חוזרים להפגין

הפגנת המונים נגד אינטל בהשתתפות גדולי ישראל

המחאה כנגד חילולי השבת של חברת אינטל חוזרת, והפעם לימי חול. ביום ראשון בערב, מוצאי צום עשרה בטבת, תיערך הפגנת המונים ברחוב שפע חיים, הסמוך לחברת אינטל, זאת לאחר שהמשטרה סירבה לאשר הפגנה ממול למפעל. המארגנים מבטיחים השתתפות כל גדולי ישראל. כל הפרטים (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
המודעה על רקע הפגנת חרדים (פלאש 90, כיכר השבת)

ההפגנות נגד חברת אינטל חוזרות, והפעם: בימות החול. משכך, מבטיחים המארגנים, מדובר בהפגנות מסדר גודל אחר לחלוטין. "זו כבר תהיה אופרה אחרת" הם אומרים.

ההחלטה הסופית על קיום ההפגנה התקבלה היום. תחילה בקשו המארגנים רישיון להפגין אל מול שערי מפעל 'אינטל', אלא שבעקבות סירוב נמרץ מצד המשטרה, התקבלה הפשרה הבאה: מקום ההפגנה יהיה ברח' שפע חיים, בסמוך לאולמי תמיר, ולא מול המפעל ממש. המארגנים יצאו אפוא וחצי תאוותם בידם: מול אינטל לא - אבל גם לא הכי רחוק.

לדברי המארגנים, בעקבות העברתן של ההפגנות לימי חול, יגדל מספר המפגינים באורח דרמטי, זאת כאשר בראש המפגינים יעמדו הפעם גדולי ישראל רבים, כאלו שאינם מסוגלים להגיע בשבת ולהשתתף בהפגנה.

כעת עוברים העסקנים בין בתיהם של גדולי ישראל, ומנסים להחתים אותם על כרוז הקורא לציבור להשתתף במחאה. לדברי אותם עסקנים, בין החותמים יהיו גדולי ישראל רבים מכל העדות והחוגים, רבנים וראשי ישיבות.

בין אותם גדולי ישראל שלדברי המארגנים כבר הבטיחו עתה את השתתפותם, ואף יותר מכך, אף את נאומיהם בהפגנה, ניתן כמובן למצוא את הגאב"ד הרי"ט וייס שליט"א, כמו גם את הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, אך גם שם מפתיע נוסף: הגרמי"ל ליפקוביץ שליט"א. דיווח תמוה מעט, שלעת עתה טרם הצלחנו לאמתו.

ומה עם הניסיונות לפשרה עליהם דוחח בעבר, נסיונות שבבסיסן הבנה כי העובדים בשבתות יהיו גויים בלבד? ככל הנראה, נכון לעת עתה לא הגיעו הצדדים לכלל סיכום, ומשכך, יש סיבה להפגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר