3 שקרים שהמוח משקר לנו

לשקר אמנם אין רגליים, אבל יש לו מוח. הוא נמצא שם באיצטלא של משפטים נוקבים שנוגעים לנו בדיוק בנקודות החולשה שלנו, השקרים הלבנים של המוח שאת יכולה להתגבר עליהם בקלות (מודעות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
המוח שלנו משקר עלינו כל פעם מחדש ולא בשל העובדה כי הוא עושה לנו זאת בכוונה, אלא בגלל שאנו מובילים אותו הישר לשם.

כח השליטה ניתן בידינו אנחנו המנווטים והמחליטים הבלעדיים על על חיינו. גם אם קל לנו יותר להשליך את הכשלונות שלנו על הסובבים אותנו, ולהאשים את כל העולם בלמה לא הצלחנו ולהגיע לאן שאנחנו יכולים.

יש לנו גם 3 משפטים "בשלוף" שתמיד יתייצבו לעזרתנו, כדי להראות לנו עד כמה אנחנו לא אשמים בכשלנות של עצמינו.


1. עדיין לא הגיע זמני להצליח

דחיה נחמדה של עצמינו מהדרך להצלחה. משפט כזה אנו מדקלמים לעצמנו עד כמה אנחנו קטנים, ועדיין לא בשלים להגשים את החלומות שלנו.

משפט כזה נובע מעצלות. אנחנו נוטים לדחות את עצמינו ואת תהליך העבודה שאנו חייבים להתחיל, אך מכיוון "שאין לנו כח" פשוט מאד אנחנו מדקלמים לעצמנו כמה אנחנו לא כלל בשלים.

משפט מתקן: זה הזמן להתחיל את ההצלחה

2. אין לי את היכולת, אני לא מספיק מוכשרת

משפט זה הוא אחד המכשולים הגדולים בדרך להגשים את עצמך. ואפילו לא רק חלומות גם פעולות יומיות פשוטות. הוא נובע מחוסר ביטחון והערכה עצמית. אז נכון שהבעיה התדמיתית שנוצרה לנו על עצמנו לא תמיד בהכרח תלויה בנו, אלא בגורמים סביבתיים, אבל לצאת מזה זה רק את בעצמך ואין עוד מלבדך.

משפט מתקן: אני רוצה ויכולה להצליח, כח הרצון הוא היכולת הגדולה ביותר שלי.

3. אין לי זמן אדחה לפעם אחרת

הזמן הוא האויב הגדול ביותר שלנו אם אנחנו לא הופכים אותנו לידידנו הטוב. אין זמן בדרך כלל, ובמיוחד לא להתחלות חדשות. לכן אף פעם אל תסמני את הזמן כקשה להשגה, עשי כאן ועכשיו, אפילו פעולות קטנות שיובילו אותך הישר להגשמה.

משפט מתקן: יש לי זמן להגשמת החלומות שלי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית