בלי היסטריה: לא רצים למקרר מיד בצאת הצום

כבר אמצע היום, המבט החטוף בדרך ככל לעבר השעון, הופך להיות משמעותי יותר וגלגלי המוח מחשבים "עוד כמה שעות יוצא הצום?!" אז כן, אנחנו לא אוהבות את הימים האלו, מרגישים את חוסר הקפאין והראש מעט כואב. אבל יש דרך לפתוח את הצום נכון, כדי לנצל את היום הזה לבריאות

מורן אבוטבול | כיכר השבת |
לאט, לאט. בזהירות על הקיבה.

תמיד יהיה מישהו מבני הבית, או השכונה, שיכריז מיד בסיום הצום "יכולתי לצום עוד יומיים!!" אל תאלצי אף אחד להוכיח לך שזה באמת נכון. אם כן, איך נכון לשבור את הצום בלי להתקיף את הקיבה?

"מספיק לדבר על אוכל!!!" אתן נזעקות לפני שבלוטות הרוק תתחלנה לעבוד במרץ, אבל אני דווקא מצאתי כי העיסוק באוכל, כמו גם המחשבה עליו- מרגיעה את המיות הרעב במידת מה. אז יאללה, בואו נדבר קצת על אוכל. רגע, בעצם קודם על שתיה.

עם צאת הצום, לאחר שעות רבות בהן המעיים היו בחופש, שזה בריא בפני עצמו, לא כדאי להעביר אותן מיד להילוך 4 באמצעות פתיחת שולחן. מעבר לכך, אכילה מכל הבא ליד תגרום לאיבוד הערכים הבריאותיים של הצום וחבל.

תחילה מומלץ לשתות כוס או שתיים של מים או מיצי פירות- על מנת להחזיר לגוף את הנוזלים והסוכרים שאבדו לו במהלך שעות הצום. ניתן לחילופין לשתות כוס קפה חם, או תה.

עכשיו, כשאנחנו רגועים, והקיבה התחילה להתאושש ולחזור לעצמה, ניתן להתחיל לחשוב על אוכל אמיתי, אבל עדיין לא ארוחה של ממש.

כדאי לאכול פירות מתוקים כמו מילון או בננה, או לחילופין פרוסת לחם מלא עם ממרח, או עוגה. אל תתפתו לשבור את הצום בארוחה גדולה וכבדה, כיוון שלאחר הסיפוק הראשוני שהיא תייצר במוחכם, היא תגרום לתחושת כבדות מעיקה, וחבל.

תמיד יהיה מישהו מבני הבית, או השכונה, שיכריז מיד בסיום הצום "יכולתי לצום עוד יומיים!!" אל תאלצי אף אחד להוכיח לך שזה באמת נכון. אם כן, איך נכון לשבור את הצום בלי להתקיף את הקיבה?,"מספיק לדבר על אוכל!!!" אתן נזעקות לפני שבלוטות הרוק תתחלנה לעבוד במרץ, אבל אני דווקא מצאתי כי העיסוק באוכל, כמו גם המחשבה עליו- מרגיעה את המיות הרעב במידת מה. אז יאללה, בואו נדבר קצת על אוכל. רגע, בעצם קודם על שתיה.,עם צאת הצום, לאחר שעות רבות בהן המעיים היו בחופש, שזה בריא בפני עצמו, לא כדאי להעביר אותן מיד להילוך 4 באמצעות פתיחת שולחן. מעבר לכך, אכילה מכל הבא ליד תגרום לאיבוד הערכים הבריאותיים של הצום וחבל.,תחילה מומלץ לשתות כוס או שתיים של מים או מיצי פירות- על מנת להחזיר לגוף את הנוזלים והסוכרים שאבדו לו במהלך שעות הצום. ניתן לחילופין לשתות כוס קפה חם, או תה.,עכשיו, כשאנחנו רגועים, והקיבה התחילה להתאושש ולחזור לעצמה, ניתן להתחיל לחשוב על אוכל אמיתי, אבל עדיין לא ארוחה של ממש.,כדאי לאכול פירות מתוקים כמו מילון או בננה, או לחילופין פרוסת לחם מלא עם ממרח, או עוגה. אל תתפתו לשבור את הצום בארוחה גדולה וכבדה, כיוון שלאחר הסיפוק הראשוני שהיא תייצר במוחכם, היא תגרום לתחושת כבדות מעיקה, וחבל.,,אז מתי כבר אפשר לאכול באמת? ,כשעה לאחר הצום, ולאחר שהרווינו את צימאוננו, וטעמנו משהו קליל, אפשר להתחיל לאכול אוכל אמיתי.,כדאי שהארוחה תכיל פחמימה וחלבון וכמובן ירקות כלשהם. חשוב שהארוחה לא תכביד על הגוף, ואל תשכחו שממילא מדובר גם בארוחת ערב וכבדה מדי עלולה להכביד עליכם במהלך הלילה, ולגרום לכאבי בטן וראש.,בא לכם להתפנק עם משהו טעים ומצוין לשבירת צום? למטבח הפרסי יש משהו בול להציע!,פלודֶה- הוא מיץ תפוחים עם חתיכות פרי, ניתן להוסיף לו גם מילון והוא ממש מושלם בשביל להרגיע בטן מקרקרת ולהרוות צמא של יום שלם. תרשמו מתכון: ,מתכון לפלודה - ברד תפוחים וחתיכות פרי,2 וחצי כוסות סוכר, 6 כוסות מים,5 תפוחי גרנד סמיט,חצי מילון מתוק, עדיף צהוב,כמה טיפות של מי ורדים,וחצי לימון,איך מכינים? ,בשלו את המים עם הסוכר ומיץ הלימון עד להיווצרות סירופ קליל מאד, בינתיים גרדו את התפוחים ואת המילון בפומפיה גסה.,צננו את הסירופ, הוסיפו לו מספר טיפות של מי ורדים, ואת גרידות התפוח והמילון. ערבבו היטב והכניסו להקפאה לכחצי שעה עד שעה- עד לקבלת מרקם של ברד.,ההנאה מובטחת!
צום כדאי לשבור עם פירות טריים (צילום: shutterstock.com)

אז מתי כבר אפשר לאכול באמת?

כשעה לאחר הצום, ולאחר שהרווינו את צימאוננו, וטעמנו משהו קליל, אפשר להתחיל לאכול אוכל אמיתי.

כדאי שהארוחה תכיל פחמימה וחלבון וכמובן ירקות כלשהם. חשוב שהארוחה לא תכביד על הגוף, ואל תשכחו שממילא מדובר גם בארוחת ערב וכבדה מדי עלולה להכביד עליכם במהלך הלילה, ולגרום לכאבי בטן וראש.

בא לכם להתפנק עם משהו טעים ומצוין לשבירת צום? למטבח הפרסי יש משהו בול להציע!

פלודֶה- הוא מיץ תפוחים עם חתיכות פרי, ניתן להוסיף לו גם מילון והוא ממש מושלם בשביל להרגיע בטן מקרקרת ולהרוות צמא של יום שלם. תרשמו מתכון:

מתכון לפלודה - ברד תפוחים וחתיכות פרי

2 וחצי כוסות סוכר

6 כוסות מים

5 תפוחי גרנד סמיט

חצי מילון מתוק, עדיף צהוב

כמה טיפות של מי ורדים

וחצי לימון

איך מכינים?

בשלו את המים עם הסוכר ומיץ הלימון עד להיווצרות סירופ קליל מאד, בינתיים גרדו את התפוחים ואת המילון בפומפיה גסה.

צננו את הסירופ, הוסיפו לו מספר טיפות של מי ורדים, ואת גרידות התפוח והמילון. ערבבו היטב והכניסו להקפאה לכחצי שעה עד שעה- עד לקבלת מרקם של ברד.

ההנאה מובטחת!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית