקשר למוהל, העיקר שיהיה ירא שמיים ועם המלצות חמות. שיהיה במזל טוב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית