כך תוציאו ויזה לארה"ב- המדריך המלא והמפורט

ישראלים רבים מעוניינים לבקר בארה"ב בשביל טיול, חופשה או ביקור קרובי משפחה. ישנם בעלי אזרחות זרה שנכנסים ללא כל קושי בשערי ארה"ב אבל למרבית הישראלים אין הנחות – צריך לעבור תהליך ארוך על מנת לקבל ויזת תייר לאמריקה. לא מעט בירורקטיה כרוכה בעניין וגם "הנזק לכיס" אינו קטן (תיירות, בשיתוף ReGo)

kikar.co.il בשיתוף rego | כיכר השבת |
מדריך להוצאת ויזה לארה"ב. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המדריך המלא להוצאת ויזה לארה"ב

בתחילה יש למלא טופס בקשה הנקרא DS-160 באתר השגרירות ולשלם את האגרה לויזה. לאחר מכן לקבוע מועד לריאיון בשגרירות ארה"ב, להגיע לריאיון וגם לצלוח אותו, ולבסוף, בהנחה וכל התהליך עבר בהצלחה מקבלים את הדרכון עם הויזה בתוכו בדואר. כל התהליך יכול להימשך לפחות כמה שבועות עד חודש וחצי. לפני החגים או חופשת הקיץ עומס הפונים רב. מומלץ להוציא ויזה בתקופה רגועה יותר, שבה גם קל יותר לקבוע מועד לריאיון בשגרירות.

טופס DS-160

הטופס הראשון העומד בינכם ובין הויזה לארה"ב הוא DS-160.

את הטופס ממלאים באתר של השגרירות והוא מנוסח כולו באנגלית. מדובר בטופס ארוך מאוד שכולל שאלות על פרטים אישיים, סיבת הביקור בארה"ב, עיסוק, שאלות ביטחוניות ועוד. לא מבינים מה כתוב? עמדו עם הסמן של העכבר על השדה המסוים ומיד יופיע תרגום לעברית. עם זאת, עדיין צריך לענות על הטופס רק באנגלית.

בעת מילוי הטופס תוכלו לבחור היכן אתם רוצים לעבור את הריאיון - תושבי ירושלים ויישובים מעבר לקו הירוק בוחרים את הקונסוליה האמריקאית בירושלים, וכל היתר את השגרירות בתל אביב. לכל טופס יש קוד זיהוי משלו ומומלץ לרשום אותו – אם תרצו לעשות מנוחה ולהמשיך למלא את הטופס במועד שונה תתבקשו להקליד את הקוד הזה. מלאו את הטופס לפרטי פרטים ועם חשיבה רבה, כי כל דבר שתכתבו עשוי להשפיע על קבלת או אי קבלת הויזה.

כמו כן, בעת מילוי הטופס תתבקשו להעלות תמונה שלכם לפי ההנחיות הבאות: תמונת דרכון בגודל 5*5, צבעונית, עדכנית, בה נראות הפנים בשלמותן וקריטי מאוד – ללא משקפי ראייה.

הטופס הרשמי המדובר: ceac.state.gov/GENNIV | אתר השגרירות בשפה העברית: il.usembassy.gov/he

תשלום האגרה

לאחר שמילאתם את הטופס עליכם לשלם אגרה. משלמים באתר של השגרירות, שזו כתובתו: ais.usvisa-info.com/he-il/niv.

צרו שם חשבון ומלאו פרטים אישיים. כמו כן, בחרו איך אתם מעוניינים לקבל מסמכים - בשגרירות ייקחו מכם את הדרכון. האפשרויות הן דואר שליחים בתוספת תשלום או דרך דואר ישראל. בעת התשלום תיפרדו מ-160 דולר. אפשר לבקש שובר לתשלום בדואר או לשלם עם כרטיס אשראי מסוג ויזה או מאסטרכארד, וניתן גם לשלם בטלפון.

