"חרדיות לא יוצאות לעבוד בגלל קריירה"

בראיון מיוחד ל-mame מספרת גב' רחל בולטון: למה הקמתי את תעצומות?

יערית אלבז | כיכר השבת |
את
רחל בולטון
כולם מכירים, היא אחת הנשים המצליחות בעולם הפרסום, שבשנים האחרונות עברה הסבה לטובת "תעצומות". מה שסיקרן אותי במהלך השיחה אתה, היה המעבר בין עולם הפרסום, התקשורת, במעבר חד לעולם הנפש... נראה כי האישה החזקה הזו, בעצם הבינה היטב את משמעות החיים והמהלך הזה של עזיבת דבר מוצלח כל כך שרבים היו רוצים כמותו, אל עולם שונה במהותו, מביע ביטוי למשהו עמוק יותר...

כששאלתי אותה מה תרם לך עולם הפרסום להצלחת "תעצומות"? תשובתה הייתה "אסטרטגיה".

ידעתי פשוט לשאול את השאלות הנכונות, בעולם הפרסום מכנים את זה בריף – "ככל ששאלתי יותר, הבנתי טוב יותר את המוצר, ומי קהל היעד שלו, ומהי האסטרטגיה הנכונה עבור", היא אומרת.

"המעבר "לתעצומות" הגיע מתוך כאב אישי שלי, הרגשתי שלא הצלחתי בתור אימא, אישה, הייתי מגיעה הבית וממשיכה לעבוד לתת הוראות, לא הייתי קשובה, ניהלתי את כולם, אל תדאגו תסמכו עליי, רק תקשיבו לי הכל יסתדר, אבל הם רצו שאני אקשיב להם.. וזה לא היה. ראיתי אותם בהסתכלות שלי באותה תקופה כמטרה לא כאדם.

"היכולת שלי להפוך את "תעצומות" לאטרקטיבית הגיעה מאסטרטגיה נכונה...

"ואתן לך דוגמא שאני נתקלת בה רבות, נשים לא יודעות לשאול את השאלות הנכונות, לדוגמה אישה מרגישה שרע לה, לא טוב לה כרגע בעבודה, לא בזוגיות, עם הילדים קשה, וכו'

היא כרגע לא רוצה את המצב הקיים, אבל מה כן את רוצה? וכאן מגיע הקושי הגדול: אם אין לך יעד ומטרה, המצב הממורמר שאת נמצאת בו כרגע יישאר תקוע בלופ שלא נגמר.

התלוננות – זה המצב, קשה לי עם הילדים, הבעל לא מבין אותי, איך הילד שלי מעז לא להתקשר אחרי כל השנים שגידלתי אותו לתפארת, והכלה הזו. מה יש לה? כל מיני התלוננויות כאלו ואחרות ..

ברגע שנדע לשאול את השאלות הנכונות "להוציא את הטפל ולראות את העיקר", מהו העיקר? מה את מתכוונת? היכן למקם פוקוס? האם המטרה ברורה , מה את רוצה? לאן את הולכת?...

נבין את "המוצר" טוב יותר...

המוצר הוא אישה בעולם העסקים, איך נבין טוב יותר?

אנשים באו לעולם עם שליחות. "יעל אשת חבר הקיני", "דבורה", ועוד כהנה נשים שעשו היסטוריה ואחרים, התורה רוצה ללמד אותנו "יש לך שליחות" ותעשה אותה.

מעט מאד נשים חרדיות פיתחו "קריירה", אני לא אוהבת את המילה הזו, אין לה משמעות ביחס לאישה החרדית, נשים חרדיות יוצאות לעבוד מתוך צורך פרנסה, כיום אי אפשר לחיות ממשכורת אחת של אברך שיושב ולומד תורה, נשים חרדיות יוצאות לעבוד "לא כמטרה" , אלא "להצליח במטרה". כל מה שהיא לא תעשה, היא לא "אשת קריירה", היא משרתת את המטרה, להביא פרנסה לביתה כדי לקיים בית של תורה, וברגע שהיא תתן משמעות למטרה זו היא תצליח.

"אתן לך דוגמא מצויה: אם אישה בעלת עסק לפאות - ויש לה משמעות לעסק הזה, היא שמה לה למטרה להביא פרנסה לביתה כחובה. היא חייבת שיהיה לה חזון שעל פיו היא פועלת "לעשות את הנשים יפות לבעליהן", וכתוצאה מכך הן "מוצאות חן בעיני בעליהן", וזה מקרב ומחזק את הזוגיות.

עבודתה תהיה בעל ערך ומשמעות עבורה הכסף יהיה המטרה שלשמה יצא, אבל הערך יהיה גבוהה יותר, וככל שהמטרות שלך ברורות יותר לעצמך המשמעות גדלה יותר וברורה גם לסובבים אותך.

מה המשמעות של אישה בעולם העסקים / עבודה?

המשמעות של אישה בעולם העסקים היא לא המטרה הכסף אלה המשמעות לעבודה, לדוגמה מורה, גננת, מנהלת, שיוצאת לעבוד אם היא תצא רק למטרת השגת פרנסה היא תכבה לאט ותדעך, אבל אם היא יוצאת במטרה לפרנס את ביתה והמשמעות של אותה מורה או גננת, היא להעמיק דרך ולהגדיל את היכולת, לבחור בין דילמות מה טוב ונכון עבור תלמידי היא נותנת לה את הכח לחיות טוב יותר.

אז למה בכל זאת קיים הקושי אצל נשים, לשלב את עולם העבודה והמשפחה?

אני חושבת שזה קשור לשליטה ושליטה קשורה לפחד, שהכל יהיה כמו שאת מבינה כמו שאת חושבת. אישה עובדת או אישה בבית, מבחינתי זו אותה הבחנה. מינון השליטה הוא מאד חשוב לתת לדברים להיות כמו שהם, את לא מנהלת את העולם, לעשות הפרדה בין העסק ששם היא הבוס, לבין הבית ששם היא אמא, רעיה, הכל במינון הנכון.

מה הטיפ שלך לנשות העסקים שמנהלות גם חיי משפחה?

לזכור תמיד שהמטרה של האישה היא המשפחה, והיא בסך הכל צינור השפע שדרכה זורם השפע למשפחה. הייתי לא מזמן בכנס של 50 נשות עסקים מלוקסמבורג, ואמרתי להם שם מילות סיכום - "לחלוץ את נעלי הבוסית במפתן הבית של המשפחה".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית