תחנה של פיילוט המאגר הביומטרי ב ראשון לציון - עלות הקמפיין לתעודת זהות ביומטרית: 2.7 מיליון שקל
תחנה של פיילוט המאגר הביומטרי ב ראשון לציון (צילום: עמית שעל)
אאא

משרד הפנים הוציא כ־2.7 מיליון שקל על פרסום תעודת הזהות הביומטרית במהלך חודש יוני. התקציב אינו כולל הוצאה על הודעות טקסט. לפי הערכות, הקמפיין נגמר לאחר שהמשרד הוצף בבקשות לתעודת זהות ביומטרית ולא הצליח לעמוד בעומס. הקמפיין האגרסיבי הביא להתנפלות של אזרחים רבים על שערי המשרד ורשות האוכלוסין, שחששו שתעודת הזהות שלהם כבר אינה בתוקף.

מהנתונים שנמסרו לבקשת "כלכליסט" מיפעת בקרת פרסום עולה כי מתוך כלל התקציב, כ־2.4 מיליון שקל הופנו לאמצעי התקשורת השונים וכ־300 אלף שקל, לפי הערכות, הופנו לשילוט חוצות. לפי הערכות, תקציב הקמפיין נמצא ברף הגבוה במסעות הפרסום של משרדי הממשלה וקמפיינים מסחריים בכלל.

מי שחייב להחליף את תעודת הזהות צריך לפנות דרך הדואר האלקטרוני.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "הפרויקט הביומטרי הוא לאומי שבמסגרתו נקבע בחוק כי ייערך קמפיין הסברה רחב להעברת נקודות החוק לציבור. לשם כך הוקצו כ־6 מיליון שקל שלא נוצלו במלואם עדיין".