קביעת ריאיון

שילמתם את האגרה? כעת אתם יכולים להיכנס למערכת קביעת הראיונות. יש אתר לקביעת תורים לשגרירות בתל אביב או בירושלים. שם אתם בוחרים תאריך ושעה לריאיון. תקבלו מספר אישור וקבלה על התשלום – הדפיסו אותם, כי צריך להציגם ביום הריאיון.

יום הריאיון

ביום הריאיון מומלץ להגיע בזמן, לפחות רבע שעה לפני הזמן שקבעתם, ועליכם להביא אתכם כל מיני מסמכים:


1. אישור מודפס על מילוי טופס DS-160

2. מכתב הזימון לריאיון

3. דרכון ישן ונוכחי – שהדרכון הנוכחי יהיה בתוקף של 6 חודשים לפחות מיום הנחיתה בארה"ב

4. תמונה צבעונית שלכם בגודל 5*5

5. קבלה על תשלום האגרה

כמו כן, יש להביא כל מסמך שמוכיח שיש לכם סיבות לחזור לארץ לאחר הביקור בארה"ב. מה לדוגמה?

  1. מכתב מקורי ממקום העבודה, בו כתוב כמה זמן אתם עובדים במקום והמלצה לגבי המשך ההעסקה שלכם. מומלץ גם להביא שלושה תלושי שכר אחרונים
  2. תדפיסי חשבון הבנק של שלושה חודשים אחרונים כולל תדפיס של חסכונות.
  3. אם אתם תלמידי ישיבה יש להביא אישור רשמי מהישיבה שלכם על כך שאתם לומדים.
  4. אם אתם בעלי עסק, הביאו את רישיון העסק, רשימת עובדים אם יש, אישור חתום מרואה החשבון בו מתואר סוג העסק, כמה שנים הוא פועל ומחזור הרווחים.
  5. מסמכי בעלות על אוטו או דירה, או לחילופין חוזה שכר דירה.

מה לא להביא אתכם לשגרירות?
אסור להכניס תיקים לשגרירות. רק ניילונית עם כל המסמכים שלכם. אסור גם להביא טלפון סלולרי או בקבוק שתייה, ואין בשגרירות שמירת חפצים.

מה קורה בריאיון האישי?

השלב האחרון בתהליך הוא הריאיון האישי. הריאיון מתרחש בתוך עמדה מול חלון זכוכית עם נציג הקונסוליה האמריקאית. בסך הכול מדובר בריאיון קצר. הנציג יברר מה סיבת הנסיעה עם שאלות שונות. חשוב לענות תשובות קצרות וענייניות, ובצורה רגועה. היו גלויים לחלוטין עם הנציג ואל תסתירו כלום. ייתכן שכבר בסוף הריאיון הנציג יודיע לכם אם הבקשה לוויזה אושרה, אך לא תקבלו את הוויזה מיד! הנציג ישאיר אצלו את טופס הבקשה שלכם וגם את הדרכון. את הדרכון תקבלו בחזרה תוך חודש וחצי.

איך מבררים את סטטוס הבקשה?

תוכלו לעקוב אחרי מצב הטיפול בבקשה באמצעות מוקד הפניות של השגרירות (03-5197475) או דרך אתר האינטרנט שלהם: https://il.usembassy.gov/he/visas-he/administrative-processing/

הוצאת ויזה למשפחה

כל בני המשפחה צריכים לקבל אישורי ויזה נפרדים וכן על כל בקשה ובקשה יש לשלם אגרה בסך 160 דולר. הריאיון בשגרירות ייערך לכל בני המשפחה במשותף, אך ילדים מתחת לגיל 14 אינם מחוייבים לעבור ריאיון.

לכמה זמן טובה הויזה?

התוקף של ויזה לארה"ב הוא בדרך כלל עד 10 שנים, ומעניק שהות של עד חצי שנה בכל נסיעה. אם התוקף של הויזה שהוצאתם פג אחרי שנת 2008 לא תצטרכו לעבור שוב ריאיון אישי ותוכלו להאריך את תוקף הויזה רק על ידי הגשת בקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר