הקנאה של בעלי חונקת אותי. מה לעשות?

בעלך אוסר עלייך לצאת עם חברות? דורש ממך להפקיד את סיסמאות הדוא"ל שלך ומרבה לחטט בטלפון הסלולרי שלך? כך תדעי אם הוא מקנא לך או שהוא אובססיבי - הפרעה נפשית קלה שניתנת לטיפול (זוגיות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
בעלך אוסר עלייך לצאת עם חברות? דורש ממך להפקיד את סיסמאות הדוא"ל שלך ומרבה לחטט בטלפון הסלולרי שלך? כך תדעי אם הוא מקנא לך או שהוא אובססיבי - הפרעה נפשית קלה שניתנת לטיפול.

אז מהיכן מגיעה הקנאה? לרוב היא מולדת, אבל גם נרכשת. לא מדובר בבעיה בלתי הפיכה: ניתן לרסן אותה, באמצעות טיפול מתאים.

האובססיה, לעומת זאת, היא הפרעה הקשורה לנפש האדם. התפתחותה נעוצה במקורה בחרדה כלשהי, ולכן ניתן לטפל בה עד להיעלמות.

המשותף בין הקנאה לאובססיה היא עוצמת ההרס שהיא עלולה לגרום במידה ולא מרסנים אותה.

הקנאה יכולה להיות הרסנית יותר במובנים מסויימים. אנשים בעלי רגשות קנאה יכולים להסתיר זאת מהמושא לו הם קנאים ולהזיק לו באופן עקיף. הם יכולים אף לתת לו תחושה כי הוא כל עולמם ובתוך ליבם לשנוא אותו מאד. הקנאה מובילה את הקנאי למחוזות אפלים ויכולה להפוך כל אהוב לשנוא הגדול ביותר. קנאה מולידה שינאה.

אובססיה הנובעת מחרדה יכולה גם היא להפוך מהר מאד להרסנית. לאובססיה יש תסמינים מובהקים ויותר קל לגלותה. אובססיה לא מביאה לידי ביטוי רגש חיובי כלשהו מלבד תחושה קשה של פחד, אובדן נטישה ועוד.

נשים הסובלים מקנאה לחבריהם או לבני משפחתם יגלו כי היא מזיקה להם גם בזוגיות. בניגוד לאובססיה, שאינה מחייבת תוצאה כלשהי, היא קשורה יותר לאדם הסובל ממנה וכלוא בה.

הטיפול הטוב ביותר בשני המצבים הוא תחילה מודעות למצב. הסביבה היא זו שיכולה לסייע בכך - להאיר את עיני הקנאים והאובססיבים ולסייע להם לצאת מהמצב אליו הם נקלעו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית